To lineouts fra lydkort?
Fra : Jakob Larsen

Dato : 14-06-01 19:49

Hejsa!

Jeg skal anskaffe mig et nyt lydkort. Jeg har overvejet Terratec XFire1024,
på baggrund af den megen positive omtale kortet har fået her i gruppen,
såvel som så mange andre steder.

Jeg har dog lige et enkelt krav, jeg ikke ved om lydkortet opfylder: Kortet
skal have to lineouts, så jeg hurtigt kan skifte mellem at høre over
stereoanlæget og over de almindelige computerhøjtalere. Det er én af de ting
jeg er træt af ved mit nuværende lydkort, nemlig at skulle skifte frem og
tilbage med signalkablet.

Jeg ved at XFire1024 har to lineout, men mit spørgsmål er nu, om det er
samme signal der kommer ud?
Eller er lineout nummer to kun beregnet til tilslutning af to baghøjtalere,
hvis man kører med 4 højttalere på én gang?

På forhånd tak for svarene
Jakob

Fra : Jacob Ask Hansen

Dato : 14-06-01 10:53

Hvis det skulle være, kan du så ikke bare bruge et dobbelt mini-jack.Så skal
du ikke skifte stikkene men bare tænde for de højtalere du ønsker at bruge?
/ask

Fra : Oberkorn

Dato : 14-06-01 11:04

"Jakob Larsen" <jkrogh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
> Kortet skal have to lineouts, så jeg hurtigt kan skifte mellem at høre
over
> stereoanlæget og over de almindelige computerhøjtalere.

Du kan købe et lille stik til omkring 30 kr. som består af 1 jackstik (han)
som du sætter ind i lydkortet, og 2 hunstik. Så har du pludselig to udgange.
Jeg bruger det selv, og det virker ganske fint.

--
Hilsen/Regards
Oberkorn

Fra : Jakob Larsen

Dato : 14-06-01 20:16

> [...]
udgange.
> Jeg bruger det selv, og det virker ganske fint.

Tak for svaret (både Jacob og Oberkorn). Det havde jeg ikke engang tænkt på.
Men det lyder som en udemærket funktionel løsning.
Jakob

Fra : Peter Olsen

Dato : 14-06-01 11:24

Du skal lige være opmærksom på, at det stik fylder mere end et almindeligt
stik dernede, så der er ikke helt plads nok til at brug begge lydkorts-stik
ved siden at dobbeltstikket. Håber du forstår hvad jeg mener.

--

Peter Olsen
olsen@worldonline.dk

Fra : Fritze

Dato : 14-06-01 11:31

> [...]
lydkorts-stik
> ved siden at dobbeltstikket. Håber du forstår hvad jeg mener.

Gør det også det, hvis man drejer det 90 grader? Jeg troede ikke det var
så tykt, kun bredt.

Fra : Peter Olsen

Dato : 14-06-01 12:06

Jeg kan lige presse stik til baghøjtalere og mikrofon ind - men de skal
presses og jeg tror desværre også de bøjer lidt. Så jo - det er så bredt.
Jeg har overvejet om man ikke skule bruge en 5 cm forlængerledning hvor man
så satte stikket på, så det i det mindste var fri af de andre stik.

Fra : Brian R.

Dato : 14-06-01 13:28

> Jeg har overvejet om man ikke skule bruge en 5 cm forlængerledning hvor
man
> så satte stikket på, så det i det mindste var fri af de andre stik.

Det er den løsning jeg har valgt - dog er min forlængerledning på ca. 1 m.

En funktionel løsninger der virker.

mvh,
Brian

Fra : Simon

Dato : 16-06-01 10:53

> [...]
lydkorts-stik
> ved siden at dobbeltstikket. Håber du forstår hvad jeg mener.

jo der er han skal da bare vende det på den anden led, virker fint på mit SB
Live Platinium.... ved ikke om det er anderledes meddet omtalte kort..

mvh.Simon

Fra : Peter Rinder

Dato : 14-06-01 14:16

Jeg har selv det lydkort du snakker om.
Der er som du selv siger 2 lineouts.
Den ene udgang kan man stille til om der skal være tilsluttet
høretelefoner, 2 højttalere eller 4 højttalere.
Den anden udgang kan bruges enten til DVD-out eller stereo-mix
(Den sidste er bare en kopi af første udgang)
Håber det var svar nok!

/Peter

Fra : SA

Dato : 14-06-01 18:04

og så skal du vist lige have stilt dit ur!

Fra : Jakob Larsen

Dato : 14-06-01 19:44

"SA" <buffalo_bill@iname.com> wrote in message
> og så skal du vist lige have stilt dit ur!

Jeps. Lige efter jeg sendte den sidste post fandt jeg ud af at jeg kørte på
'pacific time' Det skulle være ordnet nu. Beklager ydmygst for den
eventuelle svige og smerte det måtte have forvoldt :)
Jakob

Fra : Henrik Dissing

Dato : 14-06-01 18:12

On Thu, 14 Jun 2001 11:48:47 -0700, Jakob Larsen wrote:

> [...]
>Eller er lineout nummer to kun beregnet til tilslutning af to baghøjtalere,
>hvis man kører med 4 højttalere på én gang?

Driverne til Windows 2000 og ME (som i følge Terratec support også kan
bruges til 98SE, men ikke til 98) skulle supportere det du ønsker.

Forbehold: Det er nogle måneder siden jeg var i kontakt med Terratec, og jeg
kører selv Windows 98, så jeg har aldrig selv set (læs: hørt) det virke.

Venlig hilsen
Henrik Dissing