Skære af fodpanel, uden at pille det af?
Fra : HKN

Dato : 28-02-06 17:39

Kan man det?

Sagen er den at jeg skal sætte en dør i en væg, og derfor har behov for at
skære af det eksisterende fodpanel. Desværre er det ikke muligt at tage det
af, uden at ødelægge både panel og væg i væsentlig grad.
Findes der et værktøj som kan skære ned langs væggen, og ned til gulvet uden
at ødelægge nogen af delene? (små mærker, som kan spartles er acceptable) En
overfræser?

Jeg kan jo indstille min rundsav til ikke at skære dybere end væggen, men
den kan jo ikke skære helt ned til gulvet pga greb m.m.

Gode råd modtages

Mvh
Henrik

Fra : sten martini

Dato : 28-02-06 17:52

HKN wrote:
> [...]
>
> Jeg kan jo indstille min rundsav til ikke at skære dybere end væggen, men
> den kan jo ikke skære helt ned til gulvet pga greb m.m.

Et godt skarpt stemmejern kan løse opgaven. Har selv gjort
det. Det blev flot med smig og det hele
mvh
sten m

Fra : Mureren

Dato : 28-02-06 17:51

> [...]
> Findes der et værktøj som kan skære ned langs væggen, og ned til gulvet
> uden at ødelægge nogen af delene? (små mærker, som kan spartles er

Fein Multimaster, fantastisk stykke værktøj!

Mvh.
Mureren

Fra : HKN

Dato : 28-02-06 19:08

> Fein Multimaster, fantastisk stykke værktøj!
>
> Mvh.
> Mureren

Ja, den ser fed ud - og det gør prisen også! Gad vide om den kan lejes.....

-Henrik

Fra : Max

Dato : 28-02-06 19:55

Mureren wrote:

> Fein Multimaster, fantastisk stykke værktøj!

Som talt ud af mine drømme, fungere også
fænemonalt som deltasliber :)

Mvh Max

Fra : Elwarth

Dato : 28-02-06 19:12

> Findes der et værktøj som kan skære ned langs væggen, og ned til gulvet
> uden at ødelægge nogen af delene? (små mærker, som kan spartles er
> acceptable) En overfræser?

Du kan få en slags nedstryger, som kun har ved den ene ende af
nedstrygerklingen - den er bare udformet som en slags håndtag. Aner ikke
hvad den hedder...
Sådan en har jeg købt til en lignende opgave.

Slut af med et godt stemmejern inden du når ind til væggen.

/Morten

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-02-06 21:15

"HKN" <noone@nowhere.no> skrev i en meddelelse news:44047cb3$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg kan jo indstille min rundsav til ikke at skære dybere end væggen, men den kan jo ikke skære helt ned til gulvet pga greb m.m.

Hvad med en dremel med en saveskive?

Dremel-kloner kan fås meget billige...

/Jakob

Fra : Helge Duif

Dato : 01-03-06 09:20

Hej, jeg havde et lignende problem og købte en sav, der hed Jack Xpert 2049,
jeg tror nok den bliver kaldt en listesav.
Jeg mener, at jeg købte den i Bilka og at den kostede omkring kr. 100,-.
Det er en superskarp sav med et meget fint snit og den har en kort klinge,
som er bred helt ud til spidsen, så man kan fint bruge den, selv om man kun
skal bruge det yderste af klingen.

Jeg har i øvrigt brugt den til mange andre ting siden, hvor der skulle saves
et fint snit, så det var en god "investering".

mvh. Helge

Fra : Helge Duif

Dato : 01-03-06 09:29

Hej igen, så lige at de havde den i Harald Nyborg til kr. 89,50.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8483&Grp=20&n=20100

mvh. Helge

Fra : Martin

Dato : 01-03-06 19:08

"Helge Duif" <helgeGULBILduif@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen, så lige at de havde den i Harald Nyborg til kr. 89,50.
>
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8483&Grp=20&n=20100

du kan jo bare ikke skære helt i bund,køb i stedet en dreml den kan næsten
skære i bund....

Martin

Fra : HKN

Dato : 01-03-06 20:43

> Jeg kan jo indstille min rundsav til ikke at skære dybere end væggen, men
> den kan jo ikke skære helt ned til gulvet pga greb m.m.
>
> Gode råd modtages

Ja, det tegner til at jeg må ud og investere i et værktøj til formålet. Jeg
takker for de gode råd.

Mvh
Henrik

Fra : CopyCat

Dato : 01-03-06 22:15

> Ja, det tegner til at jeg må ud og investere i et værktøj til formålet.

ØV .. det var da træls ..

~~Frank .,

Fra : Max

Dato : 01-03-06 23:04

Hej

> Ja, det tegner til at jeg må ud og investere i et værktøj til
> formålet. Jeg takker for de gode råd.

Ja man skal jo udnytte situationen på det groveste, skal du
så have en Fein ?

Mvh Max

Fra : HKN

Dato : 02-03-06 07:35

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej

> Ja man skal jo udnytte situationen på det groveste, skal du
> så have en Fein ?

Jeg er absolut en værktøjsjunkie, og køber sjældent det billigste - men jeg
får hende sgu nok ikke overtalt til mere end en Dremel........

-Henrik

Fra : Max

Dato : 02-03-06 08:59

Hej Henrik

> Jeg er absolut en værktøjsjunkie, og køber sjældent det billigste -
> men jeg får hende sgu nok ikke overtalt til mere end en

Jeg kan også lide at samle lidt så da jeg lagde de 40 daglige
smøger på hylden for over 1 år siden, ja der forbeholdt jeg mig
retten til stadigvæk at have pengene til rådighed og det giver
mig så over 20.000 kr om året til legetøj :)

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 06-03-06 11:38

Hej Henrik

> Jeg er absolut en værktøjsjunkie, og køber sjældent det billigste -
> men jeg får hende sgu nok ikke overtalt til mere end en Dremel........

Jeg har lige kikket på priser og blev faktisk meget positiv
overrasket, 1249,- kr. og du har en Fein Multimaster.

Mvh Max

Fra : HKN

Dato : 12-03-06 20:59

> Hej Henrik

> Jeg har lige kikket på priser og blev faktisk meget positiv
> overrasket, 1249,- kr. og du har en Fein Multimaster.

Hvor?

Mvh
Henrik