Fjerne røglugt i skab
Fra : Michael Laursen

Dato : 08-02-06 19:30

Hejsa gruppe

Jeg er lige flyttet ind i en ejerlejlighed, hvor den tidligere ejer har
røget som en skorsten. Hvordan slipper jeg nemmest af med røglugten i
skabene?

/Michael

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 08-02-06 19:49

Michael Laursen skriblede:
> Hejsa gruppe
>
> Jeg er lige flyttet ind i en ejerlejlighed, hvor den tidligere ejer
> har røget som en skorsten. Hvordan slipper jeg nemmest af med
> røglugten i skabene?

Har hørt om skabsbøsser, men aldrig om
skabsrygere :)

Vasker dem af med malerrens/grundrens.

--
Lars Fragstrup

Fra : nana sørensen

Dato : 08-02-06 21:19

"Michael Laursen" <bonden100@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er lige flyttet ind i en ejerlejlighed, hvor den tidligere ejer har
> røget som en skorsten. Hvordan slipper jeg nemmest af med røglugten i

Der er noget med at eddike fjerner røglugt. Vask af med grundrens, grundigt,
og stil så en skål med eddike ind i skabet.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-02-06 22:47

"Michael Laursen" <bonden100@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er lige flyttet ind i en ejerlejlighed, hvor den tidligere ejer har
> røget som en skorsten. Hvordan slipper jeg nemmest af med røglugten i
> skabene?

Vask af og tør efter med eddikevand.
Stil evt. en skål med eddike, det fjerner røglugt fra alt.

Hilsen Inger

Fra : Max

Dato : 08-02-06 22:59

Hej Inger

> Stil evt. en skål med eddike, det fjerner røglugt fra alt.

Ja, men stinker til gengæld afskyelig.

Mvh Max

Fra : Kim

Dato : 09-02-06 19:39

> Ja, men stinker til gengæld afskyelig.

Så må man vælge: Pest eller Kolera

Mvh, Kim

Fra : Inger Pedersen

Dato : 09-02-06 19:44

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse

> Så må man vælge: Pest eller Kolera

Eddikelugten forsvinder ret hurtigt, når skålen er fjernet (i modsætning til
røglugten).

Hilsen Inger

Fra : Nick

Dato : 09-02-06 21:54

Jeg købte engang nogle træmøbler der var sod på (lagerets anden ende havde
på mystisk vis brændt sig selv ned... vist nok lige inden moms-opkrævning),
og de lugtede slemt af røg.

Men så vaskede jeg dem godt af og så sprayede jeg en kraftig
Rodalon-opløsning over det hele, indvendig og udvendig, med en alm.
forstøver. Og så fik de lov at stå under halvtaget nogle dage, så vinden
kunne arbejde lidt med dem.

De blev komplet lugtfrie

/Nick