brug af mikroovn
Fra : Battlefield´s

Dato : 11-02-06 18:46

Hej
Jeg ved godt at det sikkert er en helt forkert gruppe, men jeg prøver
alligevel.
Vi har netop erhvervet en mikroovn (for første gang) og vi er i tvivl om vi
kan bruge den til frossen morgenbrød.
Hvis vi kan, skal vi så tø rundstykkerne op først?
Hvor lang tid skal de mon have?
Hilsen Vibeke

Fra : Max

Dato : 11-02-06 18:56

Hej

> Jeg ved godt at det sikkert er en helt forkert gruppe, men jeg prøver

Prøv den rigtige gruppe dk.kultur.mad+drikke

Mvh Max

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-02-06 19:55

On Sat, 11 Feb 2006 18:46:22 +0100, "Battlefield´s"
<battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

>Jeg ved godt at det sikkert er en helt forkert gruppe, men jeg prøver
>alligevel.

dk.kultur.mad+drikke var nok et mere oplagt valg.

>Vi har netop erhvervet en mikroovn (for første gang) og vi er i tvivl om vi
>kan bruge den til frossen morgenbrød.
>Hvis vi kan, skal vi så tø rundstykkerne op først?
>Hvor lang tid skal de mon have?

Nogle microovne er kombineret med varmluft - så kan man vist godt.
Jeg plejer nu at tø frosset morgenbrød op i min microovn, 40-45 sekunder
for 3-4 stykker, og så smide dem i den alminelige ovn i 3-4 minutter -
så er de både gennemvarme, optøede og sprøde.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 11-02-06 19:57

> [...]

>kan bruge den til frossen morgenbrød.
>Hvis vi kan, skal vi så tø rundstykkerne op først?

Ja, tø dem op ca. 1 min
varm dem i ovn, fra kold ovn til de er lysebrune og sprøde, uhm
hvad tid spiser vi
mvh Ebbe