FreeBSD cvsup og ekskludere visse pakker
Fra : Søren

Dato : 15-02-06 23:15

*default host=cvsup.dk.FreeBSD.org
*default base=/usr
*default prefix=/usr
*default release=cvs
*default delete use-rel-suffix
*default compress
src-all tag=RELENG_6_0
doc-all tag=RELENG_6_0
ports-all tag=.

Jeg kompilere selv Sendmail, Bind og Apache m.v. og ønsker ikke, at disse
programmer bliver taget med i en cvsup opdatering eller i en make buildworld
m.v.

Er der nogen måde at undgå det på?

Fra : Christian Laursen

Dato : 16-02-06 00:28

"Søren" <soren@removethis.com> writes:

> Jeg kompilere selv Sendmail, Bind og Apache m.v. og ønsker ikke, at disse
> programmer bliver taget med i en cvsup opdatering eller i en make buildworld
> m.v.

At undlade delmængder med cvsup giver givetvis problemer, men man kan exclude
ting i sin supfile, så det skulle jo være muligt.

Tag et kig på man-siden til make.conf for at se, hvordan du slår sendmail og
bind fra i buildworld-processen.

--
Christian Laursen

Fra : Søren

Dato : 17-02-06 16:04

> Tag et kig på man-siden til make.conf for at se, hvordan du slår sendmail
> og
> bind fra i buildworld-processen.

Så vidt jeg kan se, så kan man i make.conf angive "WITHOUT_MODULES" men hvad
er modulet? Er det i mit tilfælde "sendmail named"?

Fra : Christian Laursen

Dato : 17-02-06 16:14

> Så vidt jeg kan se, så kan man i make.conf angive "WITHOUT_MODULES" men hvad
> er modulet? Er det i mit tilfælde "sendmail named"?

Der er tale om kernemoduler, så det er nok ikke helt det, du er ude efter.

Prøv at kigge på NO_SENDMAIL og de flag der hedder noget med NO_BIND.

--
Christian Laursen

Fra : Søren

Dato : 18-02-06 03:14

> Der er tale om kernemoduler, så det er nok ikke helt det, du er ude efter.
> Prøv at kigge på NO_SENDMAIL og de flag der hedder noget med NO_BIND.

Det vil jeg snarest afprøve - tak.