12V Dewalt skruemaskine
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 03-03-06 20:45

Hejsa,
Har set (i en kontorforretning!!!) en billig 12V Dewalt skruemaskine ... nu
ved jeg, at de fleste professionelle bruger netop Dewalt, men af bitter
erfaring ved jeg, at 12V ikke skruer så pokkers meget ...

Og så er det jeg spørger: Er Dewalt så godt et produkt, at 12V Dewalt er
bedre end ex. 14V Bosch eller 18V Black&Decker?

rasmus

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-03-06 21:08

On Fri, 3 Mar 2006 20:44:46 +0100, "rasmus.carlsen"
<rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> wrote:

>Har set (i en kontorforretning!!!) en billig 12V Dewalt skruemaskine ... nu
>ved jeg, at de fleste professionelle bruger netop Dewalt, men af bitter
>erfaring ved jeg, at 12V ikke skruer så pokkers meget ...

12 volt skruer skam glimrende. Min 12v dewalt kan vride armen om på mig
hvis den vil.

Det er ikke volt alene der gør det.

>Og så er det jeg spørger: Er Dewalt så godt et produkt, at 12V Dewalt er
>bedre end ex. 14V Bosch eller 18V Black&Decker?

Ingen anelse. Men dewalt laver indtil flere forskellige modeller på
12volt. Min er vist en 983 - 12 volt, 3 ampere, med slagbor. Hvilket jeg
er meget glad for. Det er skønt at man ikke skal rode med
forlængerledninger eller lign. når der lige skal skrues et eller andet
op på muren i stalden eller laden.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-03-06 21:18

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> 12 volt skruer skam glimrende. Min 12v dewalt kan vride armen om på mig
> hvis den vil.

ahh så har du sku da nogle slappe arme Normalt vrider man da kun om når
man borer med 40mm bor med Borhammer e.l

> Det er ikke volt alene der gør det.

Nej bestemt ikke

> [...]
> er meget glad for. Det er skønt at man ikke skal rode med
> forlængerledninger eller lign. når der lige skal skrues et eller andet

Ja man kan i hvertfald ikke kortlægge kraften af maskinen ud fra volten.
Bosch proff miniskruer på 3,6v er rigeligt og er kraftigere end de billige
18V skodmaskiner, som også løber tør når der er skruet 20skruer i e.l

Selvom den dewalt maskine nok ikke ligefrem er topmodellen, så er det da en
godt sted at starte vil jeg sige.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-03-06 22:54

On Fri, 3 Mar 2006 21:18:03 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>ahh så har du sku da nogle slappe arme Normalt vrider man da kun om når
>man borer med 40mm bor med Borhammer e.l

Eller også skal jeg lære at holde øje med hvad jeg laver

>Selvom den dewalt maskine nok ikke ligefrem er topmodellen, så er det da en
>godt sted at starte vil jeg sige.

Ja, enig. Men på den anden side må der jo være sparet på et eller andet
i forhold til den model jeg har, f.eks. Ellers ville den nok ikke blive
solgt så billigt.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-03-06 02:00

Mads Lie Jensen wrote:

> Ja, enig. Men på den anden side må der jo være sparet på et eller
> andet i forhold til den model jeg har, f.eks. Ellers ville den nok
> ikke blive solgt så billigt.

Der blev vist ikke nævnt nogen steder, hvor billigt den kunne fås.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 04-03-06 10:31

> Der blev vist ikke nævnt nogen steder, hvor billigt den kunne fås.

-499 kroner ... i en kontorforretning!!

ras

Fra : tb

Dato : 04-03-06 15:21

> -499 kroner ... i en kontorforretning!!

a wha ? DET var fandme billigt !! er det uden moms og batteriafgift? Er
det med 1 batt

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 04-03-06 16:10

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> a wha ? DET var fandme billigt !! er det uden moms og batteriafgift? Er
> det med 1 batt

- ja kun 1 batteri ...

ras

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-03-06 21:23

On Fri, 03 Mar 2006 20:44:46 +0100, rasmus.carlsen <rasmus
<carlsen@tdcadsl.dk>> wrote:

> [...]
>
> Og så er det jeg spørger: Er Dewalt så godt et produkt, at 12V Dewalt er
> bedre end ex. 14V Bosch eller 18V Black&Decker?

Hej Rasmus
Det kommer jo an på mange ting. Især hvad og hvor meget du skal bruge
maskinen og hvor meget du vil ofre på det.
Dewalt laver også dicount modeller som i kvaliteten er på højde med andre
billige mærker. De sæt med en 12v Dewalt med 2 batterier til omkring 1000
er ok sæt til små opgaver i ny og næ. Det er sikkert sådan et sæt du har
set. Magen til dette?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2089&n=10
Om det skal være 12 14 18 eller 36 volt udgaven kommer meget an på hvad
den skal bruges til. Som regl er de dyre og tungere jo flere volt de køre
med. Mindst lige så stor betydning har det hvor mange amp batteriet kan
levere. De billige er på omkring 1-1,5amp og de gode/dyre optil 3amp.
Desuden har motoren og gearkassen meget stor betydning. F.eks. er der
betydelig mere smæk for skillingerne med en blå bosch med 12v end med en
24v power superduber maskine. Selv om det på papiret brude være omvendt.

Der er imo 3 kvalitets klasser når vi taler akkuboremaskiner. Der er power
super duber maskinerne som i praksis kun er engangs maskiner. Så er der
mellem gruppen det er maskinerne som f.eks.grøn bosch, B&D orange, og
plastik Dewalterne, de koster omkring 1000. med 2 batterier. De er gode
til små opgaver, især hvis man ikke har noget imod at vente på at
batterierne lader op, da de som regle leveres med batterier med meget lav
amp.
Så er der prof værktøjerne som koster fra 2000 og op. Det er f.eks. blå
bosch, makita, Dewalt XRP, Milwaukee, Festo. De holder til alt og hvis du
køber sådan en har du boremaskine til resten af dit liv, til privat brug.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Max

Dato : 03-03-06 21:39

Hej

> Og så er det jeg spørger: Er Dewalt så godt et produkt, at 12V Dewalt

Husk at 12 Volt er så nemt at lade i bilen :)

Mvh Max

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 03-03-06 21:43

> Hej

> Husk at 12 Volt er så nemt at lade i bilen :)

- heh ja men jeg har en Lada 1200 fra 1986 og den kan ordnes med en
svensknøgle og en hammer... Nuvel - tak for svar allesammen, jeg satser på
Dewalten. Jeg skal jo bare hænge hylde op i ny og næ og skrure gipspladerne
fast i loftet og bore hul i en murstensvæg til et billede og den slags
småting.

ras

Fra : tb

Dato : 03-03-06 22:38

Vil lige tilføje. Glem alt om volt. 12V er rigeligt hvis motoren er rigtig.
18 volt sucks hvis det er en power super... Kig på Nm hvis de opgiver
dette.

Når vi taler den billige 12v dewalt (elektrikkermodellen), så er en grøn
bosch 14,4 el.l akkurat på samme niveau. Kig efter det bedste tilbud i det
leje. 2 batterier er dog en rigtig lækker ting.

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 04-03-06 00:06

rasmus.carlsen wrote:
> [...]
>
> Og så er det jeg spørger: Er Dewalt så godt et produkt, at 12V Dewalt er
> bedre end ex. 14V Bosch eller 18V Black&Decker?

http://groups.google.com/group/dk.fritid.hus-og-have/browse_thread/thread/f05d9ced846fcf19/745071f10301d6e8

* Kraften (Nm) afgør om du kan få skruen ud / i eller ej
* Omdrejningerne bestemmer hvor hurtigt du får skruen ud / i
* Batteriet (Ah*V = Wh) afgør hvor lang tid du kan bruge den
* Størrelse/vægt afgør dens anvendelighed mindre tilgængelige steder, og
hvor tung den vil føles at arbejde med i dagligdagen.

// Steffen

Fra : Stefan

Dato : 04-03-06 22:41

> Og så er det jeg spørger: Er Dewalt så godt et produkt, at 12V Dewalt er
> bedre end ex. 14V Bosch eller 18V Black&Decker?

Min DC981'er 12V/3A rykker snildt en 5x100 over i 3. gear, men der er
utvivlsomt forskel på kvaliteten af de forskellige maskiner, min er eks. med
alu hus og jeg har set flere der er i plast og de virker lige så meget som
pingel som Bosch, B&D og etc.

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-06 09:22

rasmus.carlsen (punktum) wrote:
> [...]
>
> Og så er det jeg spørger: Er Dewalt så godt et produkt, at 12V Dewalt er
> bedre end ex. 14V Bosch eller 18V Black&Decker?

Sikkert, men ikke så godt som Makita

--

Christian
www.yee-haw.dk