MS Windows
briani 27239
Format
Fra : Peter Hansen

Dato : 04-02-06 10:51

Hej til gruppen

Vil gerne have formateret et drev hvor Windows Xp pro ligger på. Jeg ved at
man kan indstalerer en ny version ovenpå den gamle men jeg vil gerne have
slettet alt på harddisken ( Har noget ondsindet virus på den) hvordan er det
lige jeg gør det ?.

På forhånd tak
Peter

Fra : hcma

Dato : 04-02-06 11:07

"Peter Hansen" <gwph@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have slettet alt på harddisken ( Har noget ondsindet virus på den) hvordan

flere muligheder:
1: du kan gøre det under selve nyinstallationen (
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4 )
2: nulstil harddisken (sletter alt på hele hd'en)
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no67
3: kun formatering: http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no70
m v h
hc

Fra : Henning

Dato : 04-02-06 14:19

On Sat, 4 Feb 2006 10:51:21 +0100, "Peter Hansen"
<gwph@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>slettet alt på harddisken ( Har noget ondsindet virus på den) hvordan er det

Brænder du også dit hus hver gang der skal ryddes op? Installer en
virusscanner, evt. booter du op på en virusscanner-cd og kører offline
virusscan. Både McAfee og Norton tilbyder disse muligheder.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Peter Hansen

Dato : 04-02-06 18:19

Tak for svaret hcma
Nu ligger det sådan Henning at denne virus har gjort dette at jeg ikke kan
komme på nettet med maskinen så dine ord er lidt ubrugelige
Hilsen
peter

Fra : Henning

Dato : 05-02-06 04:00

On Sat, 4 Feb 2006 18:18:41 +0100, "Peter Hansen"
<gwph@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Tak for svaret hcma
>Nu ligger det sådan Henning at denne virus har gjort dette at jeg ikke kan
>komme på nettet med maskinen så dine ord er lidt ubrugelige

Du er da på nettet nu? Hvis det er fra en anden pc kan du vel også
bruge den til at hente og brænde en off-line virusscanner?

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Peter Hansen

Dato : 05-02-06 10:12

Tak for rådet Henning må indrømme at jeg ikke er helt inde i det med Pc men
lærer det nok tros min lidt høje alder.