Vridbor, hedder det noget andet? Hjælp??
Fra : BettinaFS

Dato : 12-02-06 00:50

Hej

Jeg har et stort problem. Min far ønsker sig nogle nye vridbor, men
jeg kan ikke finde dem nogen steder. Ikke engang et billede af en
sådan, her på internettet, og det ligner altså ikke mig. Bauhaus
vidste godt hvad det var, men havde det ikke.

Det er de der små håndværktøjer, som man lige kan lave et lille hul
med, inden man skal skrue en skrue i. Er i med?

Er der nogen der ved om de hedder noget andet?

Og hvor de kan fåes?

På forhånd tusind tak.
Mvh. Bettina

Fra : Max

Dato : 12-02-06 00:59

Hej Bettina

> Det er de der små håndværktøjer, som man lige kan lave et lille hul
> med, inden man skal skrue en skrue i. Er i med?

Def findes nogle der kalder den slags vridbor

http://www.ccnatur.dk/shop/default.asp?ProductID=NH%204.3

> Er der nogen der ved om de hedder noget andet?

Jeg foretrækker at bruge noget der hedder et platbor til den
opgave du omtaler

http://www.el-supply.dk/?Gid=&Vid=10586

Mvh Max

Fra : BettinaFS

Dato : 12-02-06 06:28

Hej

Jo det er de der vridbor.
For der skal være spids på.

Det er der ikke på platbor, er der?

Hilsen Bettina

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 12-02-06 10:05

BettinaFS skrev:

> Jo det er de der vridbor.
> For der skal være spids på.

> Det er der ikke på platbor, er der?

Et platbor ligner enden på en flad skruetrækker. Men forskellen er
først og fremmest, at platboret skal være skarpt, for at man kan
bore lidt ned i træet. Platboret kan købes de fleste steder,hvor
man handler med værktøj.

Jeg troede egentlig ikke, at der var nogen der brugte vridbor mere.
Men måske er det modelbyggere m.fl., der foretrækker at bruge dette
lille stykke værktøj?

Men hvor kan du så købe disse vridbor? Et sted kunne være i en
hobbyforretning, for jeg tror ikke sådan lige, det er de store
byggemarkeder, der fører dem.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Max

Dato : 12-02-06 10:29

Hej

> Men hvor kan du så købe disse vridbor? Et sted kunne være i en
> hobbyforretning, for jeg tror ikke sådan lige, det er de store
> byggemarkeder, der fører dem.

De ligger tit i pakker med forskellige størrelser i de 10-20 kr. reoler
der står i byggemarkeder og supermarkeder.

Mvh Max