Kat i carport
Fra : Nancy Kjøbæk

Dato : 15-02-06 19:31

Hej NG

Vores carport fungerer som kattebakke for naboens kat. Vi fjerner det før vi
kan gå til bilen og vi skal fjerne det når vi kommer hjem inden bilen kan
køres ind igen.
Har nogen et tip som kan bruges inden jeg hælder beton eller asfalt på til
foråret?
Hvad siger "loven"

Mvh
Nancy

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 15-02-06 20:24

Nancy Kjøbæk skriblede:

> Vores carport fungerer som kattebakke for naboens kat. Vi fjerner det
> før vi kan gå til bilen og vi skal fjerne det når vi kommer hjem
> inden bilen kan køres ind igen.

Carporten er et spg. der hører hjemme i denne
ng, bilen hører hjemme i dk.fritid.bil, men katten
hører hjemme her: news:dk.fritid.dyr.kat

> Har nogen et tip som kan bruges inden jeg hælder beton eller asfalt
> på til foråret?

Ja, sørg for alle kattene ligger en meter under dit
stabilgrus.

> Hvad siger "loven"

Det kan du læse her:
http://www.hegnsyn.dk/pdf/markfred.pdf

--
Lars Fragstrup

Fra : Anders

Dato : 15-02-06 20:40

"Nancy Kjøbæk" <nancy@kjobaek.dk> wrote in message
> [...]
> kan køres ind igen.
> Har nogen et tip som kan bruges inden jeg hælder beton eller asfalt på til

Tag en alm ballon, fyld den op til ½ str med vand + noget rigtigt
ildelugtende ( findes ganske uskadeligt i spøg og skæmt butikker )
Pust ballonen op til fuld størrelse med luft.
Hæng ballonen op i carporten, ca 50- 75 cm oppe.
Smør makralsalat på balonnen.

Vent på kattens skarpe klør prøver at få styr på ballonen.......

Mvh
Anders

Fra : Bagmanden

Dato : 15-02-06 20:45

Nancy Kjøbæk wrote:
> [...]
> vi kommer hjem inden bilen kan køres ind igen.
> Har nogen et tip som kan bruges inden jeg hælder beton eller

Husdyr må ikke vær til gene for deres omgivelser og ejeren skal
sikre dette gennem fornødne tiltag der sikrer dette.

Men en kat er nu engang en kat og den har set lun på din
indkørsel (grus ell. lign., formoder jeg) så der er ikke andet
for end at skyde dyret hvis ikke naboen kan få kræet til at
forsørge på egen matrikel, men prøv at spørge i dk.videnskab.jura

Jeg har stået i samme situation som dig og ydermere boede den
oven på bilen (motorhjelmen) så bilen var broderet med
grus-kattepoter. Naboen er jo magtesløs og kan enten holde katten
permanent inde eller leve med en stigende frustreret nabo (mig).

Jeg har tit (mest vinter) oplevet at den lå på bilen fem minutter
efter jeg var kommet hjem og næsten hver morgen i 4 -5 måneder lå
den der om morgenen og varmede sig når mit besinfyr gik igang og
var synlig utilfreds med at jeg verfede den ned når jeg skulle
køre.

Jeg har lagt fliser, katten sked i stedet i bedene i
indkørslen/carporten, jeg har hængt en masse snore op i loftet
med sølvpapir så det skulle irretere katten og få den til at
holde sig væk (not) !! Jeg har sprayet med "gå væk kat", eddike,
vandet med tomatbladesaft, jeg har stået med en supersoaker fyldt
med eddike og sennep, skudt og ramt den osv. osv. uden nogen
vedvarende effekt.

Hvis ikke naboen tilfældigvis flyttede og tog katten med sig, så
havde jeg nok fået den aflivet på en eller anden måde, for den
var en virkelig pestilens!

--
F.B.

Fra : Ulrich

Dato : 15-02-06 21:21

"Bagmanden" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis ikke naboen tilfældigvis flyttede og tog katten med sig, så havde jeg
> nok fået den aflivet på en eller anden måde, for den var en virkelig

Manner, jeg har de probs, lige nøjagtigt
Kan man tørrer malerregning af på ejeren af lortedyret?
Altså i fald man har et billede af det.
Mon så ikke han bliver træt i ansigtet i løbet af noget tid *SSS*

--
Hygge Ulrich

Fra : /Bluch

Dato : 19-03-06 02:14

En vandpistol plejer at afrette de fleste katte. Nutildags fås enddag mange
modeller, der kan få mig til at opføre mig ganske umodent.
/Bluch

Fra : Ulrich

Dato : 19-03-06 08:31

"/Bluch" <christian_rahbekFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> En vandpistol plejer at afrette de fleste katte. Nutildags fås enddag
> mange
> modeller, der kan få mig til at opføre mig ganske umodent.
> /Bluch

Det da også fint nok.
Men det skal da være kattes ejermand der skal sidde der i døgndrift,
jeg har filme andet at lave

--
Hygge Ulrich

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-02-06 22:18

> Vores carport fungerer som kattebakke for naboens kat. Vi fjerner det før
> vi kan gå til bilen og vi skal fjerne det når vi kommer hjem inden bilen
> kan køres ind igen.

Øh, det lyder helt forkert. En kat graver alt meget langt ned, så der er
ikke noget "at fjerne".

> Har nogen et tip som kan bruges inden jeg hælder beton eller asfalt på til
> foråret?

Strøm, en sprinkler og en føler. Føleren tænder for sprinkleren, så katten
bliver våd. Den lærer det efter 2-3 gange, og det skal så holdes ved lige.
Lad føleren sidde nogle måneder. Så er den klaret til næste års kuld kommer.

> Hvad siger "loven"

At katten skal blive på ejers matrikel - hvis der findes en ejer.

Mvh Maria

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 15-02-06 22:54

> Øh, det lyder helt forkert. En kat graver alt meget langt ned, så der er
> ikke noget "at fjerne".

Jeg sad også og tænkte på, om det måske i virkeligheden var ræve eller
noget.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Max

Dato : 15-02-06 23:44

Hej Benedikte

Det er nu ikke helt korrekt, jeg har set katte der ikke grave, men
bare dækker deres efterladenskaber til.

> Jeg sad også og tænkte på, om det måske i virkeligheden var ræve eller
> noget.

Jeg er tidligere blevet snydt af pindsvin, indtil jeg lærte dem at kende.

Mvh Max

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 16-02-06 00:17

<klip>

> Jeg er tidligere blevet snydt af pindsvin, indtil jeg lærte dem at kende.

Åh ja, det var pindsvin, jeg tænkte på, da jeg skrev 'eller noget'. Tak for
opklaringen

Venlig hilsen Dikte

Fra : Peter

Dato : 16-02-06 08:51

Benedikte Brisson wrote:
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>
> <klip>

> Åh ja, det var pindsvin, jeg tænkte på, da jeg skrev 'eller noget'. Tak for
> opklaringen
>
> Venlig hilsen Dikte

Som der stod i det første svar - gå over i dk.fritid.dyr.kat
De ved ganske meget om dyret og kan for det meste komme med gode forslag.
Mvh
Peter

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 16-02-06 09:03

"Peter" <psx_cd_2000@yahoo.com> skrev i en meddelelse

<klip>

> Som der stod i det første svar - gå over i dk.fritid.dyr.kat
> De ved ganske meget om dyret og kan for det meste komme med gode forslag.

Jamen det er jo efter al sandsynlighed slet ikke en kat!

Venlig hilsen Dikte

Fra : Bagmanden

Dato : 16-02-06 12:00

Benedikte Brisson wrote:
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg sad også og tænkte på, om det måske i virkeligheden var
> ræve eller noget.

Tro mig når jeg siger at det var katten der dumpede i min
carport, vadede rundt på min bil og pissede sit territorium af og
den kunne sagtens leve med at dens afføring ikke var "væk".

Jeg har taget katten i det så mange gange og vores ræv kommer
ikke i carporten, men går over i den modsatte ende af vores
grund, hvilket vi kan se på at der kun er spor i sneen der og
hvad vi har set med egne øjne.

--
F.B.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-02-06 18:33

[...]

Hvis man kan sende regningen for alt det udstyr til ejeren og ejerne vil
sørge for opsætning lyder det måske ok. Men at pålægge andre udgifter for at
holde en kat væk som ikke er deres egen, er vanvittigt.
Hvis ejeren ikke vil samarbejde/betale, er der ikke anden udvej end at
"fjerne" dyret.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-02-06 20:50

> [...]
> at holde en kat væk som ikke er deres egen, er vanvittigt.
> Hvis ejeren ikke vil samarbejde/betale, er der ikke anden udvej end at

Er det en vildkat er det endda gratis. Afleveres hos dyrlægen - ring evt.
først.

Mvh Maria

Fra : Carsten Keller

Dato : 17-02-06 09:01

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> at holde en kat væk som ikke er deres egen, er vanvittigt.
> Hvis ejeren ikke vil samarbejde/betale, er der ikke anden udvej end at

Nu vil jeg på ingen måde opildne til en af de evigt tilbagevendende
diskussioner om hvorvidt løstgående katte bør skydes hvis man tilfældigvis
er jæger og ellers mener man har ret til det. Men ideen med en sprinkler er
da meget harmløs, ikke så frygtelig dyr og så slipper man for at få et
dårligt forhold til naboen.

Men man skal nok huske at placere en kontakt så man kan slukke for føleren
inden man går hen til bilen

Keller

Fra : Bagmanden

Dato : 17-02-06 09:45

Carsten Keller wrote:
> Nu vil jeg på ingen måde opildne til en af de evigt
> tilbagevendende diskussioner om hvorvidt løstgående katte bør
> skydes hvis man tilfældigvis er jæger og ellers mener man har
> ret til det.

Du har selvfølgelig ret i at det ikke bør gøres og heldigvis
utrolig sjældent sker, men har du prøvet at bo et sted hvor det
første du bliver mødt med når du går ud af din dør, er en ram
stank af lort og kattepis i skøn forening, og så fra et dyr du
ikke selv er "ejer" af?

En gang glemte jeg at rulle mit bilvindue helt op, hvilket katten
kvitterede med at strinte inde i bilen, med en ulidelig stank i
uger inden det fortonede sig.

At naboen synes det er dejligt med en ikke-kastreret kat, der
aldrig måtte komme ind fordi de ikke gad det besvær med strint,
hår og kattebakke er én ting, men vi andre måtte så leve med
følgerne af deres beslutning, hvilket vel ikke bliver det bedste
grundlag for et godt naboskab.

Og så skulle du se min kølerhjelm og til dels mit tag på bilen,
der var godt ridset af grusede kattepoter, og naboen der så
resultatet mente sig ikke i stand til at anerkende noget ansvar.

Som skrevet tidligere var det godt de flyttede (snarere at katten
forsvandt) og vi igen fik lidt glæde af vores carport og bede,
men hvis det ikke var sket så ville jeg være gået langt for at
blive dyret kvit.

Og da anmeldelser til kommune og politi sjældent nytter, er det
oftest den sidste mulighed at få aflivet dyret for egen
regning.... og få fred!

--
F.B.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-02-06 17:23

Bagmanden <zillyink@hotmail.com> wrote:

<snip>

> [...]
>
> Og da anmeldelser til kommune og politi sjældent nytter, er det
> oftest den sidste mulighed at få aflivet dyret for egen

Min svigermor havde for mange år siden et problem med at hendes kat (det
lille pus) blev tyraniseret af en stor hankat, der havde hendes have på
sin rute. Svigerfar henvendte sig et sted i den kommune han boede (jeg
tror det var til enten en dyrlæge eller kommunens kattefænger) og fik
udleveret et bur som han stillede op i haven. Hankatten røg i og
svigerfar kørte en lang tur (han boede på Vestsjælland) til Møn og
lukkede katten ud der.

Fra : Anders

Dato : 19-02-06 10:16

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> udleveret et bur som han stillede op i haven. Hankatten røg i og
> svigerfar kørte en lang tur (han boede på Vestsjælland) til Møn og

Og så fik de en vildkat på møn ??

Mvh
Anders

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-02-06 01:13

Anders <nejtaktilspam@hotmail.cmo> wrote:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

<snip>

> Og så fik de en vildkat på møn ??

Alt tyder på det var en herreløs kat. Men jeg kan da godt se problemet,
men så længe myndigheder ikke går lige så effektivt til værks som f.eks
i Australien (hvor katte skydes mod udbetaling af præmie, for at
beskytte de indfødte dyr) er problemet med en vildkat på Møn nok ikke så
stort.

Nu ved jeg heller ikke hvordan det er med rotter på Møn, men der hvor
jeg boede for ikke så længe siden (Skovlunde - Ballerup Kommune) havde
vi vildkatte for år tilbage. De blev fodret af beboernes børn, der
syntes de var søde og at det var synd de var så sultne. Kattene blev så
på et tidspunkt indfanget af den kommunale kattefænger.

De seneste år er der så iflg lokalpressen i Ballerup opstået et større
rotteproblem i en anden del af kommunen. Og der blev opstillet de
velkendte små galvaniserede kasser med rundt hul langs husmurene i vore
bebyggelse og alle afløb i kædrene fik beslag, så ristene ikke kan åbnes
nedefra.

Fra : preben nielsen

Dato : 17-02-06 18:48

> Øh, det lyder helt forkert. En kat graver alt meget langt ned,
> så der er ikke noget "at fjerne".

Yeah right ! Meget udbredt "mis"-forståelse. Katte skider også
gerne på græsplæne skal jeg fortælle dig.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : TG4600

Dato : 16-02-06 10:47

Maria Frederiksen skrev:

> Øh, det lyder helt forkert. En kat graver alt meget langt ned, så der er
> ikke noget "at fjerne".

> Mvh Maria

Det er muligt at det lyder forkert, men jeg ved positivt at flere af
kattene i vores område IKKE graver deres efterladenskaber ned. (Jo,
hvis de har adgang til sandkasse el. lign., men ikke i
bede/granitskærv/perlesten/nøddesten.) Og det er hamrende irriterende
at man skal rende og rydde disse arealer for katte-skidt. Har sågar
også set katte skide direkte på vores græsplæne.

/TG

Fra : Nancy Kjøbæk

Dato : 18-02-06 18:01

Tak for alle svarene. Jeg ved med sikkerhed at det er en kat, og jeg vil
spare en masse forsøg på at jage den væk, og væbne mig med tålmodighed til
jeg kan komme beton på gulvet.

Fra : S. Hansen

Dato : 28-02-06 14:13

On Wed, 15 Feb 2006 19:31:22 +0100, "Nancy Kjøbæk" <nancy@kjobaek.dk>
wrote:

> [...]
>køres ind igen.
>Har nogen et tip som kan bruges inden jeg hælder beton eller asfalt på til

Jeg kan tilføje at du iflg lov om vej og markfred fuldt lovligt kan
aflive katten

Jeg er rimelig sikker på at oplyser du kattens ejer om dette løse det
problemet.

§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ,
omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på
hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde
erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den,
der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte
dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte
eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller
ufredsbøder.
Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende
fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen
indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel
indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et
på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret
angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person
eller ejendom.
Stk. 3. Med hensyn til dræbte eller beskadigede dyr vil iøvrigt de i
§§ 6, 8, 9 og 10 fastsatte bestemmelser vedrørende optagne dyr være
at iagttage i den udstrækning, de er anvendelige.