Grækenland
Fra : KarloRasmussen

Dato : 28-02-06 15:16

Hej
Jeg skal en tur til Grækenland (Athen) og regner med at jeg skal bruge 3
dage på dykning , er der nogen der kender nogle gode steder omkring Athen.
Det er min kone og jeg der skal afsted og det må gerne være nem dykning,
Hilsen Karlo

Fra : CC

Dato : 28-02-06 16:15

"KarloRasmussen" <karloras@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Det er min kone og jeg der skal afsted og det må gerne være nem dykning,

Jeg er sikker på, at når I skal derned, findes der ingen steder i hele
Grækenland, der er værd
at dykke )

.... og hvis der evt. skulle findes et enkelt sted, er det for avanceret til
jer!!!

hilsen
Claus

Fra : Thomas Andersen

Dato : 01-03-06 07:49

I skal bare ikke dykke i havnen i Piræus.... det er så forurenet at de
rotter man støder på er døde :D

--
mvh. Thomas N. Andersen
www.dykkerservice.dk

Fra : Karlo Rasmussen

Dato : 02-03-06 16:39

Nu var det nødvendigvis ikke lige inde i havnen , vi havde planer om at
dykke. Jeg tænkte bare det kunne være ,der var nogle der havde nogle
erfaringer med områder der kunne nå`s på en dagstur med udgangspunkt fra
Athen .

Hilsen Karlo

Fra : CC

Dato : 02-03-06 18:40

> [...]
> dykke. Jeg tænkte bare det kunne være ,der var nogle der havde nogle
> erfaringer med områder der kunne nå`s på en dagstur med udgangspunkt fra

Jamen, som du kan se, kan det ikke betale sig, at du tager med din kone
derned for at dykke

Fra : anders

Dato : 02-03-06 18:51

Du må ikke hænge mig op på det, men jeg mener at flaskedykning er
forbudt i Grækenland. Det er noget med at der ligger for mange
amforaer og ting på bunden, som arkæologer gerne vil kigge på, før
folk som Allan Jensen gør...

mvh
anders

Fra : Søren Arnvig

Dato : 02-03-06 19:55

> [...]
>forbudt i Grækenland. Det er noget med at der ligger for mange
>amforaer og ting på bunden, som arkæologer gerne vil kigge på, før

Grækenland har netop ophævet deres meget restriktive dykkerregler.

Prøv at finde tråden "Godt nyt fra Grækenland " fra ca 25/10-2005

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.dykning/browse_frm/thread/3294deca16de2d6f/76bd94073dca032b?lnk=st&q=Godt+nyt+fra+Gr%C3%A6kenland&rnum=2&hl=da#76bd94073dca032b

Søren Arnvig

Fra : Allan Hansen

Dato : 02-03-06 19:36

> [...]
> Det er min kone og jeg der skal afsted og det må gerne være nem dykning,

Jeg har ikke selv dykket ved Athen men mit gæt er at der ikke er noget at
komme efter. Men måske ved Ægina ( Egina ). Der går hurtigbåde (
hydrofoils ) fra Piræus og jeg har set at dykning er tilladt forskellige
steder. Se f.eks http://www.eot.gr/pages.php?pageID=345&langID=2
De steder jeg har dykket i Grækenland har samstemmende været "dødsyge".
Fattigt fiskeliv og fauna der er præget at forurening og høj vandtemperatur.
Alle deres fine "oldtidsfund" som de tror alle stjæler er enten begravet
dybt i bunden eller nedbrudt for ca 2000 år siden. Sidste år var jeg på
Kreta og bortset fra en enkelt oplevelse i en "jomfruelig" hule var det
spild af tid og jeg skulle bare have fortsat med snorklen og masken.

Allan Hansen