Farvekode-oversætter (software) - findes d~
Fra : Preben Nielsen

Dato : 13-06-01 22:53

Findes der et stykke software, der kan oversætte de forskellige
typer farvekoder?
rgb - hex - (er der andre)?
Jeg er bekendt med en web-baseret service, men efterspørger altså
software.

Preben

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 13-06-01 22:55

Preben Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg er bekendt med en web-baseret service, men
> efterspørger altså software.

PhotoShop, Paintshop Pro - kan vel bruges?

Mvh
Jonas

Fra : Preben Nielsen

Dato : 14-06-01 22:16

> PhotoShop, Paintshop Pro - kan vel bruges?

Jeg har Paint Shop Pro, men er bestemt ikke superbrugermen. Jeg vil
være glad for at vide, hvordan jeg kan oversætte fx hex til rgb.

Preben

Fra : Preben Nielsen

Dato : 23-06-01 11:00

> PhotoShop, Paintshop Pro - kan vel bruges?

Jo, nu har jeg fundet funktionen i Paintshop Pro. Dobbeltklik i
forgrund- baggrundsfarveruden. Der har man det hele. Så hvis man har
programmet, behøver man faktisk ikke andet.

Preben

Fra : mola

Dato : 14-06-01 00:12

Hvis du bruger Windows har du en ganske udmærket Lommeregner. Brug
funktionerne Dec og Hex. Hurtigt og effektivt.

mvh
mola

Fra : Preben Nielsen

Dato : 14-06-01 22:18

> Hvis du bruger Windows har du en ganske udmærket Lommeregner. Brug
> funktionerne Dec og Hex. Hurtigt og effektivt.

Jeg bruger Windows, men min lommeregner (Windows 98) indeholder ikke
noget med Dec og Hex.

Preben

Fra : Mickey

Dato : 14-06-01 22:29

> Jeg bruger Windows, men min lommeregner (Windows 98) indeholder ikke
> noget med Dec og Hex.

jo "vis" -> "Videnskabelig"

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : mola

Dato : 15-06-01 09:49

Spar blot på krudtet Mickey. Jeg har en klar fornemmelse af at Preben er
uden for pædagogisk rækkevidde. Nu har han nemlig bestemt sig for at
installere et eller andet skodprogram der ikke kan mere end det han allerede
har.

Men det er jo også dejligt at få sin pc snasket til med diverse "Se mit
første VB-forsøg"-programmer.

mvh
mola

Fra : Preben Nielsen

Dato : 15-06-01 11:33

mola wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> har.
>
> Men det er jo også dejligt at få sin pc snasket til med diverse "Se mit

Du tager fejl, Mola. Hvis jeg kan klare opgaven med det jeg har, er det fint og
langt at foretrække fremfor at installere nyt. Men 1) jeg havde ikke set "vis"
-> "Videnskabelig", 2) måske overser jeg igen noget, men hvis jeg indtaster en
hex-værdi med Hex "afkrydset", og derefter klikker rundt på de andre muligheder
- herunder "Dec", får jeg ikke nogen rgb-værdi ud af det, og det er det jeg har
brug for. Har jeg overset noget?

Preben

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 15-06-01 11:54

Preben Nielsen <visto@get2net.dk> wrote in news:9gco89$mue$1@sunsite.dk:

> [...]
> klikker rundt på de andre muligheder - herunder "Dec", får jeg ikke
> nogen rgb-værdi ud af det, og det er det jeg har brug for. Har jeg

Du skal dele Hex-farvekoden op i tre dele Rød, Grøn og Blå.

FF0000 deles altså op i FF, 00 og 00, og de tre regnes så ud hver for sig.

Så får du 255, 0, 0.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Wired Earp

Dato : 14-06-01 00:33

Preben Nielsen wrote:

> Findes der et stykke software, der kan oversætte de forskellige
> typer farvekoder?

Jeg købte Flash til selvsamme formål. Du laver din farve i en firkant
på skærmen. Når den ser fin ud åbner du farvepalleten ude til venstre
og cutter hex koden som står der med henblik på at paste den ind alle
mulige steder. Det går lynbørge. Hvis du skal bruge RGB værdierne står
de i mixer panelet.

--
Wired Earp
Wunderbyte

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-06-01 00:34

Jeg har lagt en til dig på www.vebel.net/test/colorhelper.zip (101kb).

--
Allan

Fra : Preben Nielsen

Dato : 14-06-01 22:20

> Jeg har lagt en til dig på www.vebel.net/test/colorhelper.zip (101kb).

Jeg skal nok få brug for den lille ColorHelper, men den kan ikke
oversætte - man kan ikke indtaste værdier.
Jeg vil gerne kunne oversætte en hexkode fx ved at taste den ind og så
umiddelbart få rgb-koden. Det må være muligt med et ganske enkelt
program, som jeg blot ikke kender.
Tak for ColotHelperen!

Preben

Fra : Claus Ziegler

Dato : 15-06-01 10:51

"Preben Nielsen" <visto@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg vil gerne kunne oversætte en hexkode fx ved at taste den ind og så
> umiddelbart få rgb-koden. Det må være muligt med et ganske enkelt

Du kan prøve den her:

www.zieglersoft.dk/download/colorconvert.zip

Ganske gratis og til fri afbenyttelse

--

Claus Ziegler
ZieglerSoft

Fra : Preben Nielsen

Dato : 15-06-01 11:31

> Du kan prøve den her:
>
> www.zieglersoft.dk/download/colorconvert.zip
>
> Ganske gratis og til fri afbenyttelse

Tak! - Præcis det jeg havde brug for.

Preben

Fra : Claus Ziegler

Dato : 15-06-01 11:34

> Tak! - Præcis det jeg havde brug for.

Rart at kunne hjælpe

--

Claus Ziegler
ZieglerSoft

Fra : Claus Ziegler

Dato : 15-06-01 13:29

"Claus Ziegler" <claus@zieglersoft.dk> wrote in message

> "Preben Nielsen" <visto@get2net.dk> wrote in message

> Rart at kunne hjælpe

Jeg opdagede lige at den version der lå på hjemmesiden var version 1. Der er
en version 2 lagt op istedet nu.

--

Claus Ziegler
ZieglerSoft

Fra : lars Hoffmann

Dato : 14-06-01 16:14

> [...]
> typer farvekoder?
> rgb - hex - (er der andre)?
> Jeg er bekendt med en web-baseret service, men efterspørger altså

Maa jeg anbefale et lille stykke software jeg selv har lavet? Det er
lavet netop til det formaal og kan hentes gratis paa:
http://go.to/HTMLEasyColors

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Preben Nielsen

Dato : 14-06-01 22:22

> Maa jeg anbefale et lille stykke software jeg selv har lavet? Det
er
> lavet netop til det formaal og kan hentes gratis paa:
> http://go.to/HTMLEasyColors

Hvor stort er det program? Det så ret endeløst ud, da jeg gik i gang
med at downloade runtime filerne.
Jeg værdsætter din hjælpsomhed, men tillader mig alligevel at sige,
at de der sejlivede reklamer, som kommer ind sammen med din side er
meget generende.

Preben

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-06-01 14:31

Preben Nielsen wrote:

> er
> >
> Hvor stort er det program? Det så ret endeløst ud, da jeg gik i gang
> med at downloade runtime filerne.

Hvad med kun at downloade programmet, runtime filerne er mest til
windows95 brugere. Selve programmet fylder ca 170 KB.

> Jeg værdsætter din hjælpsomhed, men tillader mig alligevel at sige,
> at de der sejlivede reklamer, som kommer ind sammen med din side er
> meget generende.

Hvilke reklamer? der er en enkelt popup, det er det hele, hvis du vil
undgå popupen kan du gå ind på siden har:
<http://www.terra.es/personal2/larshoff/progs/> så er der ingen
reklamer.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-06-01 14:32

Preben Nielsen wrote:

> [...]

> meget generende.

Hvilke reklamer? der er en enkelt popup, det er det hele, hvis du vil
undgå popupen kan du gå ind på siden her:

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 15-06-01 10:24

Preben Nielsen <visto@get2net.dk> skrev i news:9g8nat$63b$1@sunsite.dk
> [...]
> typer farvekoder?
> rgb - hex - (er der andre)?
> Jeg er bekendt med en web-baseret service, men efterspørger altså

Du kan jo skrive ditt eget i VB ... Snakk med de på
dk.edb.programmering.basic.visual-basic og se om de har en liten kode du kan
få ... (Det er ikke rare greiene egentlig ...)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net