brugte belægningssten
Fra : Leonard

Dato : 19-02-06 19:14

Hvilke firmaer sælger brugte belægningssten?
Hvilke priser kan jeg forvente, hvis jeg køber sten leveret aftippet i
en dynge?
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-02-06 21:07

On Sun, 19 Feb 2006 19:13:45 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Hvilke firmaer sælger brugte belægningssten?

Brolæggerfirmaer.
De er tit ude for at pille sten op et sted inden de ligger nye.

>Hvilke priser kan jeg forvente, hvis jeg køber sten leveret aftippet i
>en dynge?

Ingen anelse.
Det kommer jo også an på stenenes kvalitet og ikke mindst hvilken slags
sten det er.

Jeg har lige tiltusket mig 46 paller med brugte fortovsfliser for den
nette sum af 0 kr. Det er fint nok. Indtil man så finder ud af hvor
meget sådan en fortovsflise vejer. Ca. 43 kg. Så kan jeg ikke engang
køre med een palle i min trailer ad gangen (lovligt i hvert fald).

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-02-06 15:29

On Sun, 19 Feb 2006 21:06:47 +0100, Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>
wrote:

> [...]
>meget sådan en fortovsflise vejer. Ca. 43 kg. Så kan jeg ikke engang
>køre med een palle i min trailer ad gangen (lovligt i hvert fald).

I dag fik jeg en vognmand til at køre med de sten - der var kun omkring
30 paller da det kom til stykket. Det var en stor lastbil på 32.000 kg
totalvægt - han kunne kun have 8 paller inden maks-vægten var nået .....
det bli'r en dyr omgang :-/

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Leonard

Dato : 20-02-06 19:05

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote:

>Det var en stor lastbil på 32.000 kg
>totalvægt - han kunne kun have 8 paller inden maks-vægten var nået .....
>det bli'r en dyr omgang :-/

Ja, det er derfor jeg opgivet at finde restpartier i dba og så hente
dem selv. Det vil blive dyrere i transport end at købe fliserne fra
ny.

Men tak for hintet, jeg må ringe lidt rundt og forhøre mig.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-02-06 21:19

On Mon, 20 Feb 2006 19:04:33 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> [...]
>ny.
>
>Men tak for hintet, jeg må ringe lidt rundt og forhøre mig.

I mit tilfælde sparer det jo brolæggeren for udgiften til at få de gamle
fliser fjernet - så du kan sikkert nok få bid på den måde.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-06 22:49

> Hvilke firmaer sælger brugte belægningssten?
> Hvilke priser kan jeg forvente, hvis jeg køber sten leveret aftippet i
> en dynge?

Prøv at kontakte din lokale vognmand. Er man heldig kan man finde en som
skal rydde en plads, og få dem tippet hjemme uden det behøver at koste det
mindste.

Vi har fået leveret 400 m2 hollændersten for en kasse øl

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk