Underlag til parket gulv
Fra : Peter

Dato : 14-02-06 22:16

Jeg har betongulv og har så købt parketgulv, nu er mit spørgsmål hvad skal
der lægges i mellem parketbrædderne og betongulvet. i den lokale jem og fix
viste ekspedienten en rulle gulvmåtte til 159 kr for 10 meter. Men findes
der ikke billigere alternativer hvad med foreks alm pressening??. ¨Hvad
ville i anbefale.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 14-02-06 22:42

"Peter" <peter@hjelpmoar.com> skrev i en meddelelse news:43f248c2$0$38722$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> viste ekspedienten en rulle gulvmåtte til 159 kr for 10 meter. Men findes
> der ikke billigere alternativer hvad med foreks alm pressening??. ¨Hvad

Jeg ville starte med at læse nedlægningsanvisningen !
Har du råd til parketgulv har du vel også råd til at
lægge det rigtigt ned ellers skulle du måske have
ventet.
Du har to problemstillinger - dampspærre og trindæmper.
Normalt skal der en dampspærre under gulvet f.eks. 200 my
plastfolie samt en trindæmper til at tage små ujævnheder og
så gulvet ikke klaprer mm.
Der findes et hav af færdige produkter der opfylder enten
den ene eller begge af kravene, men eftersom jeg kan se
det er et prisspørgsmål er det nok ikke dem du skal gå
efter.

Fra : marlene

Dato : 14-02-06 22:47

¨Hvad
> ville i anbefale.
>
>jeg ville købe "måtten" eller komfortplader, tror ikke de er billigere,
det er ikke kun dampspærre effekten du skal ha´, men også en lydisolerende
effekt.
vi er igang med samme projekt.

vi har før lagt et laminatgulv på foam (rulle af skum), men gulvet larmer
alligevel, derfor måtten næste gang.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 14-02-06 23:11

"marlene" <rod@nya.dk> skrev i en meddelelse news:246e$43f24fbf$3e3d903a$16761@news.arrownet.dk...

> [...]
>
> vi har før lagt et laminatgulv på foam (rulle af skum), men gulvet larmer alligevel, derfor måtten næste gang.

Et laminatgulv "larmer" pr. definition

Fra : BT

Dato : 14-02-06 22:47

> [...]
> viste ekspedienten en rulle gulvmåtte til 159 kr for 10 meter. Men findes
> der ikke billigere alternativer hvad med foreks alm pressening??. ¨Hvad

Tjaa. Det bedste ville nok være setex underlag. Men det er rimelig dyrt..
Grunden til at du skal have sådan et underlag, er hovedsagligt for at undgå
at gulvet kommer til at "klapre" når du går hen over det. Og det må på ingen
måder bliver for tyndt.

I vores gang, var vi nægrige, da vi lagde nyt gulv på dette. Der lagde vi 1
mm foam som underlag imellem vores betongulv, og vores nye laminatgulv. Men
3 år efter havde det mistet virkningen. Så nu lyder det som om der er grus
imellem betonet og laminatgulvet.. Så det knaser hver gang vi går hen over
det.. Det samme restultat vil du få, hvis du vælger pressening, eller lign
tyndt materiale..

Da vi skulle ligge nyt gulv på, i vores stue valgte vi styropor (flamingo)
underlag, med alufolie på den ene side. Det købte vi i Jem & Fix, og var
ruller af 10 meter.
Hvis det er det som de anbefalede, ville jeg vælge dette..

Bare min mening

/Brian

Fra : MGJ

Dato : 17-02-06 12:56

Du skal bruge SELITAC PS

det trindæmper med 20 db

Jeg har ca 25 m2 i overskud som du kan købe for 200,- (15m2 = 170,-)

MGJ