Min top/ps er mærkelig på amd64
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-03-06 10:03

Hej

Jeg har installeret Debians amd64 port (ja, jeg ved godt at den ikke
er helt officiel) på en Opteron maskine. Men jeg har et spøjst problem
med top og ps.

Starter jeg top, så kan den ikke finde ud af at processerne bruger
CPU-tid. Nogle processer står ganske rigtigt som om de fx har brugt 3
sekunder, men når de så bruger yderligere CPU-tid, så viser top det
ikke. Er der nogen der har en god idé til hvorfor det forholder sig
sådan? ps kan som sagt heller ikke finde ud af det.

Min kerne er:

$ uname -a
Linux betelgeuse 2.6.8-11-amd64-k8-smp #1 SMP Sun Oct 2 23:21:12 CEST 2005 x86_64 GNU/Linux

Skal jeg bare prøve at compile en nyere kerne og lægge på i stedet?
Det irriterer mig nemlig at jeg ikke kan se hvad mine processer laver.

--
Jacob

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-03-06 08:54

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]
> $ uname -a
> Linux betelgeuse 2.6.8-11-amd64-k8-smp #1 SMP Sun Oct 2 23:21:12 CEST 2005 x86_64 GNU/Linux

Nu skiftede jeg til:

$ uname -a
Linux betelgeuse 2.6.15.6 #1 SMP Tue Mar 14 13:18:52 CET 2006 x86_64 GNU/Linux

.... og nu virker min top og min ps fint fint. Sådan en Opteron er i
øvrigt relativt hurtig til at oversætte kerner

--
Jacob