Varme?
Fra : Morten Thor

Dato : 15-02-06 16:59

Hej,

Vi vil i vores parcelhus fra begyndelsen af 70'erne skifte vinduerne til
energirigtige. Og vil i samme omgang skifte termostaterne på vores
radiatorer. Mit spørgsmål er om det også ville være fornuftigt at skifte
radiatorerne? Er de nye mere effektive, eller ville det ikke gøre nogle
forskel, så længe at de gamle ikke er defekte?
Og mht. termostaterne, vil vi få nogen gevinst ud af vælge dem der kan
natsænke, eller ville vi bare bruge det mere energi på at varme rummene op
dagen efter igen?

På forhånd tak,

Morten.

Fra : Jens

Dato : 15-02-06 18:05

Hej Morten

Prøv i dk.teknik.energi
Hvis du ikke har held her af hensyn til natsænkning siger man at det kan
betale sig med 3 grader og ikke mere, men ved ikke så meget om det.

Venligst

Jens Vestergaard

Fra : Morten Thor

Dato : 15-02-06 18:23

Hej Jens,

> Prøv i dk.teknik.energi

Den havde jeg ikke set, undskyld og tak.

Morten.

Fra : Jens

Dato : 15-02-06 19:34

Hej Morten

Nå Nå det var ikke for at være efter dig men kun som hjælp...
så ingen undskyldning...
Venligst
Jens

Fra : Carsten Keller

Dato : 16-02-06 09:44

"Morten Thor" <thor"remove"@thornet.dk> wrote in message
> [...]
> radiatorerne? Er de nye mere effektive, eller ville det ikke gøre nogle
> forskel, så længe at de gamle ikke er defekte?

En radiator kan ikke være mere eller mindre effektiv. Hvis den ellers er
stor nok til at afkøle vandet tilstrækkeligt er der kun et sted varmen kan
forsvinde hen, og det er ud i rummet. Men hvis der ikke er isoleret bag den
kan det måske være en fordel at få det fikset hvis man alligevel vil skifte
til nogle pænere (mindre grimme).

Keller

Fra : Morten Thor

Dato : 18-02-06 11:25