Summarum: Varelager
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-02-06 09:41

Hej

Jeg har oprettet et regnskab for 2006 i SummaSummarum.

Jeg har bare nogle problemer med at få oprettet start-saldi.

Jeg har et varelager med en værdi på ca. 55.000 - det skal posteres
(debiteres?) på konto 55100 Varebeholdning. Men hvor skal det
modposteres? På varekøbskontoen?

Ligeledes med nogle maskiner der de foregående år er foretaget nogle
afskrivninger på - der er en saldo på værdien af disse maskiner (ca.
19.000) - de skal så ind på 'Driftmidler og inventar' men modposteres
hvor?

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Mercuria

Dato : 12-02-06 15:12

Ved indtastning af startsaldiene, som jo alle har samme dato, vil
modposteringerne ske med en eneste modpostering, nemlig: Egenkapital
Primo, der således med et beløb opsamler startværdien af hele butikken!

--
Venlig hilsen

Mercuria

Bernhard Bangs Allé 39
2000 Frederiksberg

Telefon: 70 25 20 75
Telefax: 70 25 20 85

Effektiv Assistance - Til Tiden!

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-02-06 15:56

"Mercuria" <mail@mercuria.dk> skrev i en meddelelse
> --
> Venlig hilsen
>
> Mercuria
>
> Bernhard Bangs Allé 39
> 2000 Frederiksberg
>
> Telefon: 70 25 20 75
> Telefax: 70 25 20 85
>
> Effektiv Assistance - Til Tiden!

Check lige http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
Din signatur er væsentlig længere end 4 linier