MS Windows
briani 27239
ikoner forsvinder
Fra : ___P.Sir

Dato : 25-02-06 19:43

Jeg laver mine egne ikoner til genveje på skrivebordet, men pludselig er de
alle væk igen, og IE`s kedelige blå logo er istedet.
Hvad er det lige jeg skal stille på for at der ikke på denne måde bliver
ryddet op en gang imellem?
Ps-rensen

--
www.granvista.dk
Feriehacienda i Spanien...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-02-06 21:09

Den 25-02-06 19.42 skrev ___P.Sir følgende:
> Jeg laver mine egne ikoner til genveje på skrivebordet, men pludselig er de
> alle væk igen, og IE`s kedelige blå logo er istedet.

Du kan bruge et program som AMDeadLink:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-amdeadlink.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Synkroniser dine data med Allway Sync. Programmet kan synkronisere

Fra : Emil

Dato : 25-02-06 23:05

Kim Ludvigsen wrote:

>Du kan bruge et program som AMDeadLink:
>http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-amdeadlink.html

Det ser umiddelbart spændende ud. Jeg må tilstå, at jeg IKKE har
kigget nærmere på programmet - endnu, det kommer!

Tilsyneladende kan det det samme som f.eks. FavOrg, som henter
iconerne fra de hjemmesider man har lagret i menuen 'Favoritter'
i Explorer.
http://www.pcmag.com/utilities/

Problemet er, at når man rydder op v.h.a. div. utilities, slettes
ofte cookies og andre sjove ting. Hvilke ting det er, vil jeg
gerne vide. Det afhænger så af, hvilket program man bruger til
oprydningen, klart nok. Foreløbig må jeg være svar skyldig.

Det har f.eks. ofte irriteret mig, at programoversigten fra DR,
pludseligt har glemt hvilke kanaler jeg ønsker oversigt over,
efter jeg har renset systemet; og alle iconer i Explorer er blå
og intetsigende.

Jeg er helt klar over, at jeg burde lave BackUp af visse filer
(Cookies m.v.); men hvilke?

Og når det gælder hjemmelavede Iconer, hvor gemmer genvejene sig
så?

Beklageligvis er mit svar ikke en løsning; men det er egentligt
ment som et ønske om en mere uddybende forklaring, og anvisning,
for os almindelige brugere.

m.v.h. Emil

Fra : Edmund

Dato : 26-02-06 06:36

Emil wrote:

> [...]
> pludseligt har glemt hvilke kanaler jeg ønsker oversigt over,

> Jeg er helt klar over, at jeg burde lave BackUp af visse filer

Cookie:xxx@www.dr.dk/

erstat xxx med brugernavn

--
Mvh Edmund