Sløv Mozilla og Firefox
Fra : LA

Dato : 14-02-06 14:41

Hej.
Jeg har problemer med Mozilla og Firefox, kan til tider være længe om at
starte op.
Når de endelig er startet, får jeg tit og ofte beskeden "svare ikke" så kan
jeg så sidde vente på at jeg kan bruge dem igen.
Er det noget lokalt hos mig, eller er der andre der har oplevet problemet og
evt. fundet en løsning.
Mvh Lars

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 14-02-06 18:48

"LA" <lars-arvoe@mail.dk.invalid> posting:

>Jeg har problemer med Mozilla og Firefox, kan til tider være længe om at
>starte op.

Hvad definerer du som "længe"?

Til sammenligning:
- ff 1.5, 0 sider: ~12 sek.
- Opera 9TP2, 7 sider: ~13 sek.
- Opera 8.50, 23 sider, (~1.300 indlæg fra nyhedskanaler): ~20-25
sek

> [...]
>jeg så sidde vente på at jeg kan bruge dem igen.
>Er det noget lokalt hos mig, eller er der andre der har oplevet problemet og

Kommer an på, hvad du mener med længe (jf. ovennævnte , men jeg
har dog ikke oplevet, at den ikke svarer.

Og det er kun ved de to programmer, det sker?

--
What is life, except excuse for death,

http://labs.opera.com/news/2006/02/07/2/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-02-06 22:09

On Tue, 14 Feb 2006 14:41:12 +0100, "LA" <lars-arvoe@mail.dk.invalid>
wrote:

> Jeg har problemer med Mozilla og Firefox, kan til tider være længe
> om at starte op.

Jeg oplever det samme. Det kan nemt tage 30 sek at starte FF. (IE
tager til sammenligning ca. 5 sek). Det er temmelig irriterende, så
jeg prøver at huske *ikke* at lukke den sidste instans.

Det er også røv-belastende, at når man åbner en side med Java eller en
PDF eller lignende, så 'hænger' browseren imens.

> Når de endelig er startet, får jeg tit og ofte beskeden "svare
> ikke" så kan jeg så sidde vente på at jeg kan bruge dem igen.

Det oplever jeg til gengæld ikke.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 15-02-06 04:42

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> posting:

>(IE tager til sammenligning ca. 5 sek).

Ja, men det er lidt unfair at lave den sammenligning, idet IE vel
stort set blive indlæst, når Windows starter op, mens hverken FF
eller Opera gør.

Ja, så findes der sikkert diverse værktøjer og udvidelser, så fx
Opera eller ff også kan indlæses ved OS-opstart, men det ændrer vel
ikke ved, at man stadig har samme ventetid - nu blot på at
OS-opstarten skal blive snøvlet færdig.

>Det er temmelig irriterende, så
>jeg prøver at huske *ikke* at lukke den sidste instans.

Mener nu, at en "varmstart" af Opera eller ff tager mærkbart kortere
tid.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-02-06 16:52

On Wed, 15 Feb 2006 04:41:47 +0100, Christian Bohr-Halling
<nospam@kabelmail.dk> wrote:

> Ja, men det er lidt unfair at lave den sammenligning, idet IE vel
> stort set blive indlæst, når Windows starter op, mens hverken FF
> eller Opera gør.

Jeg er enig i teknikken i det, men det ændrer ikke på brugeroplevelsen
der er, at FF er røv-langsom om at starte.

> Mener nu, at en "varmstart" af Opera eller ff tager mærkbart kortere
> tid.

Det tager mærkbart kortere tid at starte anden instans af FF, men jeg
har ikke set nogen væsentlig forskel på at starte den første og anden
gang, hvis den er lukket helt ned i mellemtiden.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 15-02-06 17:49

> [...]

>har ikke set nogen væsentlig forskel på at starte den første og anden
>gang, hvis den er lukket helt ned i mellemtiden.

1) Start Opera 8.50 (23 sider, ~1.300 indlæg fra nyhedskanaler):
~20-25 sek.
2) Luk Opera.
3) Start den igen: ~5 sek.
Testet på Windows XP med 512 MB RAM.

Det trick virker med stor sandsynlighed ikke, hvis andre programmer
i mellemtiden har gjort krav på Operas daværende hukommelsesområder.

Som en sidebemærkning: Du kan vist dårligt starte en ny
instans/proces af FF og Opera, når du allerede har en kørende. Det
er kun IE, der godtager det "trick", naturligvis med den virkning,
at den besætter endnu en bid hukommelse med ny proces:
http://www.itu.dk/~chr/temp/400MB-for-23-sider.png

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-06 00:01

Well, jeg bruger ikke Opera...

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : gil

Dato : 15-02-06 07:22

http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=8019

--
gil

Fra : gil

Dato : 15-02-06 17:00

https://sourceforge.net/projects/ffpreloader/

--
gil

Fra : LA

Dato : 15-02-06 17:57

"LA" <lars-arvoe@mail.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan jeg så sidde vente på at jeg kan bruge dem igen.
> Er det noget lokalt hos mig, eller er der andre der har oplevet problemet

Hej med jer.
Ja så er jeg tilbage på pinden.
Med længe opstart mener jeg, at mozilla står med sit brune opstartsbillede i
ca 1 min før jeg kan se browser siden.
Mvh Lars

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-06 00:02

On Wed, 15 Feb 2006 17:56:44 +0100, "LA" <lars-arvoe@mail.dk.invalid>
wrote:

> Med længe opstart mener jeg, at mozilla står med sit brune opstartsbillede i
> ca 1 min før jeg kan se browser siden.

OK, det er ekstremt. Prøv at slå extensions fra og lav samme forsøg.

-A
--
http://www.hojmark.org/