uge numre i outlook
Fra : Kasper Johansson

Dato : 16-02-06 17:01

hej alle..

je ghar et underligt problem.

min telefon (sony-ericsson) og min outlook har i kalenderen hver sin
ugenumre på samme datoer...

altså eks i dag 16 februar er i outlook uge 8 men i tlf'en er det uge 7...

for det første hvad er rigtigt...
og hvordan retter jeg den irriterende fejl ... ?

venligst
Kasper

Fra : Max

Dato : 17-02-06 12:35

Hej Kasper

> for det første hvad er rigtigt...

Det er uge 7.

> og hvordan retter jeg den irriterende fejl ... ?

Jeg ved det ikke, min Outlook og telefon er enige om at
det er uge 7.

Mvh Max

Fra : P Kaasing

Dato : 17-02-06 13:03

> min telefon (sony-ericsson) og min outlook har i kalenderen hver sin
> ugenumre på samme datoer...
>
> altså eks i dag 16 februar er i outlook uge 8 men i tlf'en er det uge 7...
>
> for det første hvad er rigtigt...

Uge 7 er rigtig

> og hvordan retter jeg den irriterende fejl ... ?

Bare et vildskud, står begge kalendere til 2006?

/Poul

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-02-06 17:28

Kasper Johansson skrev:
> min telefon (sony-ericsson) og min outlook har i kalenderen hver sin
> ugenumre på samme datoer...
>
> altså eks i dag 16 februar er i outlook uge 8 men i tlf'en er det uge 7...

Funktioner -> Indstillinger -> Kalenderindstillinger.

Hvis 1. uge i året står til 1. januar får du uge 8 denne uge.
Vælg Første firedagsuge istedet.
Så passer pengene i hvert fald denne gang ...

--
Peter J

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 17-02-06 20:04

Kasper Johansson skriblede:
> [...]
> 7...
>
> for det første hvad er rigtigt...
> og hvordan retter jeg den irriterende fejl ... ?

Jeg ved det er et årstid "gammelt", men kunne jo
være det kunne bruges:

Din Outlook kalender kan vise forkert - Outlook 2002/XP

I visse versioner af Outlook viser kalenderen, at uge 7 næste år (Skolernes
vinterferie) starter den 7. februar.

Men ifølge en ganske almindelig spiralkalender starter uge 7 den 14.
februar.

Sådan tjekker du den rigtige dato, og, hvis det nødvendigt at rette uge 7,
så gør følgende:

Tjek datoen:
Klik på ikonet for "Kalender" i mappelisten.
Gå i værktøjslinien - Klik på ikonet for "1 dag".
I højre side øverste - Klik på den lille "trekant" der peger mod højre og
klik, indtil du kan se "Februar 2005".
Hvis der ud for uge 7 står 7, så står din kalender forkert.

Sådan retter du det:
Gå i menulinien - Klik på "Funktioner" - Vælg "Indstillinger...".
I vinduet "Indstillinger" - Under afsnittet "Kalender" - Klik på knappen
"Kalenderindstillinger...".
I vinduet "Kalenderindstillinger" - Under "Kalenderarbejdsuge" - Ud for
"Første uge i året:" - Klik på pop-op menuen og vælg "Første firedages
uge" - Klik på "OK".
Du kommer nu tilbage til det foregående vindue - Klik igen på "OK".

Kontroller nu, at der ud for første dag i uge 7 nu står 14, så kan du også
holde vinterferie lige som alle andre i den rigtige uge.

--
Lars Fragstrup