Efterberegning af spær
Fra : Jan

Dato : 02-03-06 20:48

Hej

Vi skal have lavet tagetagen om. Og for at kunne udnytte den lidt bedre, vil
vi gerne have flyttet nogle stolper lidt længere ud mod skunken. Taget er
med 45° hæld og hanebåndsspær. Hele huset er fra 1850, med sunde spær.
Vi har haft 2 tømmermestre ude for at give tilbud. Ingen af dem mener at det
er et problem. Men da jeg afleverede byggeansøgningen, mente den
byggesagkyndige, at der skulle en ingeniørberegning til. Men da jeg
fortalte, at begge tømmermestre mente at det ikke var noget problem, tøvede
denne.
Men nu er spørgsmålet hvem kan lave sådan en beregning og hvad mon det
koster ?

Venligst

Jan

Fra : Max

Dato : 02-03-06 21:22

Hej Jan

> Men nu er spørgsmålet hvem kan lave sådan en beregning og hvad mon det
> koster ?

Jeg fik ombygget en garage med nyt tag og dobbelt carport, der blev lavet
og medleveret en beregning til kommunen. Jeg gav 1000 kr. for beregningen
og personen der lavede den var en entrepenøren kendte.

Mvh Max

Fra : Jan

Dato : 02-03-06 21:33

> [...]
> og medleveret en beregning til kommunen. Jeg gav 1000 kr. for beregningen
> og personen der lavede den var en entrepenøren kendte.

Hej Max

Se prisen er jo ikke så slem. Men hvem er det der laver denne slags
beregninger ?
Er det en arkitekt eller ?

Venligst

Jan

Fra : Max

Dato : 02-03-06 21:51

Hej Jan

> Er det en arkitekt eller ?

I mit tilfælde var det en bygningskonstruktør.

Mvh Max

Fra : Tom

Dato : 02-03-06 22:18

Beregning skal udføres af en konstruktionsingeniør.

Jeg kan godt hjælpe dig med statiske beregninger af spær. Smid en e-mail
hvis du er intereseret.

Mvh.
Tom (2660)

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 03-03-06 19:08

Jeg er igang med et lignende projekt. Men jeg kan se at jeg ikke har din
mail. Ville ellers gerne høre din mening om mit projekt.

Freddy
Fjern 4 x'er i min mail