Scapa Flow
Fra : Lars Grønlykke

Dato : 17-02-06 08:48

Hej
Der er blevet snakket om at lave en Scapa Flow tur i klubben og tænkte
på om nogen havde været der og kunne give gode råd. F.eks. med hensyn
til transport osv. Er det smart og billigst at to mand kører en
lastbil udstyr over og alle de andre så flyver. Og hvad er nødvendigt
at have med af båd? Kan man nøjes med en sammenpakket Bombard C4 eller
skal man have den store RIB med for at komme rundt? Det er muligt at
få guidede ture, men det er vi nok ikke så interesseret i, ihvertfald
ikke en hel uge men... Eller hvor lang tid er nødvendig for at syntes
man er "mæt" 10 dage eller?
OGså rart hvis nogen kendte et godt sted at bo..

MVH

LG

Fra : Karsten Hansen

Dato : 17-02-06 09:49

Vi sendte vores udstyr med fragtmand der op, tog flyveren og boede ombord på
det skib vi sejlede med. Men lå i have hver aften !

Det fungerede fint.

Dykning er nemmest fra kutter der oppe, jeg ville nødig sejlerundt i en
gummibåde eller RIB!

Karsten Hansen
Kon-Tiki

"Lars Grønlykke (slet 071MA)" <lars_groen@071MAyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:11401627090.291477635647055@dtext.news.tele.dk...

Fra : kews

Dato : 17-02-06 11:41

Hej,

Det lyder som et rigtigt fedt sted...Hvad er prisen ca. for sådan en tur?

/kews

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 17-02-06 16:53

Havbasserne var der over september 2005 vi fløj fra Kastrup til Aberdeen
derfra sejlede vi Kirkwall sejlturen tog 7 timer, på hjemvejen sejlede vi om
natten hvor vi havde køjer, fløj lørdag formiddag og var på kutteren Karin
om aftenen ved 2400 tiden som vi havde chartre fra søndag til fredag, her er
12 køjer, vi sejlede fra øen om aftener og var i Aberdeen om morgenen, vi
havde så lørdagen til shoppe i og i byen om aftenen fløj hjem søndag morgen.
Jeg ville ikke engang tænke på gummibåd, det blæser end del men man kan
altid dykke, en af dagene blæste over 20 sekm. alligevel var vi ude at
dykke, vi havde 2 dyk om dagen i 6 dage dem vi dykke på lå fra 25 til 42
meter, det var topodobåd, let kryser til stor slagskib på over 200 meter.
Vi havde 20 kg. bagage + håndb. 5 kg. med flyveren, dem der havde mere blev
sendt en uge før med SAS.
Så vidt jeg husker kostede turen 8500 kr + mad.

Sten