Hjææælp! Afmontering af køleskabs-termosta~
Fra : Bo Velschow

Dato : 28-02-06 17:55

Hej gruppe

I forlængelse af mine fortrædeligheder med mit køleskab, der enten køler for
meget eller for lidt, har jeg nu - efter alle jeres gode og hjælpsomme
svar - fået fingre i en ny termostat - så langt, så godt.

- Men hvordan hulen afmonterer jeg den gamle termostat?? El-delen er simpel
nok (jord, fase og mellemledning) - men selve kapilær-rørert sidder
(tilsyneladende) uhjælpeligt fast i gennemføringen i skabets loft (jeg kan
ihvertfald ikke uden videre trække det ud med en spidstang - og bruger jeg
mere kraft, er jeg bange for, at det knækker).

Hjælp, please!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Klaus H

Dato : 28-02-06 18:27

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ihvertfald ikke uden videre trække det ud med en spidstang - og bruger jeg
> mere kraft, er jeg bange for, at det knækker).

Sidder den anden ende skruet fast på fordamperen (den plade der køler)?

Klaus H

Fra : Bo Velschow

Dato : 28-02-06 18:49

"Klaus H" <nyheder@6705e.dk> skrev i en meddelelse

> Sidder den anden ende skruet fast på fordamperen (den plade der køler)?

Hmm.... måske... hvor kan jeg lige se det (inde i skabet)?

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Klaus H

Dato : 28-02-06 20:43

> Hmm.... måske... hvor kan jeg lige se det (inde i skabet)?

Et meget tyndt aluminiumsrør der er ført ud på undersiden af fordamperen,
måske.

Klaus H

Fra : Bo Velschow

Dato : 01-03-06 19:16

> Et meget tyndt aluminiumsrør der er ført ud på undersiden af fordamperen,
> måske.

Hej Klaus

Tak for rådet - kapilær-røret var skuret fast bag på fordamperpladen (og var
i øvrigt tæret igennem der, hvilket nok var årsagen til, at termostaten ikke
rigtig ville!). Termostaten er nu skiftet, og køleskabet "spiller" igen!

Tak for hjælpen!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow