MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
omdøbe filer
Fra : Henning S

Dato : 19-02-06 11:04

Hej, jeg tror det er den rigtige gruppe.
Findes der et prg. der let kan omdøbe filer i en mappe, alle på en gang? Fx
fortløbende numre.
Det skal bruges til digitalfotografier. Hver gang jeg tømmer kameraet til
hardisken, er det jo samme numre på, som sidste gang, og så er det
besværligt at skulle omdøbe dem et ad gangen

Mvh
Henning S

Fra : goofy

Dato : 19-02-06 11:14

Hejsa

> [...]
> hardisken, er det jo samme numre på, som sidste gang, og
> så er det
> besværligt at skulle omdøbe dem et ad gangen

Total Commander kan det., men der er sikkert også andre, jeg
bruger total commander
kan hentes her
http://www.ghisler.com/download.htm

Steen

Fra : Fjollefrans

Dato : 19-02-06 11:20

> Total Commander kan det., men der er sikkert også andre, jeg bruger total
> commander
> kan hentes her
> http://www.ghisler.com/download.htm

TC er derudover godt til så meget andet også. Men kig evt. også på om ikke
dit kamera kan sættes til at navngive filerne fortløbende !

- FF

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-02-06 11:14

Den 19-02-06 11.03 skrev Henning S følgende:

> Findes der et prg. der let kan omdøbe filer i en mappe, alle på en gang? Fx
> fortløbende numre.

Hvis du bruger Windows XP:
Marker alle de ønskede filer, højreklik på et af dem, og vælg omdøb.
Skriv det nye navn, der vil så automatisk blive tilføjet fortløbende
numre på billederne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 19-02-06 19:13

Henning S wrote:
> [...]
> til hardisken, er det jo samme numre på, som sidste gang, og så er det
> besværligt at skulle omdøbe dem et ad gangen

ACDSee...det kan også bruges til at se billederne i! Det er genialt!

/Rasmus

Fra : emj

Dato : 19-02-06 22:50

Henning S skrev:

>Findes der et prg. der let kan omdøbe filer i en mappe, alle på en gang? Fx
>fortløbende numre.
Hent "imageresize.exe" hos microsoft på
http://kortlink.dk/microsoft/2f74
Det kan klare jobbet og er gratis.

>Det skal bruges til digitalfotografier. Hver gang jeg tømmer kameraet til
>hardisken, er det jo samme numre på, som sidste gang, og så er det
>besværligt at skulle omdøbe dem et ad gangen

Kan dit kamera ikke indstilles til fortløbende numre efter dato eller
lignende. Det lyder da fjollet at det starter med nr 1 hver gang
kortet tømmes?
Hilsen emj

Fra : Henning S

Dato : 20-02-06 06:01