jeg vil (gen)lære at programmere
Fra : Lasse Larsen

Dato : 22-02-06 10:34

Jeg har programmeret i Pascal for mange mange år siden i DOS, men fik aldrig
lært at programmere i Windows.

Jeg har så været på nettet og downloaded Lazarus (som skulle være
delphi-agtig, men gratis osv.)

Er der nogen der ved hvor man kan finde et kursus i at programmere (helst i
Lazarus) fra bunden on-line på nettet. Jeg har virkeligt browset rundt, men
har ikke kunnet finde noget med en vis rækkefølge i oplæring.

Mvh.
Lasse Larsen.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-02-06 11:36

"Lasse Larsen" <lasse@bryggemail.dk> wrote in message

> Jeg har så været på nettet og downloaded Lazarus (som skulle være
> delphi-agtig, men gratis osv.)

Har du overvejet Delphi?
Delphi 2005 Personal er gratis og der skulle efter sigende også være planer
om en form for gratis udgave af Delphi 2006.

hilsen
Uffe

Fra : Lasse Larsen

Dato : 24-02-06 08:19

Hej Uffe.

Tak for tippet. Har du tilfældigvis et link hvortil jeg kan downloade den
gratis Delphi 2005? -- og jo, jeg starter nok op med Delphi. De 2 programmer
ligner så meget hinanden, så hvis jeg starter med Delphi, har jeg adgang til
meget mere materiale.

Mvh.
Lasse

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 22-02-06 13:14

hej....

ham her har lavet flere godt ting... bla en gratis ting....
http://www.marcocantu.com/

en gratis bor her:
http://www.marcocantu.com/edelphi/default.htm

de kan enten downloade gratis delphi hos borland, eller købe et af de
blade hvor den er begyndt at dukke op....

Du viil nok faa lettere ved at faa help hvis du buger delphi end
lazerus, selv om det i princippet sqlle være ens.....

/F

/finn

Fra : Lasse Larsen

Dato : 24-02-06 08:21

Hej Finn.

Tak for tippet. Jeg checker det lige ud.

Mvh.
Lasse