MS Windows
briani 27239
ugyldigt drev ved oprettelse af ny konto i~
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 02-03-06 10:54

Hejsa,

Jeg har oprettet en ekstra konto i min xp pro. Siden jeg installerede XP har
jeg fået en ekstra HD mm ...

Når jeg i den nye konto vil starte Outlook eller Word eller lignende
begynder den at installerer - men ak, den skriver "Ugyldigt drev: D" ... jeg
har ikke noget D-drev ... cd-drevet hedder F ...

Hvordan knækker jeg den?

ras

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 02-03-06 12:41

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begynder den at installerer - men ak, den skriver "Ugyldigt drev: D" ...
> jeg har ikke noget D-drev ... cd-drevet hedder F ...

Mon ikke dit CD drev hed D førend du fik en ekstra HD mm
Du kan prøve at omdøde CD drevet i kontrolpanel
administration / computeradministration / diskhåndtering.
Hvis du ikke har noget D drev kan du gøre det direkte.
Bjarne

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 02-03-06 13:02

"Bjarne Christensen" <no_Spam@web.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke dit CD drev hed D førend du fik en ekstra HD mm
> Du kan prøve at omdøde CD drevet i kontrolpanel
> administration / computeradministration / diskhåndtering.
> Hvis du ikke har noget D drev kan du gøre det direkte.

- jo det hjalp en lille smule. Nu skriver den ikke "ugyldigt drev" men blot
at der skete en fejl og at jeg evt. skal geninstallere ... Kan jeg
geninstallere hele officepakken på den nye konto?

ras

Fra : Nørd

Dato : 02-03-06 13:37

> [...]
jeg
> har ikke noget D-drev ... cd-drevet hedder F ...

Office pakken husker hvor fra den blev installeret,
evt. for en senere opgradering, du kan komme om ved det,
ved at installere den igen.

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 02-03-06 13:51

"Nørd" <Nørd@c.com> skrev i en meddelelse

> Office pakken husker hvor fra den blev installeret,
> evt. for en senere opgradering, du kan komme om ved det,
> ved at installere den igen.

- altså hvis jeg blot installerer hele dynen igen oveni den gamle
installation skulle alt virke? Forsvinder mails og opsætninger og den slags
på de konti, der bruger office?

ras

Fra : Nørd

Dato : 02-03-06 14:42

> - altså hvis jeg blot installerer hele dynen igen oveni den gamle
> installation skulle alt virke? Forsvinder mails og opsætninger og den
> [...]
Hej Ras.

Det kan jeg ikke svare dig på, da jeg ikke bruger Outlook
men jeg vil tro de/den kan flyttes,
Jeg ville vente til der kom nyt om det, eventuelt besøge
http://web01.microsoft.se/tips/dk/showarticle.asp?articleid=176
som måske kunne give dig et tip.

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 03-03-06 07:50

> [...]
>
> - altså hvis jeg blot installerer hele dynen igen oveni den gamle
> installation skulle alt virke? Forsvinder mails og opsætninger og den

Prøv om du ikke kan køre en rep. af office
f.eks. fra word under hjælp er der en funktion
der hedder find og ret fejl.
Bjarne