/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Tæves løbetid
Fra : tms


Dato : 05-03-06 10:12

Hej Gruppe.

Jeg er den "lykkelige" ejer af en løbsk tæve, og en hanhund. Der skal
absolut ikke lave hvalpe på de to og det var planen hanhunden skulle
kastreres inden hun blev løbsk. Men jeg fik hende hjem i lørsdags og jo den
var god nok hun var løbsk.
De første dage gik det egentlig meget pænt, de kunnne godt gå ture sammen og
lege sammen under opsyn og han forstod når jeg sagde nej, tæven sagde ikke
nej. Men nu siden fredag har det været en helt anden ting, han spørger ikke
først, springer lige på, hvis han kan komme afsted med det. Og gå ture kan
vi ikke gøre med dem begge samtidig, da han så springer på hende ved den
mindste lejlighed.
Derfor har jeg en stribe spørgsmål til nogen af jer der har tæver og måske
hanhunde sammen..

Er det normalt at det bliver værre midt i løbetiden eller er det slutningen
det her ?

Hvorlænge tror i det varer ?

Og hvornår kan jeg være sikker på hun ikke kan blive drægtig mere ? siger
hun selv fra når der ikke er chancer mere ?

Går faktisk og overvejer at sende hanhunden i pension (med indbygget
dyrlægebesøg for kastration) inden vi bliver tossede allesammen. Men han kan
jo stadig klarer damer et par uger efter, men så er der da gået et par dage
med fred og ro.

Hilsen Susanna








 
 
qfha (05-03-2006)
Kommentar
Fra : qfha


Dato : 05-03-06 10:29

Hvis du ikke er vant til at have en løbsk tæve og hanhund sammen vil
det være en god ide at sætte hanhunden i pension. Normalt er det
12-14 dagen tæven kan parres, men det er forskelligt fra tæve til
tæve. Man skal kende sin tæve for at være sikker. Du skal nok
forholde dig til det med det samme ellers tyder det på det kan gå
galt.

mvh
qfha


Anita Andersen (05-03-2006)
Kommentar
Fra : Anita Andersen


Dato : 05-03-06 16:57

Hejsa.....

For det første, ja så lyder det til at han er meget fixeret på tæven. han
skal altså stoppe forsøget på at springe hende når du/i siger det.
Og for det andet, ja så har jeg kendskab til en tæve som er blevet paret på
dag nr. 21
Selv om tæven virker som om hun siger fra, så kan du ikke være sikker-2dage
sener kan det altså være gået galt.
Hvis det er meningen, du vil have ham kastreret, så gør det nu. (hvis doktor
dyr har tid)
Ellers så hold dem adskildt i 3 uger for at være sikker.

Hilsen
Anita
www.torsted-hundepension.dk




Coppi (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Coppi


Dato : 06-03-06 09:18


"Hej.

Jeg synes nok, helt ærligt, at jeres svar er noget opskruede.
Jeg har både tæve og han der går sammen og ja vi har 5 dage hvor de ikke kan
være sammen, resten af tiden går det fint, de er selvfølgelig ikke alene,
før jeg er helt sikker på, at løbetiden er ovre og sådan har jeg haft 2
hanhunde der har opført sig.
At man skulle kunne sige til en hanhund om ikke, at hoppe op på en tæve der
er højløbsk, er da vist, at forlange det umulige, vi lukker dem hver for sig
og så sover hannen hos os i de 5 dage, uden de helt store problemer.
Jeg tror du vil se, at efter ca. 5 dage, så klinger det af, giv dem så hver
et stort kødben eller noget andet de begge gerne vil have og luk dem sammen
igen, selvfølgelig under opsyn, så de glemmer alt balladen og så går det
stille og roligt igen. Du skal selvfølgelig ikke lade dem være alene sammen
før du er helt sikker på, at det er ovre.

coppi



Susanna Mørck Thuese~ (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Susanna Mørck Thuese~


Dato : 06-03-06 09:53

Hej
Det var lidt det jeg håbede at høre. Selvfølgelig skal de ikke
gå uden opsyn. Og sove hver for sig i et styke tid endnu. Men
det vil da være rart hvis de mest "vilde" dage, hvor hannunden
er helt uden for fornuft kun varer 5-6 dage.
Hilsen Susanna

Coppi <annie321@privat.dk> skrev:
>
>"Hej.
>
>Jeg synes nok, helt ærligt, at jeres
>svar er noget opskruede.
>Jeg har både tæve og han der går
>sammen og ja vi har 5 dage hvor de ikke kan
>være sammen, resten af tiden går det
>fint, de er selvfølgelig ikke alene,
>før jeg er helt sikker på, at
>løbetiden er ovre og sådan har jeg haft 2
>hanhunde der har opført sig.
>At man skulle kunne sige til en
>hanhund om ikke, at hoppe op på en tæve der
>er højløbsk, er da vist, at forlange
>det umulige, vi lukker dem hver for sig
>og så sover hannen hos os i de 5 dage,
>uden de helt store problemer.
>Jeg tror du vil se, at efter ca. 5
>dage, så klinger det af, giv dem så hver
>et stort kødben eller noget andet de
>begge gerne vil have og luk dem sammen
>igen, selvfølgelig under opsyn, så de
>glemmer alt balladen og så går det
>stille og roligt igen. Du skal
>selvfølgelig ikke lade dem være alene sammen
>før du er helt sikker på, at det er ovre.
>
>coppi

--
Susanna


Anita Andersen (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Anita Andersen


Dato : 06-03-06 10:00

Hej Coppi

Ja nu vil jeg sige, at der faktisk er stor forskel på hunde, hvis du altså
ikke ved det ?
Envider har de først fået tæven i lørdags, og kender derfor ikke ret meget
til, hvordan hun er i hendes løbs periode.
Og at bede en hanhund om at lade være med at springe en højløbsk tæve, har
altså noget med opdragelse at gøre, har du tænkt på det ?
Og så er der også den anden ting ved sådanne situationer, nemlig at det ikke
er alle der har mulighed for, at skille dem ad. Har du tænkt på det ?

Anita

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:440bf02f$0$27513$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Hej.
>
> Jeg synes nok, helt ærligt, at jeres svar er noget opskruede.
> Jeg har både tæve og han der går sammen og ja vi har 5 dage hvor de ikke
> kan være sammen, resten af tiden går det fint, de er selvfølgelig ikke
> alene, før jeg er helt sikker på, at løbetiden er ovre og sådan har jeg
> haft 2 hanhunde der har opført sig.
> At man skulle kunne sige til en hanhund om ikke, at hoppe op på en tæve
> der er højløbsk, er da vist, at forlange det umulige, vi lukker dem hver
> for sig og så sover hannen hos os i de 5 dage, uden de helt store
> problemer.
> Jeg tror du vil se, at efter ca. 5 dage, så klinger det af, giv dem så
> hver et stort kødben eller noget andet de begge gerne vil have og luk dem
> sammen igen, selvfølgelig under opsyn, så de glemmer alt balladen og så
> går det stille og roligt igen. Du skal selvfølgelig ikke lade dem være
> alene sammen før du er helt sikker på, at det er ovre.
>
> coppi
>



Coppi (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Coppi


Dato : 06-03-06 22:57


"Hej Anita

På det første indlæg lød det nøjagtig ligesom det plejer, at være hos os.
Derfor svaret, man behøver ikke altid male fanden på væggen.

Det kan godt være, at jeg kunne lære min hanhund til ikke at springe på en
løbsk tæve, men her i huset, har vi ikke lyst til, at sætte os SÅ meget på
vores hunde.
De skal selvfølgelig følge husets regler, men der er dog grænser.
Og jeg synes faktisk det ville være utroligt synd for Coppi hvis han skulle
opholde sig i samme rum som Andrea når hun er højløbsk. Og tro nu ikke, at
vi ikke har prøvet; det resulterer i en hanhund der ligger stift dækket
af,puster. stønner og savler og er helt ude af flippen.
Når han bliver lukket ud i gangen græder han lidt og lægger sig så. Jeg
synes faktisk det næsten er dyrplageri, at have ham inde og jeg vil ikke
have så meget styr på min hund, at han ikke vil prøve, at springe på en
tæve.
Hvad andre vil og synes er deres problem, men jeg kan godt lide selvstændige
og selvbevidste hunde, jeg trives ved modspil.
Mine hunde må også gerne knurre af mig og gør det faktisk hver dag. Dermed
ikke sagt, at det næste de gør er at bide, det er det nemlig absolut ikke,
men de må gerne brokke sig og have en mening.
NÅ, jeg kunne blive ved, vi har vel hver vores måde...........

coppi



Winther (07-03-2006)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 07-03-06 08:56


"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:440d1c04$0$27521$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvad andre vil og synes er deres problem, men jeg kan godt lide
selvstændige
> og selvbevidste hunde, jeg trives ved modspil.
> Mine hunde må også gerne knurre af mig og gør det faktisk hver dag. Dermed
> ikke sagt, at det næste de gør er at bide, det er det nemlig absolut ikke,
> men de må gerne brokke sig og have en mening.
> NÅ, jeg kunne blive ved, vi har vel hver vores måde...........

Den har jeg hørt mange gange før, - men kun fra rotteejere...



Gert (07-03-2006)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 07-03-06 10:23

On Mon, 6 Mar 2006 22:57:15 +0100, "Coppi" <annie321@privat.dk> wrote:


>Mine hunde må også gerne knurre af mig og gør det faktisk hver dag. Dermed
>ikke sagt, at det næste de gør er at bide, det er det nemlig absolut ikke,
>men de må gerne brokke sig og have en mening.

Hvordan føles det, at være nederst i hierakiet ?

Coppi (07-03-2006)
Kommentar
Fra : Coppi


Dato : 07-03-06 14:11


">
> Hvordan føles det, at være nederst i hierakiet ?

Åh, jeg tror ikke du kender Rottweilere.

Jeg har haft den slags i 22 år og både hundene og jeg befinder os fint

coppi



jopa (07-03-2006)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 07-03-06 14:39

Coppi skriblede bla:
>
> Jeg har haft den slags i 22 år og både hundene og jeg befinder os fint
>

Ok vi snakker rotweilere så er det nok nærmere en slags brummen for hvis de
virkelig knurrerede af dig ville jeg da være nervøs for magtbalancen.
Men lyder da til at du har styr på det
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




jopa (07-03-2006)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 07-03-06 11:34

Coppi skriblede bla:
> NÅ, jeg kunne blive ved, vi har vel hver vores måde...........
>

Ja da heldigvis
Tror du ville forandre mening hvis det var en som min der knurrede af dig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk



Coppi (07-03-2006)
Kommentar
Fra : Coppi


Dato : 07-03-06 14:13


Ja, nu ved jeg jo ikke, hvad det er for en slags hund du har, såhhhhhhhhh

coppi
>
> Ja da heldigvis
> Tror du ville forandre mening hvis det var en som min der knurrede af dig
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk
>
>



Leyna (07-03-2006)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 07-03-06 18:37

On Tue, 7 Mar 2006 14:12:31 +0100, "Coppi" <annie321@privat.dk> wrote:

>
>Ja, nu ved jeg jo ikke, hvad det er for en slags hund du har, såhhhhhhhhh

John praler da ellers med den fjogede Schæfer han har, konstant og
hele tiden!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk
Foreningen for den brede del af befolkningen

jopa (07-03-2006)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 07-03-06 18:46

Leyna skriblede bla:
>
> John praler da ellers med den fjogede Schæfer han har, konstant og
> hele tiden!

Nixen det kunne jeg aldrig finde på


--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk
"Det hele kun et klik fra vores schæferhund !"



Sanne (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Sanne


Dato : 06-03-06 11:22


"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:440bf02f$0$27513$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Hej.
>
> Jeg synes nok, helt ærligt, at jeres svar er noget opskruede.
> Jeg har både tæve og han der går sammen og ja vi har 5 dage hvor de ikke
> kan være sammen, resten af tiden går det fint, de er selvfølgelig ikke
> alene, før jeg er helt sikker på, at løbetiden er ovre og sådan har jeg
> haft 2 hanhunde der har opført sig.
> At man skulle kunne sige til en hanhund om ikke, at hoppe op på en tæve
> der er højløbsk, er da vist, at forlange det umulige, vi lukker dem hver
> for sig og så sover hannen hos os i de 5 dage, uden de helt store
> problemer.
> Jeg tror du vil se, at efter ca. 5 dage, så klinger det af, giv dem så
> hver et stort kødben eller noget andet de begge gerne vil have og luk dem
> sammen igen, selvfølgelig under opsyn, så de glemmer alt balladen og så
> går det stille og roligt igen. Du skal selvfølgelig ikke lade dem være
> alene sammen før du er helt sikker på, at det er ovre.
>
> coppi
>

Hejsa.

Jeg har i øjeblikket 1 tæve i løbetid sammen med 2 hanhunde og ja, en hvalp
fra hendes sidste løbetid.
Vi har mange muligheder for at holde dem afskilt, men de vil jo gerne alle
være sammen med os også.
Derfor bruger jeg de sammen låger til dørene som jeg brugte da huset var
fulde af hvalpe. Så kan de stadigvæk se os, når de er på den anden side af
lågen.

Sådan nogle med tremme, som man også kan bruge til børn, hvis man har f.eks
en trappe der skal blokeres.

Jeg har mange af dem efter et råd jeg fik her i gruppen.
Der var en frisk fyr der havde lavet dem af en tremmeseng fra Ikea. sengen
koster 269 kr. og ud af den kan man få 5 låger hvis man lige køber nogler
øskner og kroge til ophænget.

Jeg skal lige tilføje, at vores to hanhunde er kastrede, men de kan jo
alligevel parre sig med tæven. Hvilken jeg er sikker på ikke kan være sund
for hende..

Mvh
Sanne



Sanne (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Sanne


Dato : 06-03-06 11:56


"Sanne" <lochnees@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:440c0d4d$0$24282$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Hejsa.
>
> Jeg har i øjeblikket 1 tæve i løbetid sammen med 2 hanhunde og ja, en
> hvalp fra hendes sidste løbetid.
> Vi har mange muligheder for at holde dem afskilt, men de vil jo gerne alle
> være sammen med os også.
> Derfor bruger jeg de sammen låger til dørene som jeg brugte da huset var
> fulde af hvalpe. Så kan de stadigvæk se os, når de er på den anden side af
> lågen.
>
> Sådan nogle med tremme, som man også kan bruge til børn, hvis man har
> f.eks en trappe der skal blokeres.
>
> Jeg har mange af dem efter et råd jeg fik her i gruppen.
> Der var en frisk fyr der havde lavet dem af en tremmeseng fra Ikea. sengen
> koster 269 kr. og ud af den kan man få 5 låger hvis man lige køber nogler
> øskner og kroge til ophænget.
>
> Jeg skal lige tilføje, at vores to hanhunde er kastrede, men de kan jo
> alligevel parre sig med tæven. Hvilken jeg er sikker på ikke kan være sund
> for hende..
>
> Mvh
> Sanne
>

Der kommer lige et link her

http://kortlink.dk/2gkc



Her kan I se sengen fra ikea. Jeg kikkede efter indlægget fyren lavede i
nyhedsgruppen, men han har desværre fjernet billederne fra hans hjemmeside.



VH

Sanne



Susanna Mørck Thuese~ (06-03-2006)
Kommentar
Fra : Susanna Mørck Thuese~


Dato : 06-03-06 12:41

Hej
Jeg kan godt se det smarte i at kan adskille sine hunde, og
måske holde hvalpene for sig selv i perioder. Jeg tror bare der
skal en Berlinmur til med vores højløbske tæve ligenu og meget
virile hanhund. Det vil næsten også være synd hvis de skal stå
på hver sin side at tremmerne og hyle.
Jeg har nu bestilt tid hos dyrlægen, så i morgen bliver vapsen
kastreret. Så kommer han i deres pension til torsdag, så må vi
se om der er faldet lidt ro på det hele, når han kommer hjem.
Det er ikke sjov at skal undvære ham, men jeg synes også det er
synd som det er lige nu.
mvh Susanna

Sanne <lochnees@tiscali.dk> skrev:
>
>"Sanne" <lochnees@tiscali.dk> skrev i
>en meddelelse
>news:440c0d4d$0$24282$edfadb0f@dread14
>.news.tele.dk...
>>
>> Hejsa.
>>
>> Jeg har i øjeblikket 1 tæve i
>>løbetid sammen med 2 hanhunde og ja, en
>> hvalp fra hendes sidste løbetid.
>> Vi har mange muligheder for at holde
>>dem afskilt, men de vil jo gerne alle
>> være sammen med os også.
>> Derfor bruger jeg de sammen låger
>>til dørene som jeg brugte da huset var
>> fulde af hvalpe. Så kan de stadigvæk
>>se os, når de er på den anden side af
>> lågen.
>>
>> Sådan nogle med tremme, som man også
>>kan bruge til børn, hvis man har
>> f.eks en trappe der skal blokeres.
>>
>> Jeg har mange af dem efter et råd
>>jeg fik her i gruppen.
>> Der var en frisk fyr der havde lavet
>>dem af en tremmeseng fra Ikea. sengen
>> koster 269 kr. og ud af den kan man
>>få 5 låger hvis man lige køber nogler
>> øskner og kroge til ophænget.
>>
>> Jeg skal lige tilføje, at vores to
>>hanhunde er kastrede, men de kan jo
>> alligevel parre sig med tæven.
>>Hvilken jeg er sikker på ikke kan være sund
>> for hende..
>>
>> Mvh
>> Sanne
>>
>
>Der kommer lige et link her
>
>http://kortlink.dk/2gkc
>
>
>
>Her kan I se sengen fra ikea. Jeg
>kikkede efter indlægget fyren lavede i
>nyhedsgruppen, men han har desværre
>fjernet billederne fra hans hjemmeside.
>
>
>
>VH
>
>Sanne

--
Susanna


qfha (06-03-2006)
Kommentar
Fra : qfha


Dato : 06-03-06 21:06

Det lyder fornuftigt.

Held og lykke med det hele.

qfha


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste