Blokering af download
Fra : Danlamp Teknik

Dato : 14-06-01 11:23

Hejsa

Kan man i IE5 gøre et eller andet sådanne at det ikke er muligt at downloade
ting fra nettet.

Henrik

Fra : Arne

Dato : 14-06-01 21:46

In articleID <9ga3rf$k1r$1@news.inet.tele.dk>,
«Danlamp Teknik» says...
> Hejsa
>
> Kan man i IE5 gøre et eller andet sådanne at det ikke er muligt at downloade
> ting fra nettet.
>
> Henrik

Jeg ved ikke hvad du mener med "ting", men du kan til at begynde med
sætte dine sikkerhedsindstillinger til max og deaktivere alt som er mulig
at deaktivere i internet-zonen.

Så bruger du "klassificerede sider" til at putte de sider du har lidt
mere tillid til (og ikke som MS har tænkt) og til sidst aktiverer du for
endnu flere muligheder i den sikre zonen. ActiveX og Java beholder du
selvsagt deaktivert i alle zoner.

Regards
Arne
--
/°\ --- JOIN NOW!!! ---
\ / ASCII ribbon campaign

Fra : Danlamp Teknik

Dato : 15-06-01 11:47

Jeg ville gerne lave noget så det ikke er muligt at downloade fra nettet.

Henrik

Arne <flaaten@b2mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.159340e05c3816509896be@news.bredband.net...

Fra : Arne

Dato : 15-06-01 12:58

In articleID <9gcpju$cqg$1@news.inet.tele.dk>,
«Danlamp Teknik» says...
> Jeg ville gerne lave noget så det ikke er muligt at downloade fra nettet.
>
> Henrik

OK. Tag stikket ud.

Jeg spurgte hvad du mener. Selv hjemmesider skal downloades for at du kan
se dem. Det du læser nu, lige nu, har du downloadet fra nettet.
Så dersom det skal omfatte alt, så er den eneste løsning at trække
stikket ud.
Regards
Arne
--
/°\ --- JOIN NOW!!! ---
\ / ASCII ribbon campaign

Fra : Arne

Dato : 15-06-01 13:22

PS.
Har du forresten i det mindste forsøgt de indstillinger jeg gav dig og
derefter prøvet at downloade en exe fil, en zip fil .... ??

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 15-06-01 13:37

Danlamp Teknik <danlamp@danlamp.dk> wrote:

> Kan man i IE5 gøre et eller andet sådanne at det ikke er muligt at downloade
> ting fra nettet.

Du bliver måske nødt til at være en smule mere specifik. 'Ting' er et
rimelig vidt begreb.

--
MVH/Regards, Jonas
http://go.to/geografi Erase HARDDRIVE to mail me

Fra : Danlamp Teknik

Dato : 18-06-01 06:46

Ok, jeg har ikke udtrykt mig klar nok.
Det jeg ønsker er at der ikke er mulighed for at "SAVE" ting på HD. Der må
med andre ord ikke være mulighed for at gemme programmer, billeder osv. på
HD.

Henrik

Jonas C. Voss <HARDDRIVEjc@voss.tf> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1ev1si7.2gx2wp4i0w1mN%HARDDRIVEjc@voss.tf...

Fra : Ole Lonborg

Dato : 18-06-01 07:47

Danlamp Teknik wrote:

> [...]
> med andre ord ikke være mulighed for at gemme programmer, billeder osv. på

Lidt mere uddybning er nok nødvendigt.

1. Er det "ting" fra DIN hjemmeside som de besøgende ikke må lave "SAVE AS" på
?
2. Eller er det dem der bruge IE.5 på din computer der ikke må lave "SAVE AS"
når de browser ?

Hvis punkt 1. er JA : Du bliver nok nødt til at lave din hjemmeside i Java så.
Alt hvad der ryger gennem browseren ryger også ud i browserens cache, og kan
dermed hentes derfra. Det kan du ikke gøre noget ved.
Laver du hjemmesiden i Java kan du undgå at tingene ryger i browserens cache,
til gengæld har du vist nogle helt andre udfordringer med programmeringen )

Noget andet er om det skal være HELT umuligt at downloade "tingene" eller bare
MEGET besværligt ? Hvis det bare skal være MEGET besværligt gør det jo ikke
noget at tingene ryger i cachen, det er meget få almindelige brugere af nettet
der overhovedet aner at der er en cache. Så er det måske nok at lave noget
javascript med onMouseDown, hvor du laver en alert hvis det er
højre-musetasten der er brugt.

Vedr. punkt 2 : Jeg er ikke stærk i IE - bruger selv Netscape - så andre må
kommentere på hvis det er JA til punkt 2.

/Ole Lønborg

Fra : Danlamp Teknik

Dato : 18-06-01 08:05

Det er det dem der bruge IE.5 på min computer der ikke må lave "SAVE AS"
når de browser ?

Henrik

Ole Lonborg <ole_nmews@lonborg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B2DA3FF.2BBFE98E@lonborg.dk...

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 18-06-01 09:37

Danlamp Teknik <danlamp@danlamp.dk> wrote:

> Det er det dem der bruge IE.5 på min computer der ikke må lave "SAVE AS"
> når de browser ?

Jeg har ikke kendskab til noget program der har den funktion, men du
kunne jo rode lidt med regedit [tror jeg nok] selv, og fjerne funktionen
hvis du kan finde den. Jeg har selv lavet en 'kiosk'-version af Internet
Explorer 5 til mac hvor jeg har fjernet forskellige menu-funktioner, men
jeg ved altså ikke hvordan det fungerer på windows [hvis det altså er
det du bruger?]. Ellers kunne det være du skulle lede på www.google.com
efter programmer der låser din harddisk, eller kun tilladder folk at
gemme på den vha af et kodeord.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-06-01 16:19

Danlamp Teknik wrote:

> Hejsa
>
> Kan man i IE5 gøre et eller andet sådanne at det ikke er muligt at downloade
> ting fra nettet.

Noget i stil med dette:
http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=13951 ?
Især NoSelectDownloadDir key'en.

/Robert

Fra : Danlamp Teknik

Dato : 19-06-01 09:44

Hejsa Alle
Tak for hjælpen.
Men de ting i har fundet frem virker ikke på Win98. Er der en der har set
noget der eventuelt kunne virke på Win98.

Henrik

Robert Eriksen <roe@adr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B2E1BC6.85A964B3@adr.dk...

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 17-07-01 12:54

"Danlamp Teknik" <danlamp@danlamp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men de ting i har fundet frem virker ikke på Win98. Er der en der har set
> noget der eventuelt kunne virke på Win98.

Jeg saksede dette svar fra en anden tråd, det er noget med at kunne
downloade 2 filer, men hvis du skriver 00000000, i stedet for 00000010 (2
binær), burde det vel være rigtigt. I dit sted ville jeg starte regedit,
finde nøglen og notere hvad der står i forvejen, så du kan lave det tilbage
igen.:

Carsten Nielsen

Hej, Jeg har prøvet som der står skrevet her, men min IE 5.5 vil ikke åbne
flere end 2 download sessioner.

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 18-06-01 15:51

Danlamp Teknik <danlamp@danlamp.dk> wrote:

> Kan man i IE5 gøre et eller andet sådanne at det ikke er muligt at downloade
> ting fra nettet.

Tror jeg har fundet noget du kan bruge her:

<http://is-it-true.org/nt/atips/atips290.shtml>

Du skal stadig ind og lege med 'regedit'.

HDH