Kan ikke paste fra Kwrite, knode etc til e~
Fra : Paminu

Dato : 08-02-06 21:49

Hvis jeg markere noget tekst i fx Kwrite, Knode, FireFox etc og trykker
miderste museknap i emacs så sker der ikke noget.

Det fungere kun hvis jeg markere noget tekst og vælger Copy i de ovenstående
programmer så kan jeg dernæst bruge miderste museknap i emacs til at
indsætte.

Syntes ikke altid det har været sådan, før behøvede jeg da ikke at vælge
Copy.

Jeg bruger Ubuntu 5.10.

Noget der har oplevet det samme?

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-06 22:08

Den Wed, 08 Feb 2006 21:49:27 +0100 skrev Paminu:
> [...]
>
> Det fungere kun hvis jeg markere noget tekst og vælger Copy i de ovenstående
> programmer så kan jeg dernæst bruge miderste museknap i emacs til at

Det lyder som KDE 2.x

> Syntes ikke altid det har været sådan, før behøvede jeg da ikke at vælge
> Copy.

Det skulle være fixed i KDE 3.0 (eller 3.4? Den der er baseret på
QT 3.0).

Har du kørt med KDE3 før?

Mvh
Kent

Fra : Paminu

Dato : 09-02-06 00:08

Kent Friis wrote:

> Det lyder som KDE 2.x

> Det skulle være fixed i KDE 3.0 (eller 3.4? Den der er baseret på
> [...]

Jeg bruger Ubuntu 5.10 og har hentet kubuntu-desktop der vist svarer til KDE
3.4, så det burde ikke være en for gammel KDE der er problemet, har heller
ikke oplevet dette problem før.

Fra : Dennis Hansen

Dato : 09-02-06 20:17

Paminu skrev Den. 08-02-2006 21:49:
> [...]
>
> Det fungere kun hvis jeg markere noget tekst og vælger Copy i de ovenstående
> programmer så kan jeg dernæst bruge miderste museknap i emacs til at

Har du klipper kørende i panelet?
Det kan være det hjælper hvis du sætter den til at synce clipboard og
selection,
i dens indstillinger.

Fra : Paminu

Dato : 09-02-06 22:41

Dennis Hansen wrote:

> Har du klipper kørende i panelet?

?? Er ikke lige med hvad er klipper og i hvilket panel? Jeg bruger fvwm
window manager men har både installeret gnome og KDE.

> Det kan være det hjælper hvis du sætter den til at synce clipboard og
> selection,
> i dens indstillinger.

forstår heller ikke hvad du mener med det her.

Fra : Dennis Hansen

Dato : 10-02-06 12:10

Paminu skrev Den. 09-02-2006 22:40:

> ?? Er ikke lige med hvad er klipper og i hvilket panel? Jeg bruger fvwm
> window manager men har både installeret gnome og KDE.

Nå ok, jeg formoede bare du kørte KDE da du sagde kubuntu,
det havde jeg ikke lige tænkt over.

klipper er et lille program som kører i en standard KDE desktop og
giver mulighed for - bla. at lagre flere ting på
clipboardet samtidigt, men det program har du jo nok ikke kørende.

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 09-02-06 22:54

Paminu <sdf@asd.com> skriver:

> [...]
> indsætte.
>
> Syntes ikke altid det har været sådan, før behøvede jeg da ikke at vælge

Det minder om det problem du havde med nedit den 10. januar.

Fik du løst det? Og virker samme løsning ikke her?

mvh
/arne
--
Arne Jørgensen <http://arnested.dk/>

Fra : Paminu

Dato : 11-02-06 17:10

Arne Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Det minder om det problem du havde med nedit den 10. januar.
>
> Fik du løst det? Og virker samme løsning ikke her?

ja det gør det nu er det bare den anden vej problemet opstår. Det er meget
mærkeligt. Nogen gange fungere det fint men andre gange så dur det
ikke...Har endnu ikke fundet en systematisk måde at tjekke det på men meget
frustrenende at det fungere i tide og utide.