shell script problem igen
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 25-02-06 23:47

Hej Ng

Sidder stadig og bikser med spamassassin og black og white lister i et lille
shell script...

Jeg kunne virkelig godt tænke mig hvis der var nogen der havde en god ide
til hvordan jeg kan løse følgende:

brugerne har via https og htaccess logins mulighed for at rette i deres
user.cf fil og tillade eller blokere for mailadresser...

Men efter at have opgivet at få user_prefs.cf til at virke i spamassassin,
har jeg kastet mig ud i noget shell script som bare er noget møg...

Jeg kunne godt tænke mig et script der læser samtlige
/home/$username/.sa/user.cf filer og læser dem sammen i
/etc/mail/sa/local.cf, men inden filerne bliver samlet i een, skal de
mailadresser i brugerens user.cf fil checkes for at se om de er i local.cf
og hvis de er så selvfølgelig ikke tilføjes igen...

Jeg kan ik lige greje hvordan jeg skal få det skidt til at spille ordenligt
.... håber der er nogen der kan hjælpe lidt?

Regards Jacob

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-02-06 12:23

Jacob d'Andrade skrev:

> [...]
> skal de mailadresser i brugerens user.cf fil checkes for at
> se om de er i local.cf og hvis de er så selvfølgelig ikke

Er det ikke noget rod at samle alle brugeres opsætning i én klump?
På den måde vil én brugers valg påvirke alle andres. Er det heldigt?

Nu kender jeg ikke indholdet af ~bruger/.sa/user.cf, men hvis filerne
blot indeholder en mailadresse pr. linje, ku' man så ikke lave noget
i stil med

#v+
   for userdir in /home/*
   do
    file="${userdir}/.sa/user.cf"
    [ -f "${file}" ] && cat "${file}"
   done \
   | tr 'A-Z' 'a-z' \
   | sort -u
#v-

for at få nøjagtig ét eksemplar af hver mailadresse?

Omdirigér evt. til en passende fil inden der skrives til local.cf.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 26-02-06 19:45

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke noget rod at samle alle brugeres opsætning i én klump?
> På den måde vil én brugers valg påvirke alle andres. Er det heldigt?

Du har ganske ret, det er lidt noget rod, men eftersom at user_prefs.cf til
sa virkelig er noget hø at få til at virke(det er ikke lykkedes mig) så er
det lige som jeg ser
det, den eneste mulighed jeg har, har et par brugere der efterspørger det,
skal så bare gøre det klart for dem at alt hvad de laver, gælder for alle...
synes os det er lidt noget rod jeg er mere end åben for andre
forslag....

> [...]
>
> for at få nøjagtig ét eksemplar af hver mailadresse?
>
> Omdirigér evt. til en passende fil inden der skrives til local.cf.

Jeg takker for dit script, jeg vil lege lidt med det

Mvh Jacob