schæfer problem
Fra : Keldo

Dato : 27-02-06 08:25

hej med jer

Vi har en Schæferhund på 8 mdr. som kaster op (har mavekramper) hverdag. Det
er ikke i forbindelse med at han lige har spist, ligesom det heller ikke er
kommet i forbindelse med en ny type foder. han har gjort det næsten siden vi
fik ham. Dyrlægen har mærket og lyttet på ham og finder ikke andledning til
at tror der er noget galt. Schæfere er tilsyndeladende kendt for deres
svage/sarte maver. har i nogle erfaringer med ovenstående? hvad foreslår I?

rk

Fra : jeanette

Dato : 27-02-06 09:01

"Keldo" <keldo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> at tror der er noget galt. Schæfere er tilsyndeladende kendt for deres
> svage/sarte maver. har i nogle erfaringer med ovenstående? hvad foreslår
> [...]

Jeg ville med det samme søge ny dyrlæge for dette lyder ikke ret godt...
hvis ikke det er foderet der gør det så er der noget grueligt galt uanset
schæfer eller ej så er dette virkelig galt!!
se at komme til en anden dyrlæge!!!

Jeanette

Fra : jopa

Dato : 27-02-06 11:26

Keldo skriblede bla:
> Vi har en Schæferhund på 8 mdr. som kaster op (har mavekramper)
> hverdag.
Jeg ville nok måske prøve en anden læge.

> Schæfere
> er tilsyndeladende kendt for deres svage/sarte maver. har i nogle
> erfaringer med ovenstående? hvad foreslår I?

Det er ikke noget jeg kender til.
Har da haft en del efterhånden

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : Winther

Dato : 27-02-06 12:40

> [...]
> at tror der er noget galt. Schæfere er tilsyndeladende kendt for deres
> svage/sarte maver. har i nogle erfaringer med ovenstående? hvad foreslår

Jeg har haft én. Han var svær at holde i rimelig foderstand, da han også
havde ringe appetit. Det bedste var at fodre ham flere gange om dagen. Når
han brækkede sig, så var det ofte gul saft og skum. Årsagen fandt vi aldrig.

Fra : jopa

Dato : 27-02-06 12:42

Winther skriblede bla:
> [...]
> også havde ringe appetit. Det bedste var at fodre ham flere gange om
> dagen. Når han brækkede sig, så var det ofte gul saft og skum.

Tror såmænd ikke det er et schæfer fænomen
Min er et madøre og hvis jeg ikke passer på kommer han let over de 50 kg

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 27-02-06 13:36

> [...]
> kendt for deres svage/sarte maver. har i nogle erfaringer med ovenstående?

Har du prøvet at give den noget A38??

/Ole

Fra : Carina Graversen

Dato : 27-02-06 14:52

Hejsa...

Min hund har lidt samme tendenser som din, og der er heller aldrig nogen
dyrlæger der har kunnet finde forklaringen på det.

Efter jeg er begyndt at fodre med Henne Pet Food har den dog kun brækket sig
4 - 5 gange på 1,5 år, hvilket jo må siges at være meget normalt ... så
måske du skulle prøve flere mærker af foder (min hund kan også nogenlunde
tåle den mørkegrønne variant fra Nutro). Alternativt kunne I jo også prøve
at give ham BARF eller noget af jeres mad i en periode og se om det evt. kan
være noget i foderet der frembringer det ???

- Derudover ville jeg også prøve at gå til en anden dyrlæge, for at sikre at
det ikke er et eller andet banalt som den første har overset...

/Carina

Fra : dorthe jensen

Dato : 27-02-06 19:17

hej gruppe

vi har en gd som har haft akkurat samme symptomer og har også været ved
dyrlægen en del gange og vores endte med at blive opereret for mavedrejning
så vær meget opmærksom på om jeres hund bliver oppustet når han får de ture
hvor han brækker sig.
vi fodrer med oliver lam og ris og det har givet en god stabil hund som
stort set aldrig brækker sig, det skal nævnes at han intet andet får end sit
foder heller ikke godbidder for det er nok til at han bliver dårlig. desuden
koger vi ris til ham hver dag som han får oven i foderet.
da vores hund var nyopereret gav vi ham novazulid, det dæmpede også
symptomerne, prøv at lægge mærke til om han savler meget og om i kan se en
sammenhæng med hvor meget han savler hvordan han har det. vi kan se på vores
hund når han ikke har det så godt.
p.s. vi har også skiftet dyrlæge da de ikke alle tager det lige seriøst så
vi er heldige at vi har vores hund den dag i dag
held og lykke
hilsen dorthe
så vi har en ide om at han måske er sart over for foderprodukter med for
meget korn.