Han-Hunde i løbetid?
Fra : Carina

Dato : 10-02-06 14:19

Hejsa.

Det er nok et lidt dumt spørgsmål, men en veninde og jeg har haft drøftet
følgende..

- Kommer han-hunde i løbetid?
- Og hvis de gør hvordan giver de udtryk for det...

(*smil* jeg ved ikke så meget om hunde - men nu er jeg altså nysgerrig og
spørger her )

Carina som har hun-katte ;)

Fra : Battlefield´s

Dato : 10-02-06 14:30

"Carina" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Og hvis de gør hvordan giver de udtryk for det...
>
> (*smil* jeg ved ikke så meget om hunde - men nu er jeg altså nysgerrig og

Hej Carina
Nej, hanhunde kommer ikke i løbetid, at de så godt kan være ret umulige i
tævernes løbetid er en anden sag.
Hilsen Vibeke

Fra : jopa

Dato : 10-02-06 14:30

Carina skriblede bla:
> - Kommer han-hunde i løbetid?

I så fald er de i konstant løbetid lige som deres mandlige ejere, så ja de
er altid i løbetid modsat tæverne.

> Carina som har hun-katte ;)
John som har hanhund der æder hunkatte

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-02-06 14:34

"Carina" <carina_kristensen@yahoo.dk> writes:

> - Kommer han-hunde i løbetid?

De er født i løbetid! En hanhund er ALTID klar, hvis der er en tæve i
løbetid i nærheden. Ligesom hankatte sikkert er det og mænd. Kvinder
er kun til at gøre gravide en gang om måneden og kun i en vis alder,
mænd, de er klar hele tiden!

> - Og hvis de gør hvordan giver de udtryk for det...

Mine forældres hanner har altid klapret med tænderne, når naboens
tæver var i løbetid.

> (*smil* jeg ved ikke så meget om hunde - men nu er jeg altså nysgerrig og
> spørger her )

Spørger man ikke, får man ikke svar.

God weekend.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : jopa

Dato : 10-02-06 14:35

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:
> Kvinder er kun til at gøre gravide en gang om måneden og kun i en vis
> alder,
> mænd, de er klar hele tiden!
Det er de fleste kvinder da også

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : Carina

Dato : 10-02-06 14:39

Jeg takker mange gange for jeres svar....

Så har jeg da fået styr på hvordan sådan noget foregår

Og det er helt rigtigt Trine - spørger man ikke får man jo ikke noget svar

God weekend

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 11-02-06 19:45

> [...]
> løbetid i nærheden. Ligesom hankatte sikkert er det og mænd. Kvinder
> er kun til at gøre gravide en gang om måneden og kun i en vis alder,

Det kræver vel at individet er modent?!? At kønskirtlerne er færdigudviklet?

/K

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-02-06 10:27

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> løbetid i nærheden. Ligesom hankatte sikkert er det og mænd. Kvinder
> er kun til at gøre gravide en gang om måneden og kun i en vis alder,

Nu dømmer du lidt kollektivt. Der findes også hanhunde af Onslow
typen, der ikke gider! En bekendt jeg har i Tyskland opdrætter
Deerhound, og at få parret dem kan godt være noget af en præstation.
I stedet for at gøre det man forventer, lægger hundene sig bare til
at sove med hinanden som hovedpude. Og sove betyder her virkelig at
sove, ikke det man i menneskeverden forstår ved "at sove sammen".
Så er der de ruhårede hønsehunde, min tidligere nabo prøvede gennem
mange år at få hvalpe med sin bedste tæve. Lidt
jægersentimentalitet gjorde at de ville gennemføre parringen på
jagtterænet. Det blev der ikke noget ud af, for begge hunde
støvsugede blot hele området. Og nyser på ruhårsmaner når der
kommer skidt i næsen.
Det lykkes først da de tog hjem for at drikke gravøl over de
mislykkede parringer, og der ikke var nogle vildtlugte til at
distrahere.

Så det er ikke (altid) så nemt som det lyder

Hilsen Kim

Fra : x Vuf x

Dato : 23-02-06 02:18

On 11 Feb 2006 01:27:16 -0800, "Kim Christensen" wrote:

> [...]
>at sove med hinanden som hovedpude. Og sove betyder her virkelig at
>sove, ikke det man i menneskeverden forstår ved "at sove sammen".

D.v.s. at naturen har fiundet ud af, den gjorde en fejl med den
race og prøver at udslette den? Mon dog!
Ikke alle tæver er klar, når vi mennesker mener, de skal være det.
En dygtig han kan lugte, hvis hun ikke er klar og vil bare sove.

> [...]
>mislykkede parringer, og der ikke var nogle vildtlugte til at
>distrahere.
>Så det er ikke (altid) så nemt som det lyder

Nej, men hvor dum kan man da være? En dygtig brugshund er opdraget og
opdrættet til at se bort fra løbetid, når den arbejder, og for en
jagthund er det altså at være på arbejde, når man er i jagtterrænet!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk/ sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi