Linux og billigt VIA USB-kort
Fra : Peter Mogensen

Dato : 15-02-06 00:20

Hej,

Jeg har været så dum at anskaffe et virkelig discount USB2 PCI kort.

Jeg tænkte at når der sad en standard VIA-chip på det (VT6212L), så
kunne det da ikke gå helt galt ... men jo.

Uanset hvad jeg gør (med Linux 2.6.12), så siger den:
"device not accepting address"

Jeg har prøvet i flere maskiner uden held.

Jeg har kigget her:
http://www.linux-usb.org/FAQ.html#ts6

....men ingen af de grunde de giver ser ud til at være tilfældet.

Er der nogen, der har erfaringer med VIA-baserede noname USB2 PCI-kort
under Linux, der har en ide?

Peter

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-02-06 01:28

Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> writes:

> Jeg har været så dum at anskaffe et virkelig discount USB2 PCI kort.
>
> Jeg tænkte at når der sad en standard VIA-chip på det (VT6212L), så
> kunne det da ikke gå helt galt ... men jo.
[...]
> Er der nogen, der har erfaringer med VIA-baserede noname USB2
> PCI-kort under Linux, der har en ide?

Tjaeh, jeg købte også et rigtigt billigt et og det virkede
out-of-the-box på et 2.6 std-kerne på Debian. Det er dog med en
VIA82xxxxx jf. lspci, jeg kan ikke lige komme til at se hvad der står
på kortet pt. Det er pokkers at chipsettet aldrig oplyses på
salgssiderne så man kan se hvad man køber - jeg har jo bare været
heldig :-/
--
mvh Jes Vestervang @ Debian Sid

Fra : cr

Dato : 16-02-06 10:20

Peter Mogensen wrote:
> [...]
>
> ...men ingen af de grunde de giver ser ud til at være tilfældet.
>
> Er der nogen, der har erfaringer med VIA-baserede noname USB2 PCI-kort

http://www.via.com.tw/en/products/peripherals/usb/vt6212/

http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=420&OSID=20&CatID=2410&SubCatID=122

cr

Fra : Peter Mogensen

Dato : 16-02-06 10:42

cr wrote:
[...]
> http://www.via.com.tw/en/products/peripherals/usb/vt6212/

Ja. jeg ved godt hvilken chip det er.

> http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=420&OSID=20&CatID=2410&SubCatID=122

Øhh... det dokument fortæller hvordan man opgraderer til 2.4.23, eller
2.6.0 ... Jeg har som jeg skrev 2.6.12 ... hvad er din pointe?

Peter

Fra : cr

Dato : 16-02-06 11:21

Peter Mogensen wrote:

> [...]
>

> Øhh... det dokument fortæller hvordan man opgraderer til 2.4.23, eller
> 2.6.0 ... Jeg har som jeg skrev 2.6.12 ... hvad er din pointe?

Selvtak for venligheden

Fra : Peter Mogensen

Dato : 16-02-06 11:47

cr wrote:

> Selvtak for venligheden

Jo selvtak... det var da venligt af dig at svare, men to links til noget
som ikke har speciel relevans uden nogen som helst kommentar om hvad du
havde tænkt de skulle bruges til, efterlader jo kun folk med et stort
spørgsmålstegn.

Peter