Hjælp mit WC løber )-:
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-02-06 15:15

hejsa NG
mit wc løber og jeg kan sku ikke finde ud af hvad jeg skal gører for at få
det til at stoppe.
kan ikke finde ud af hvordan jeg skal skille det af.
det har ikke en knap som man kan skrue af.
det er et lidt gamlet wc.
det er kun en aflang en man kan trykke på, ikke nået med halv eller helt
skyl.

Håber at i kan hjælpe mig med hvordan jeg får det skilt af.
og hjælpe mig med at få det til at stoppe med at løbe

thomas

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-02-06 18:50

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> skrev
> hejsa NG
> mit wc løber

Skynd dig at hanke op i bukserne, og spæn bagefter...

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-02-06 18:57

du kan tror at jeg har løbet efter det et par gange nu.
så nu må det værer slut.
hvad skal jeg gører

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 13-02-06 21:32

Uden at være andet end en knægt på 19 der ingen erfaringer har af nogen
som helst art.. så mener jeg at have hørt noget om toiletter der løber,
hvor meget de koster i vand osv. Og jeg mener ikke det var noget man
kunne fikse men man skulle købe et nyt toilet. Og hvis dit nuværende
toilet er af ældre model så er der jo mange penge at spare hvis du får
dig en vandspare model.

Fra : Calle.

Dato : 16-02-06 12:34

Daniel W Johansen wrote:
> [...]
> noget man kunne fikse men man skulle købe et nyt toilet. Og hvis dit
> nuværende toilet er af ældre model så er der jo mange penge at spare

selvfølgelig kan det fikses.
--
**** Calle ****

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-02-06 22:23

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> skrev i en meddelelse
> du kan tror at jeg har løbet efter det et par gange nu.
> så nu må det værer slut.
> hvad skal jeg gører

Jeg kan ikke hjælpe dig, men er da overbevist om at der er en
adskillemulighed. Hvad der er samlet af mennesker, kan adskilles af
mennesker. Sommetider er det noget med at vove at brække i noget plastic,
men det kan jo få forskellige ubehagelige konsekvenser. Men få gjort noget,
det er dyrt i vand.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-02-06 02:03

Thomas Pedersen wrote:

> det er kun en aflang en man kan trykke på, ikke nået med halv eller
> helt skyl.

Hvor jeg boede indtil for 2½ år siden, var toppen af cisternen bare et fladt
låg med en trykknap i den ene side. Låget var kun fastholdt af en
klemmemekanisme og var lige til at løfte af.

Har du held med at åbne cisternen, er der to mulige fejlkilder:

Indløbsventilen er kalket til, så vandet ikke bliver lukket ordentligt,
når cisternen er fuld. Det overskydende vand løber så ud gennem
overløbsrøret.

Bundventilen lukker ikke rigtigt efter tømning og cisternen kan ikke
holde på vandet - det småsiver konstant ud den vej og suppleres
så hele tiden fra indløbet.

Den første fejl kan ofte klares med lidt 'massage', så kalken bliver skrabet
fri og ventilen kan lukke. Den anden fejlmulighed kræver, at du lukker på
kulgehanen før toilettet, så du kan arbejde nede i den tomme cisterne.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 14-02-06 11:08

Dette link kan hjælpe med mange problemer ang vedligeholdelse og
reparationer
http://www.ask-alex.dk/

Mvh
Jørgen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-02-06 12:44

hejsa
kan ikke finde nået på den www side
har du et link eller lidt hjælpe til mig

thomas

Fra : Rene Joergensen

Dato : 14-02-06 12:57

Thomas Pedersen <twp@twp.dk> wrote:

> kan ikke finde nået på den www side
> har du et link eller lidt hjælpe til mig

Prøv at bruge deres søge-funktion og søg på "toilet".

--
-René

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-02-06 15:07

så fik jeg stoppet wc
skulle barer skubbe lidt så stoppet det.
tak for jeres hjælp