PADI kursus i maj i Thailand (Ko Tao?)
Fra : Rune Maagensen

Dato : 20-02-06 18:27

Kæresten og jeg tager til Thailand hele maj, og jeg presser hårdt på at
vi bruger en lille uge på at tage et PADI kursus.

Jeg har kigget lidt på det og det lyder til at man skal tage til Koh Tao.

Spørgsmålene er:
Er det rigtigt at tage til Koh Tao i maj, eller er der steder som er
bedre på den årstid?
Er der nogen danske instruktører dernede nu (for kærestens skyld).
Er der nogen dykkercentre man skal holde sig fra eller gå efter?

Tak på forhånd

Rune Maagensen

Fra : Thomas VJ

Dato : 21-02-06 02:16

"Rune Maagensen" <rune@maagensen.com> skrev i en meddelelse
<klip>
> Er det rigtigt at tage til Koh Tao i maj, eller er der steder som er bedre
> på den årstid?

Koh Tao er helt OK i maj.

Hos http://bigfishresort.com/ har de særdeles erfarne danske instruktører.

--
Mvh, Thomas VJ
dykkerteori.dk

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 21-02-06 09:49

Rune Maagensen wrote:
> [...]
> Er der nogen danske instruktører dernede nu (for kærestens skyld).
> Er der nogen dykkercentre man skal holde sig fra eller gå efter?

Jeg kender intet til Thailand (endnu), men ang. dykkerkurset kan jeg varmt
anbefale at tage teori og pooldyk herhjemme. På den måde bruger I ikke
kostbar ferietid på at terpe teori og kan nøjes med de 4 afsluttende
havdyk - og det endda i flotte og varme omgivelser. Bagefter har I så tid
til flere dyk, hvis I får lyst. Derudover er undervisningen herhjemme med
garanti på dansk og måske også mere grundig. Samtidig får I også lidt
kontakt til et dansk dykkercenter og andre dykkere som I måske kan bruge når
I vender hjem til DK og vil prøve kræfter med det kode danskvand.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Rune Maagensen

Dato : 23-02-06 22:27

Jesper Brogaard wrote:

> [...]
> kontakt til et dansk dykkercenter og andre dykkere som I måske kan bruge når
> I vender hjem til DK og vil prøve kræfter med det kode danskvand.

Tak til jer begge. Det er er en super ide at tage noget af kurset herhjemme.

Glæder os allerede

mvh Rune