Vand temperatur!
Fra : marktemba@gmail.com

Dato : 28-02-06 16:26

Davs alle,

jeg har ikke været i vandet i et stykke tid og fantasere om at springe
i i næste weekend ud ved Kullen.

Meeen, jeg plejer at være iført en 7+7mm våddragt...

Er der nogen som kan melde tilbage omkring temperatur i områdeet fra
Holbæk-Kullen-Helsingør?

mvh temba

hyggedykke

Fra : anders

Dato : 28-02-06 16:47

I søndags mener jeg der var 2 grader i overfladen, og 6 grader på 30m
ud for Helsingør .

mvh
anders

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 28-02-06 18:03

anders wrote:
> I søndags mener jeg der var 2 grader i overfladen, og 6 grader på 30m
> ud for Helsingør .
>
> mvh
> anders

correctomundo.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : __vaDer

Dato : 28-02-06 18:17

7 grader på 30 meter og fucking koldt ved overfladen,
2 grader med 1 knob strøm....

Ilhan :)

Fra : René

Dato : 28-02-06 16:54

jeg var i vandet ud for hundested sidste week d.18.
1 grad i overfladen og 5 grader på 25m.

mvh

René

Fra : f_chinmart@yahoo.dk

Dato : 01-03-06 08:58

Jeg var på PADI vraget søndag og der var 1 grad i overfladen og 5 på
16m.

Felix

Fra : Henning

Dato : 01-03-06 09:31

On 28 Feb 2006 23:58:10 -0800, f_chinmart@yahoo.dk wrote:

>Jeg var på PADI vraget søndag og der var 1 grad i overfladen og 5 på
>16m.

Mon ikke du skulle få justeret din dybdemåler Eller også er
Padi-vraget sunke noget dybere siden sidst...

Fra : Johnny Christensen

Dato : 01-03-06 10:22

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke du skulle få justeret din dybdemåler Eller også er
> Padi-vraget sunke noget dybere siden sidst...

Der er jo efterhånden ikke meget tilbage, mon han har gravet efter skjulte
skatte omkring det

mvh
Johnny

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 01-03-06 21:57

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in message

> Mon ikke du skulle få justeret din dybdemåler Eller også er
> Padi-vraget sunke noget dybere siden sidst...

Den er god nok jeg trak både Felix (som pr. definition IKKE kan finde
PADI vraget ) og Jan derud med min x-scooter, og var selv ude og vende på
20m hvor der også var 5C. Sigten var på visse stede 15-20m meter, I kid you
not!

PS: På vej ind røg der en del meget store flade for den blå hånd, og i
mangel af bedre blev de hængt til tørre på min tow-line.

/Sune

Fra : LauritsT

Dato : 02-03-06 10:46

Er der nogen der kender temperaturen ved lillebælt?

/Laurits T

--
LauritsT
Indlæg sendt via : www.dacor.dk

Fra : Klaus Christensen

Dato : 02-03-06 14:55

1-2 grader uanset dybde (klart nok, da bæltet jo er et piskeris).

KC

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 03-03-06 17:47

Sune Jorgensen wrote:
> PS: På vej ind røg der en del meget store flade for den blå hånd, og i
> mangel af bedre blev de hængt til tørre på min tow-line.

De er underligt sløve i det . . . hvilket vel både kan skyldes
eftervirkninger pga. liderlighed eller vandtemperaturen. Er de ikke fredet
nu?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 03-03-06 17:50

"3140 Bjørgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse
> De er underligt sløve i det . . . hvilket vel både kan skyldes
> eftervirkninger pga. liderlighed eller vandtemperaturen. Er de ikke fredet
> nu?

Jeg tror ikke de er fredet, men undervands fiskeri er forbudt der hvor Sune
fangede hans fisk.

mvh
Jonas

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 04-03-06 01:19

"Lystfisker

Hvis du fisker med lette håndredskaber, skal du have lystfiskertegn.
Håndredskaber er fx fiskestang, pilk og harpun - altså redskaber som du
fisker aktivt med."

"Fritidsfisker

Hvis du fisker med redskaber som fx garn, ruser og kroge, skal du have
fritidsfiskertegn. Redskaberne fisker passivt, uden at du behøver at være
til stede."

Mon det gælder uden håndredskaber Jonas? og hvem siger at det ikke var flade
klaphatte jeg fandt ?

/Sune

Fra : Søren Arnvig

Dato : 04-03-06 09:14

"Sune Jorgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> wrote in message

> [...]
> behøver at være til stede."
>
> Mon det gælder uden håndredskaber Jonas? og hvem siger at det ikke

Det er værd at bemærke at der ikke er forbud mod
undervands-fiskeri/-jagt.. Kun er forbud anvendelse
af stikkende redskaber. Således er det ganske lovligt at
opsamle/indfange fisk med andre redskaber i zonen omkring
Kronborg.

Baggrunden er, at de lokale fritidsfiskere i fællesskab kan
lave begrænsninger i hvilke redskaber der må anvendes,
hvis alle er enige. Sjovt nok, var alle enige om at forbyde
et redskab, som ingen andre end dykkere anvender.

Man kan jo afprøve fritidsfiskernes forhandlingsvilje,
ved at anvende de samme net som de selv, men på en ny
måde. Hvis 3-4 dykker trækker et langt fladfiskegarn
forbi trykkerdammen, hver dag et par uger i træk, så ville
man nok se et formiddabelt udbytte, bare ikke for de lokale
fritidsfiskere. Det kunne være, at de så igen ville åbne for
anvendelse af stikkende redskaber.

Søren Arnvig

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 04-03-06 09:24

Kan det virkelig passe af de lokale fritidsfiskere i dette tilfælde er den
lovgivende magt. Og hvem er, i dette tilfælde, så den udøvende magt?

Claus

Fra : Johnny Christensen

Dato : 04-03-06 10:53

"Claus Grell Hansen" <nospam@divein.dk> skrev i en meddelelse
Og hvem er, i dette tilfælde, så den udøvende magt?

Dykkerpolitiet måske ??

Du kan kende dem på uniformen. Bagplade, webbing i et stykke, Halcyon eller
lignende wing, V eller P bly, DUI dragt (eller noget der ligner), canister
lygte, Apex reg's, gummifinner med springstraps.
Netforbindelse relaterer ikke til kontakt med fiskeredskaber.
Optræder i grupperinger på 2 eller 3.
Nærer et dybt ønske om at frelse verden. Det bliver dog bemærket at de kan
være fraværende ved dykning der kræver føromtalte udstyr.

JZC

Fra : Søren Arnvig

Dato : 04-03-06 10:59

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Nærer et dybt ønske om at frelse verden. Det bliver dog bemærket at
> de kan være fraværende ved dykning der kræver føromtalte udstyr.

Hehe

Det seriøse svar er selvfølgelig, at det er folketinget der er den
lovgivende magt, som kan uddelegere visse mandater til lokale
instanser . f.eks. en fiskeriforening.

Ligeledes er det den siddende regering, der er den udøvende magt,
som igen kan uddelegere til f.eks. Politi, Fiskerikontrol e.t.c.

I sagen om anvendelse af fiskeredskaber er det vel fiskerikontrollen
som er den udøvende instans.

Søren Arnvig

Fra : Allan Norsk

Dato : 04-03-06 10:37

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af stikkende redskaber. Således er det ganske lovligt at
> opsamle/indfange fisk med andre redskaber i zonen omkring

Dette har været oppe at vende nogle gange. I bekendgørelse nr. 639 står der
i §11 "Enhver form for fiskeri med stangende redskab på vedtægtsområdet er
forbudt, herunder undervandsfiskeri med håndredskaber. "

Så man må altså ikke bruge håndredskaber (harpun, kniv, hammer,
sommerfuglenet, fluesmækker, ...). Men man må godt fange dem med hænderne.

Jeg har flere gange skrevet til UV-jagt udvalget under DSF for at få dem til
at tage sagen op med de skiftende ministre der har været på området. Jeg har
ikke hørt noget tilbage og kan konstatere at der ikke er sket noget. Om det
er fordi ministren har vigtigere ting at tage sig til, eller fordi
diskriminationen af UV-jægere opfattes som rimelig, ved jeg ikke. Jeg har
selvfølgelig fuld tiltro til at UV-jagt udvalget arbejder intenst på sagen,
da den må siges at være vigtig for deres bagland.

Måske der er en i udvalget der læser med her og som kan give os en update på
fremdriften i sagen?

Mvh. Allan

Fra : Søren Arnvig

Dato : 04-03-06 10:54

"Allan Norsk" <sletdette_allan_norsk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Så man må altså ikke bruge håndredskaber (harpun, kniv, hammer,
> sommerfuglenet, fluesmækker, ...). Men man må godt fange dem med

Når der står

"Stangende redskaber, herunder uv-fisker med håndredskaber" så må
håndredskaber være underlagt begrebet "stangende redskaber" og man
kan derfor anvende håndredskaber som ikke stanger, herunder redskaber
som griber, fastholder, indelukker e.t.c.

De lokale fiskeres mandat begrænser sig alene til, at vedtage hvilke
redskaber, der må anvendes/forbydes, ikke hvorfra fiskeriet foretages.
(I princippet er al fiskeri, i sagens natur, undervandsfiskeri )

Jeg er ikke jurist, og i sidste ende er det op til en domstol at
afgøre fortolkningen af paragrafen.
Jeg vil nu stadig mene, at undervandsfiskeri med net er fuldt ud
lovligt under den gældende lovgivning.

Søren Arnvig

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 04-03-06 17:31

> [...]
> kan derfor anvende håndredskaber som ikke stanger, herunder redskaber
> som griber, fastholder, indelukker e.t.c.

Som jeg forstår det så dækker stangende redskaber både harpuner og ålejern
og analogt til det at fange fisk med hænderne. Men muligvis er der en
forskel i formuleringen fordi man ikke har benyttet et redskab men på den
anden side så benytter man oftest et redskab til at opbevare fisken og så er
det jo svært at argumentere for at man ikke har benyttet et redskab til at
fange fisken med. Så min fortolkning af loven er at undervands fiskeri er
forbudt i hele øresund.

> Jeg vil nu stadig mene, at undervandsfiskeri med net er fuldt ud
> lovligt under den gældende lovgivning.

Det er jeg enig med dig i, men det ville nok være lidt mærkeligt.

Fra : Søren Arnvig

Dato : 04-03-06 17:40

> Så min fortolkning af loven er at undervands fiskeri er forbudt i
> hele øresund.

Pas lige på der.
Det er ikke hele Øresund.Kun fra Kronborg og et stykke ned,
Jeg husker ikke lige hvor langt, men det ved Allan garanteret.

Søren Arnvig

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 04-03-06 17:47

> [...]
> Det er ikke hele Øresund.Kun fra Kronborg og et stykke ned,
> Jeg husker ikke lige hvor langt, men det ved Allan garanteret.

ok, jeg kender ikke de præcise detaljer da jeg ikke selv fisker, men udgør
kronborg ikke det mest nordligste punkt i øresund?

Er du enig i at undervandsfiskeri er forbudt i denne zone eller mener du der
er en forskel på om man fanger fiskene med redskaber eller med hånden. Jeg
spørger fordi vi altid har fortalt vores elever at UV fiskeri er forbudt i
øresund (fra land).

mvh
Jonas

Fra : Allan Hansen

Dato : 04-03-06 20:06

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> ok, jeg kender ikke de præcise detaljer da jeg ikke selv fisker, men udgør
> kronborg ikke det mest nordligste punkt i øresund?

Det nordlige Øresund strækker sig op til en linie mellem Gilleleje og
Kullen. Trawlfiskeri er ulovligt i hele Øresund. Gud ved hvilken form for
linefiskeri trawlerne dyrker når den runder Minestrygeren

Allan Hansen

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 04-03-06 19:26

Søren Arnvig wrote:
> "Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> wrote in message

> Pas lige på der.
> Det er ikke hele Øresund.Kun fra Kronborg og et stykke ned,
> Jeg husker ikke lige hvor langt, men det ved Allan garanteret.

Det vidste han i hvert fald, da gruppen vendte den gamle traver 16.
september i fjor:

"BEK nr 639 af 17/09/1990
Bekendtgørelse om vedtægt for fiskeriet i farvandet omkring København og
Nordlige Øresund

§ 1. Vedtægten omfatter dansk fiskeriterritorium i Øresund mod nord
afgrænset af Kronborg Slot, og mod syd af kompaslinien fra Karlslunde Bæks
udløb til Køge Bugt (55 grader 33 minutter 6 sekunder N - 12 grader 42
minutter 9 sekunder Ø) i retning retvisende 106 grader til skæringspunktet
med den dansk-svenske grænselinie (55 grader 29 minutter 3 sekunder N - 12

[OO]
<>'

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 04-03-06 20:01

> [...]
> med den dansk-svenske grænselinie (55 grader 29 minutter 3 sekunder N - 12

Ok, hvor er det sydlige punkt for dem der ikke lige sidder med et søkort ?

Fra : TT

Dato : 05-03-06 21:19

> "3140 Bjørgheim" <pialykke@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ok, hvor er det sydlige punkt for dem der ikke lige sidder med et søkort ?
>
> mvh

Jeg har altid hørt fra Kronborg til Stevns Klint, men efter at have gransket
krak - tror jeg at det er ca. midt i køge bugt, altså Stevn er det tilladt
ved igen jf. ovenstående

-Torben

Fra : TT

Dato : 05-03-06 21:29

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Jeg har altid hørt fra Kronborg til Stevns Klint, men efter at have
> gransket krak - tror jeg at det er ca. midt i køge bugt, altså Stevn er

Her er et afgrænset billede af Øresund.....
http://ppc.rt.se/oresund/?source=adwords&oodc=928&hash=kmdaazktba

-Torben

Fra : Jan Birk

Dato : 06-03-06 07:32

> [...]
> ikke hørt noget tilbage og kan konstatere at der ikke er sket noget. Om det

Jeg kan tilføje at jeg også har skrevet til DSF - flere gange - uden at
få svar.

Undtaget en enkelt gang for et par år siden, hvor jeg fik at vide, at
jeg ikke selv burde engagerer mig i problemet, da DSF arbejdede på
højtryk for at få ophævet forbudet... Hvad højtryk er i DSF termer står
nok hen i det uvisse

/Jan

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 04-03-06 17:38

"Sune Jorgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mon det gælder uden håndredskaber Jonas?

Jeg tror ikke det gør det lovligt at du kun bruger hænderne og din scooter..

>og hvem siger at det ikke var flade klaphatte jeg fandt ?

Det ved jeg ikke?

mvh
Jonas

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 04-03-06 17:34

Hvad er egentlig strafferammen for sådan en alvorlig overtrædelse af en
meget vigtig lov.

Claus Grell Hansen

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 04-03-06 19:27

Claus Grell Hansen wrote:
> Hvad er egentlig strafferammen for sådan en alvorlig overtrædelse af
> en meget vigtig lov.

Liderlighed for man børn af. Utidig jagt belønnes som regel med et par flade

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : anders

Dato : 05-03-06 21:04

Det er forbudt i hele sundet og til helt ned midt i Køge Bugt.

mvh
anders

Fra : f_chinmart@yahoo.dk

Dato : 07-03-06 09:41

jepper vi fik set "vraget" som ikke er noget at tale om
vraget er fuldstændig faldet sammen og ikke meget mere end en bunke
brædder
så vi kiggede os omkring og kom derved på 16m !

Det kunne være man skulle overveje at få arrangeret endu et "uheld"
på disse kanter som er mere seværdigt end PADI vraget.

Feliox
Scuba-Holic

Fra : Johnny Christensen

Dato : 07-03-06 09:55

<f_chinmart@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
jepper vi fik set "vraget" som ikke er noget at tale om
vraget er fuldstændig faldet sammen og ikke meget mere end en bunke
brædder

ja man kan undre sig over hvorfor man gør det, når man kigger på
vraget. Det kræver ualmindlig god fantasi at bilde sig selv ind, at det er
en oplevelse der rykker.

mvh
Johnny

Fra : f_chinmart@yahoo.dk

Dato : 07-03-06 13:23

Jeg kan huske mit første "vrag dyk" som var lige præcis her, jeg må
indrømme at jeg var noget skuffet....

Selv Johannes L er mere ophidsende
der kan man da i det mindste børste rust-farve af dragten når man
kommer op
på deko )

Felix