Fliser på køkkenbord
Fra : Mogens

Dato : 22-02-06 22:58

Min kone har fået en ide om, at hun gerne vil have lagt fliser på vores
gamle laminat køkkenbord. Er der nogen som har erfaring med om det kan lade
sige gøre at lægge dem direkte på laminaten, og kan det holde?
Skal der bruges noget specielt til at fuge med, da jeg umiddelbart kan være
lidt nervøs for at de måske kan være vanskelige at holde rene, og evt. går i
opløsning.

Mvh
Mogens

Fra : Anders Majland

Dato : 23-02-06 11:34

> [...]
> Skal der bruges noget specielt til at fuge med, da jeg umiddelbart kan
> være lidt nervøs for at de måske kan være vanskelige at holde rene, og

Vi har lagt 10x10 hvide fliser på en vandfast krydsfiner for et år eller 2
siden. Vi klæbede dem fast med en speciel flexibel klæber der kom færdigrørt
i 1kg spande. Vi har brugt en alm fuge, men dog silikone ve dvask og væggen.
Det holder fint, men man skal ikke lige spille robeder ned i fugerne

Jeg vil tro laminaeten vil holde fint - måske overfladen skal slibes fu
først.

Vi har sat en bøgekant på og det er også blæevet ganske fint.

/A

Fra : Mogens

Dato : 23-02-06 16:44

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43fd8fd9$0$24302$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> først.
>
> Vi har sat en bøgekant på og det er også blæevet ganske fint.

Det lyder som noget i den retning jeg også har tænkt mig, så det ser ud til
at jeg godt kan gå igang, når det ikke har givet problemer hos jer. Så der
er nok ikke andet at gøre end at føje fruen.

Tak for dit svar.

Mvh Mogens

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 24-02-06 16:53

"Mogens" <mohen@SLETprivat.dk> skrev i en meddelelse news:43fdd827$0$126$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det lyder som noget i den retning jeg også har tænkt mig, så det ser ud til at jeg godt kan gå igang, når det ikke har givet
> problemer hos jer. Så der er nok ikke andet at gøre end at føje fruen.

Amerikanerne bruger det rigtig meget af uforståelige grunde, men sådan
er der jo så meget.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 26-02-06 19:34

> [...]
> klæber der kom færdigrørt i 1kg spande. Vi har brugt en alm fuge, men dog silikone ve dvask og væggen.

Hej Anders

Har du mulighed for at vise et billede af resultatet?

Kan du huske hvad fliseklæberen hed?

/Jakob

Fra : Anders Majland

Dato : 26-02-06 22:16

> Har du mulighed for at vise et billede af resultatet?

Yep

> Kan du huske hvad fliseklæberen hed?

Yep - tror vi har en rest endnu, men det er købt i 10-4 i Viborg

Jeg poster lige begge dele engang mandag (og skulle det ikke komme er du
velkommen til at emaile en rykker

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Anders Majland

Dato : 27-02-06 10:01

http://test.mariendalvej.dk/flisebord.jpg

Den gule vægfarve var der da vi flyttede ind og den har vi ikke gjort noget
ved endnu. Vi havde først sat fliser på væggen og en bøgebordplade på ved
vasken men blev hurtigt træt af ikke at kunne stille noget vådt uden at det
lavede mærker. Så skiftede vi til en vandfast krydfiner med fliserne på. Mod
væggen og ved vasken er fuget med en silikone.

Og ja den nederste vandrette fuge på væggen mangler. Vi valgte en mørkere
fuge til bordet der næsten har samme farve som silikonen - og så har vi ikke
lige fået blandet den smule lysegrå til væggen - også fordi vi mangler at
lave noget tilsvarende flisearbejde ved kogepladerne.

Alfix - flexibel

/A

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-02-06 12:24

> [...]
> silikonen - og så har vi ikke lige fået blandet den smule lysegrå til væggen - også fordi vi mangler at lave noget tilsvarende

Meget fornemt - takker!

Jeg har planer om at lave en tilsvarende løsning i badeværelset,
og nu ved jeg så, at det kan lade sig gøre

/Jakob