Nye flasker
Fra : marktemba@gmail.com

Dato : 02-03-06 19:11

Hej,

jeg overvejer at købe nogle nye flasker og er blevet tilbudt en 12L
med fod og ventil til 1000,- stykket og med håndtag hvis jeg køber
min 2 stks.

Er der nogen måde jeg kan checke om de er hælervarer eller ulovlig
på nogen måde?

Det er da fristende at få dem til næsten halvpris...

Mark-T

hyggedykke

Fra : KC

Dato : 02-03-06 20:28

Prøv at kontakte politiet og oplys flaskernes stelnummer. De har en stor
database med dykkerflasker. Det er derfor man altid skal udfylde det
irriterende skema med navn, adresse, cpr-nr. etc. når man køber nye flasker
i en dansk dykkerbutik.....

--
KC

www.kcdk.com
PADI OWSI, CMAS***, GUE Fundamentals

Fra : Thomas VJ

Dato : 02-03-06 20:56

"KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> database med dykkerflasker. Det er derfor man altid skal udfylde det
> irriterende skema med navn, adresse, cpr-nr. etc. når man køber nye

Det skal man ikke i de butikker, hvor jeg køber flasker her i KBH ...
Er det et lovkrav?

--
Mvh, Thomas VJ

Fra : Henrik Boegh

Dato : 03-03-06 09:53

On Thursday 02 March 2006 20:55, Thomas VJ wrote in dk.fritid.dykning:

[...]

> Det skal man ikke i de butikker, hvor jeg køber flasker her i KBH ...
> Er det et lovkrav?

Kun såfremt de anvendes i arbejdsøjemed og er synet af Søfartsstyrelsen jvf.
§26 i Bekendtgørelse om dykkermateriel. Da det her nu engang er
dk.FRITID.dykning, er det nok næppe tilfældet :)

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Boegh || http://lagengymnastik.dk/

"Would a wingless fly be called a walk?"
-- ^Logiztik på #partyline/Undernet

Fra : Johnny Christensen

Dato : 02-03-06 21:20

> [...]
> database med dykkerflasker. Det er derfor man altid skal udfylde det
> irriterende skema med navn, adresse, cpr-nr. etc. når man køber nye

Du må se yderst mistænkelig ud
For det har jeg aldrig nogensinde stødt på i nogen dansk dykkerbutik.
Hverken af egen oplevelse, eller hørt andre (bortset fra nu) har været udsat
for det.

Verden er forunderlig
mvh
JZC

Fra : KC

Dato : 02-03-06 21:45

Det må I sgu undskylde.. jeg syntes selv jeg smurte så tykt på at selv jer
fra Sjælland måtte gennemskue joken... men åbenbart ikke.

Det seriøse svar er vel: nej der findes ikke noget register for
dykkerudstyr så man kan kontrollere om tilbudet på brugt er FOR godt eller
bare billigt. Man er overladt til sin sunde fornuft og bedste
vurderingsevne.

KC

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 02-03-06 22:30

> [...]
> dykkerudstyr så man kan kontrollere om tilbudet på brugt er FOR godt eller
> bare billigt. Man er overladt til sin sunde fornuft og bedste

Politiet får vel flaskens nummer hvis man melder den stjålet, så KC har
halvt ret i at man kan tjekke om flasken er stjålet i politiets database den
er bare ikke baseret på køb men på tyverier.

mvh
Jonas

Fra : Johnny Christensen

Dato : 03-03-06 03:50

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Politiet får vel flaskens nummer hvis man melder den stjålet, så KC har
> halvt ret i at man kan tjekke om flasken er stjålet i politiets database
> den er bare ikke baseret på køb men på tyverier.

Men realistisk, der er ikke nogen der har serienummeret på sine flasker,
heller ikke butikker. Det står ikke opført på fakturaen fra deres
leverandør, så de skulle selv notere det fra den enkelte flaske.
Tænk på hvor mange andre dyre ting der har serienummer, men at folk ikke har
en anelse om, når de står midt i situationen og skal opgøre tyveriskaden.

mvh
JZC

Fra : Poul Olesen

Dato : 03-03-06 13:16

Jeg håber da mange har nedskrevet serienumre på deres flasker (jeg har
da også skrevet serienumre ned på alt andet dyrt grej jeg ejer). I vores
dykkerklub skriver vi det ned når vi alligevel laver flaskecheck en gang
om året. Så har vi også en identifikation når vores medlemmer ikke kan
huske hvordan deres flaske ser ud

MVH
Poul
Sportsdykkerklubben Aquarius

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 03-03-06 14:33

"Poul Olesen" <aquarius-abuse@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> I vores dykkerklub skriver vi det ned når vi alligevel laver flaskecheck
> en gang om året. Så har vi også en identifikation når vores medlemmer ikke
> kan huske hvordan deres flaske ser ud

Yes, jeg har også mulighed for at finde serienummeret på alle mine flasker..

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-06 07:50

Johnny Christensen wrote:

> Men realistisk, der er ikke nogen der har serienummeret på sine
> flasker, heller ikke butikker. Det står ikke opført på fakturaen fra

nu du siger det så har jeg ikke serie nummer på mit udstyr skrevet ned, MEN
lige nettop på alle flasker har jeg
jeg er nemlig admnistartor af klubbens Flaske database. I denne database
SKAL alle klub medlemmer registrere alle sine flasker. Det er så ud fra
denne base jeg holder styr på hvilke flasker der skal til tryk prøvning og
hvilke der er blever efterset osv. Hvis en flaske ikke står i min database
eller ikke har været efter set 1 gang om året, men den ikke benyttes på en
klub tur.

Så alle medlemmer i Baltic kan til en hver tid gå på vores hjemmeside, logge
sig ind, og læse alle oplysninger om sine flasker

PS. jeg syntes ikke 1000,- for en flaske lyder mistænklig billig, jeg solgte
også min næste nnye 15L for 1000,- da jeg skiftede til dobbelt sæt

mvh Morten

Fra : Christian

Dato : 04-03-06 10:06

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> wrote in message
> Men realistisk, der er ikke nogen der har serienummeret på sine flasker,
> heller ikke butikker. Det står ikke opført på fakturaen fra deres
> leverandør, så de skulle selv notere det fra den enkelte flaske.

Er der mon nogen der kunne fortælle hvilke numre der lige præcis hører med
til en flaskes serienr?

Synes det ser lidt forskelligt ud på forskellige flaskefabrikater...??

Mvh.
Christian

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 04-03-06 01:10

Mon ikke også politiet har en database over ståjlne klaphatte ?
/Sune

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 04-03-06 17:18

"Sune Jorgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke også politiet har en database over ståjlne klaphatte ?

Du mangler da vel ikke en?

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 04-03-06 17:30

> "Sune Jorgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du mangler da vel ikke en?

Dem jeg fandt i søndags havde alle serienummer "JLxxxx", og jeg har
selvfølgelig meldt det til dykkerpolitiet, og de kunne informere mig om, at
de allerede havde mange i denne serie i deres klaphat database.

/Sune

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 04-03-06 17:32

... og der tror jeg der bliver dømt "Sune 4 år"..

nesnaH sualC

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 04-03-06 18:39

Mon ikke jeg kan slippe med 3 år for god opførelse
/Sune medlem af "Naughty Boys"

Fra : Søren Arnvig

Dato : 03-03-06 08:43

"KC" <kc@kcdk.com> wrote in message
> [...]
> udfylde det irriterende skema med navn, adresse, cpr-nr. etc. når
> man køber nye flasker i en dansk dykkerbutik.....

Det er vist ikke helt rigtigt.
Er det ikke trykprøvestationerne, som registrer, hvem der har
indleveret flasker ?
Jeg mener at man skal udfylde en ejerskifteerklæring, før man
kan få trykprøvet en flaske. Lidt tosset, for så kan man jo dykke
med en stjålet flaske i op til 5 år, uden at det bliver opdaget.

Søren Arnvig

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-06 07:54

Søren Arnvig wrote:
> [...]
> kan få trykprøvet en flaske. Lidt tosset, for så kan man jo dykke
> med en stjålet flaske i op til 5 år, uden at det bliver opdaget.

det tror jeg så ikke du har ret i, når vi i baltic har flasker til tryk
prøvning, så køre vi ind med en bil fuld, typisk 20 -50 flasker om året. når
vi kommer med den er der ikke nogle der spørger om noget eller skriver under
på noget, de bliver bare indlaveret, trykprøvet og vi få en regning og køre
hjem.

så nej der kan på ingen måde foregå nogle form for registrering her.

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Søren Arnvig

Dato : 04-03-06 22:50

"Morten Dall Darmer" <mrnews (a) tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> trykprøvet og vi få en regning og køre hjem.
>
> så nej der kan på ingen måde foregå nogle form for registrering her.

aaargh, Morten for fan*en, det er jo en JOKE ! ihhhh. altså, kom igen.

Sowwy, er lige kommet hjem fra en fyrre års fødslesdag, STYW !

Søren Arnvig

Fra : bobobech@gmail.com

Dato : 03-03-06 08:28

Hvis man er i tvivl kan man jo altid spørge sælger om man må se/få
en kopi af originalkvitteringen. Og som andre siger: Hvis noget lyder
for godt til at være sandt er det som regel fordi det ikke er sandt...

Mvh Anders

Fra : Lars Damkjaer

Dato : 03-03-06 22:47

Køb de flasker. Det kan der aldrig ske noget ved. Det er ikke så billigt,
men ikke så billigt at du kan få ørene i maskinen.

Lars