MS Windows
briani 27239
Dell bærbar fryser efter afspilning af
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-02-06 21:08

Nogen der har eller har hørt om problemer ved afspilning af video på en
Dell Inspiron (bærbar)?

Sætter man en cd eller dvd i, afspilles den som ventet og uden
problemer. Sætter man en ny skive i, fryser hele computeren - enkelte
gange er det dog kun afspilningsprogrammet, der fryser. Resultatet er
det samme med såvel Windows Media Player som den medfølgende
mediaafspiller, der bygger på PowerDVD.

Det er ikke muligt at genstarte med Ctrl-Alt-Delete efter en frysning,
der skal slukkes for strømmen og batteriet skal tages ud. Hvis det kun
er afspilleren, der fryser, kan computeren selvfølgelig stadig bruges,
men når man vil slukke for den, hænger den, og man er nødt til at tage
strømmen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Henning

Dato : 15-02-06 23:43

On Wed, 15 Feb 2006 21:07:47 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Nogen der har eller har hørt om problemer ved afspilning af video på en
>Dell Inspiron (bærbar)?
Dell har lavet ca. 200 forskellige Inspiron-modeller

> [...]
>gange er det dog kun afspilningsprogrammet, der fryser. Resultatet er
>det samme med såvel Windows Media Player som den medfølgende

Har du kørt de medfølgende disagnostic? Viser den fejl? Hvis nej - har
du reinstalleret Windows?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-06 12:46

Den 15-02-06 23.43 skrev Henning følgende:
> On Wed, 15 Feb 2006 21:07:47 +0100, Kim Ludvigsen

> Har du kørt de medfølgende disagnostic? Viser den fejl? Hvis nej - har
> du reinstalleret Windows?

Hvilke diagnostics? Det er ikke min computer, og vedkommende er meget
uøvet, så en geninstallation er sidste løsning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : Henning

Dato : 16-02-06 17:50

>Hvilke diagnostics? Det er ikke min computer, og vedkommende er meget
>uøvet, så en geninstallation er sidste løsning.
Den der følger med maskinen - boot op på resource-cd'en og kør
diagnostic.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-06 21:12

Den 16-02-06 17.50 skrev Henning følgende:
> Den der følger med maskinen - boot op på resource-cd'en og kør
> diagnostic.

Det lyder som om, jeg selv må få fingre i maskinen, det er vel ikke
noget man kan overlade til en nybegynder? Det havde været lidt nemmere,
hvis det kunne klares uden en boot, da jeg så kan få adgang via VNC.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : jda

Dato : 16-02-06 01:39

Wed, 15 Feb 2006 21:07:47 +0100, Kim Ludvigsen følte behov for at lette
sit hjerte og sagde derfor i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> er afspilleren, der fryser, kan computeren selvfølgelig stadig bruges,
> men når man vil slukke for den, hænger den, og man er nødt til at tage

Har du checkket om diverse playere bliver afslutte helt (jobliste) efter at
have sluttet den første skive. Prøv at slå autorun fra på video så den ikke
starter automatisk, og start den selv fra den ønskede player
--
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-06 12:48

Den 16-02-06 01.39 skrev jda følgende:

> Har du checkket om diverse playere bliver afslutte helt (jobliste) efter at
> have sluttet den første skive. Prøv at slå autorun fra på video så den ikke
> starter automatisk, og start den selv fra den ønskede player

Når den fryser helt, er det ikke muligt at få joblisten frem.
Afspilningsprogrammet har ikke været lukket mellem afspilningerne. Der
er prøvet både med og uden autorun.

Fra : jda

Dato : 17-02-06 22:45

Thu, 16 Feb 2006 12:48:00 +0100, Kim Ludvigsen følte behov for at lette
> [...]

> Når den fryser helt, er det ikke muligt at få joblisten frem.
> Afspilningsprogrammet har ikke været lukket mellem afspilningerne. Der

Jeg mente at man skulle kigge på joblisten imellem de to skiver, før det
gik galt. Det kunne være på grund af at der var mere end en player der var
startet ved autorun eller ved at 2 playere havde slåskamp om
filtilknytningen for CD/DVD og at det derfor skabte konflikt når man satte
skive 2 i. Det har jeg før set med Quicktime / Realplayer
--
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-02-06 08:53

Den 17-02-06 22.44 skrev jda følgende:

> Jeg mente at man skulle kigge på joblisten imellem de to skiver, før det
> gik galt. Det kunne være på grund af at der var mere end en player der var
> startet ved autorun eller ved at 2 playere havde slåskamp om

Det havde jeg ikke tænkt på. Det vil jeg prøve at få tjekket.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.