Hvilke browsere understytter java-script o~
Fra : Dennis Vinther

Dato : 14-06-01 14:03

Hej

Jeg syntes at have hørt at der er nogle browsere som læser java-script lidt
anderledes end andre. Er der nogen som kan henvise til et sted hvor der står
noget om dette?

Findes der stadig (læs: bruger nogen) browsere som ikke understøtter
java-script? Her tænkes på grafiske browsere.

Mvh
Dennis

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-06-01 02:10

"Dennis Vinther" <drvi00@kom.auc.dk> wrote in message
> [...]
lidt
> anderledes end andre. Er der nogen som kan henvise til et sted hvor der

Der er meget forskel på implementationen i de forskellige browsere så det
kan bare ikke stå på EN side. Men du kan starte med at læse de to store
browseres manualer nemlig:

Microsoft:
<http://msdn.microsoft.com/scripting/jscript/>

Netscape:
<http://developer.netscape.com/docs/manuals/communicator/jsref/index.htm>

Se også ISO/Ecma standarden som b.la. Opera og Mozilla prøver at leve op
til:
<http://www.ecma.ch/ecma1/stand/ecma-262.htm>

> Findes der stadig (læs: bruger nogen) browsere som ikke understøtter
> java-script? Her tænkes på grafiske browsere.

De findes men de bruges nok ikke... dog er der Globalt omkring 10% af
internettets brugere der af en eller anden grund ikke understøtter
Javascript.. Hovedparten har det nok disabled.

--
Jakob Andersen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 16-06-01 09:25

Hej !

> [...]
lidt
> anderledes end andre. Er der nogen som kan henvise til et sted hvor der

Peter-Paul Koch's JavaScript Section er særdeles nyttig her:
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/

> Findes der stadig (læs: bruger nogen) browsere som ikke understøtter
> java-script? Her tænkes på grafiske browsere.

Ja i hvert fald giver de fleste browsere mulighed for at slå JavaScript
support fra. Kan brugere f.eks. at gøre hvis de er trætte af popup-vinduer.

--

Mvh.
Stig Nygaard

Homepage: http://home.worldonline.dk/~snygaard/
Rockland: http://www.rockland.dk/
Bandlist.dk: http://bandlist.dk/ - Tjek det nye design ud !

* EB 5/9 2000: http://www.eb.dk/visartikel.iasp?pageID=107578 *

Fra : Stig Johansen

Dato : 17-06-01 05:19

Stig Nygaard wrote:

> Hej !

[klip]

> Ja i hvert fald giver de fleste browsere mulighed for at slå JavaScript
> support fra. Kan brugere f.eks. at gøre hvis de er trætte af
> popup-vinduer.

List off-topic, men en smart detalje i Konqueror er, at man kan disable
window.open() separat.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Stig Johansen

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-07-01 12:16

On Sun, 17 Jun 2001 06:19:03 +0200, Stig Johansen <linux@w3data.dk>
wrote:
>List off-topic, men en smart detalje i Konqueror er, at man kan disable
>window.open() separat.
Og i lynx behøver man slet ikke bekymre sig om det ;)