MS Windows
briani 27239
Profil begrænsninger i XP-Home edition
Fra : Steven Johnson

Dato : 04-02-06 11:32

Hej

Jeg har lovet at hjælpe med at installere/konfigurere en computer til min
søns børnehave. Problemet med tidligere computere har været, at ca. 20
forsk. børns leg med computere har ført til at computerens konfiguration i
løbet af nogle ganske få dage bliver fuldstænding ødelagt. Børnene klikker
simpelthen på alt hvad de kan komme til at klikke på.

Jeg ønsker derfor at gøre følgende:
Oprettet én profil til børnene, samt én administratorprofil:

Administratorprofil:
- Skal have alle rettigheder

Børneprofil:
- Skal kunne logge på uden password, logge af og lukke computeren
- Skal kun have adgang til et begrænset udvalg af programmer (typisk 7-8
spil, tegneprogram og evt. internet explorer)
- Skal ikke have adgang til at installere nye programmer eller adgang til
kontrolpanel, printer, stifinder, task manager m.m.

Jeg har ingen anelse om hvor jeg skal begynde, og søgninger på Google /
Microsoft Support har hidtil ikke været til stor nytte.

Er der nogen i denne nyhedsgruppe der kan hjælpe mig, eller evt. henvise til
en hjemmeside der kan guide mig?

På forhånd tak

Steven

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 04-02-06 12:48

On Sat, 4 Feb 2006 11:31:40 +0100, "Steven Johnson" <noemail@anonymous.com>
wrote:

> [...]
>løbet af nogle ganske få dage bliver fuldstænding ødelagt. Børnene klikker
>simpelthen på alt hvad de kan komme til at klikke på.

Måske ville det være nemmest at bruge et program som f.eks.

http://www.sharewareconnection.com/drive-reboot-restore-pc.htm

og så bare at lade dem klikke løs

Der findes også en hw-baseret løsning:

http://www.reborn.dk/

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Steven Johnson

Dato : 04-02-06 22:58

Hej Gert

Mange tak for de interessante links. Jeg tror dog umiddelbart at El Guapo's
link er mere i stil med det jeg søger.

Jeg skal dog lige bruge lidt mere tid og eksperimentere lidt.

"Gert Søgaard Jensen" wrote

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 05-02-06 15:29

On Sat, 4 Feb 2006 22:57:35 +0100, "Steven Johnson" <noemail@anonymous.com>
wrote:

>Hej Gert
>
>Mange tak for de interessante links. Jeg tror dog umiddelbart at El Guapo's
>link er mere i stil med det jeg søger.

Ja, den løsning ser interessant ud - og var også ukendt for mig

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 12:54

Steven Johnson wrote:
> Jeg har ingen anelse om hvor jeg skal begynde, og søgninger på Google
> / Microsoft Support har hidtil ikke været til stor nytte.

Hvad med:

http://www.microsoft.com/windowsxp/sharedaccess/default.mspx

-E.G.

Fra : Steven Johnson

Dato : 04-02-06 22:55

Det ligner lige præcis det jeg har brug for.
Tusind tak!

"El Guapo" wrote in