BC vejledning
Fra : Thomas H. Andersen

Dato : 23-02-06 21:12

Hej

Jeg skal ud og se på en ny BC...

Jeg har set lidt på Poseidon W40 og W50, kan gode lide dem men også selve
BC'en idet der ikke er størrelse på den.

Men inden jeg fare ud vil jeg høre lidt til hvad i mener. Jeg er åbne for
forslag.

Jeg skal bruge BC'en til enkelt og evt. dobbelt flasker. Den skal ikke være
hightech/professionel som f.eks. OMS fuld udstyret

Kom med jeres forslag og erfaringer... der er jo nok af BC'er derude.

Mvh

Thomas

Fra : AK

Dato : 23-02-06 21:58

Hej,

Ja en skal jo sige det, så det kan vel lige så godt være mig J

Hvis du bruger enkeltflaske og et lille (2*7l stål) ville jeg gå
efter en Halcyon eclips.
Bruger du tit større dobbeltsæt (2*10< ) ville jeg gå efter en
Explorer #40.

BP og Wing er efter min overbevisning det bedste og dykke med, mærket
er lige meget, men pas på du ikke falder for et eller andet bundgie
mange d-ringe dobbeltblære ting, jo enklere jo bedere.

Ellers held og lykke, det er en jungle derude.

Anders Knudsen

Fra : Thomas H. Andersen

Dato : 23-02-06 23:34

"AK" <Anders_Sjod@Yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ja præcis... er ikke ude efter en masse gejl som 50 D-ringe og den slags...
syntes OMS er lidt vildt til mit behov.

Thomas

Fra : __vaDer

Dato : 23-02-06 23:46

Hej,
Af ren nysgerrighed, hvorfor synes du at OMS er "vildt" ?

Fra : Thomas H. Andersen

Dato : 24-02-06 00:06

"__vaDer" <vaderFJERNES@city.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> Af ren nysgerrighed, hvorfor synes du at OMS er "vildt" ?

Hej

Syntes bare den vinge ser så voldsom ud og med alt det snore gejl etc... jeg
vil godt have noget enkelt... det er selvfølgelig min mening, andre syntes
sikkert ikke det er vildt, men det er mit førstehåndsindtryk af den

Thomas

Fra : Thomas VJ

Dato : 24-02-06 01:18

"Thomas H. Andersen" <sakosod@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

<klip>

> Jeg skal bruge BC'en til enkelt og evt. dobbelt flasker. Den skal ikke
> være hightech/professionel som f.eks. OMS fuld udstyret
>
> Kom med jeres forslag og erfaringer... der er jo nok af BC'er derude.

Check www.dive-rite.com
Dive Rites vinger passer både på TransPac Harness og på Dive Rites bagplader
med enten Transplate Harness eller standard harness.

Jeg har personligt den mest transparente/komfortable oplevelse af TransPac
BC'en, men det er naturligvis et spørgsmål om temperament.

--
Mvh, Thomas VJ, dykkerteori.dk
"You don't dive deep wrecks and caves every day

Fra : Frederik Rugaard

Dato : 25-02-06 10:15

Hej.
Jeg er utrolig glad for min RedTech wing.
Jeg har købt den ved Northdiving i Aalborg, men kan også fås hos Søsport
Import
i Århus.
Min har elastik, nogle er måske imod det, men jeg synes faktisk det er
dejligt, da det er
en stor wing jeg har købt. Den fås dog både med og uden elastik.
Link til producentens hjemmeside:

http://www.redtech.hr/products.html

Har også haft kig på Poseidons systemer. Det virker som om at det
virkelig er kram.

Mvh Frederik

Fra : AK

Dato : 25-02-06 14:44

THA> Ja præcis... er ikke ude efter en masse gejl som 50 D-ringe og
den slags...
syntes OMS er lidt vildt til mit behov.

Jeg ved ikke hvem der har brug for det antal d-ringe.
Nogle af de mest ekstreme dyk i verden bliver gennemført med 3.
d-ringe så hvorfor have mere ??

Jeg siger ikke at OMS og den slags wings ikke er gode, det kan jeg ikke
udtale mig om da jeg ikke har prøvet at dykke med dem, men ideen med
bundgie undre mig, hvilken fordel er der?
Mange ville sikkert sige, at der er mindre vandmodstand, men er jeg
helt galt på den når jeg syntes det virker lidt underligt?
Vil en hel clean overflade ikke have mindre vandmodstand end en der
grundet elastikker har en meget uren overflade? Når man ser på
cykelrytteres hjelme til enkelstart virker det som om, at man ikke kun
skal tage højde for størrelsen, men også for hvordan vandet/luften
flyder henover den.
Udover det ved jeg at det kan lade sig gøre at bruge inflatoren som 3.
regulator i en nødssituartion hvis der ikke er elastikker på vingen,
jeg kunne forestille mig at det ville være et problem, hvis luften
blev presset ud af vingen, men som sagt så har jeg aldrig prøvet.

Så ville jeg nok også tage en enkeltblære wing, da vi hovedsageligt
dykker i tørndragt herhjemme, kan jeg ikke se nogen grund til triple
redundancy, og jo enklere jo bedre

Udover det, er der så nogle her der har erfaringer med den nye Halcyon
evolve wing?
Den ser jo lækker ud, men er den bedre end de gamle hestesko wings?