min-height i IE7
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 06-02-06 15:31

Hej.

Jeg ser til min store overraskelse, at der endnu ikke er understøttelse
af min-height attributten i IE7 Beta 2 (se
http://www.mzh.dk/min-height.html).

I IE6 kunne man lave et css-hack, men det bider ikke på IE7 Beta.

Jeg troede, det var en af de bugs, de havde prioriteret meget højt, men
der tog jeg nok fejl...

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-06 22:19

Mikkel Z. Herold skrev:

> Jeg ser til min store overraskelse, at der endnu ikke er
> understøttelse af min-height attributten i IE7 Beta 2 (se
> http://www.mzh.dk/min-height.html).

Der er *mange* kommentarer om den manglende understøttelse af
min-/max-height i IE-bloggen (se fx
<http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/02/02/523679.aspx> og
<http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/07/29/445242.aspx>)

Siden her er MSDN's egen om CSS-understøttelse i IE7:
<http://msdn.microsoft.com/library/en-us/ietechcol/cols/dnexpie/ie7_css_compat.asp>

Der står bl.a. følgende:

bq1:
There is a declarative solution using min/max width/height
properties, which are currently not supported. The change of the
overflow behavior is the precursor to be able to support these
properties. We are currently working on implementing these but
until they become available you can use a script solution
similar to the one shown in the following code sample.
#

De skulle altså arbejde på min/max-problemet - men det er
tvivlsomt om det kommer med i den færdige udgave
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 06-02-06 22:30

On 06-02-2006 22:19 Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> De skulle altså arbejde på min/max-problemet - men det er
> tvivlsomt om det kommer med i den færdige udgave

Tak for links - det er spændende læsning.

Personligt finder jeg det rystende, at denne bug ikke har højere
prioritet, da jeg tror den manglende understøttelse af min-height er en
af de væsentlige grunde til at mange stadigvæk bruger tabeller til layout.

Mikkel