ActiveX projekt låser for hele projekt-gru~
Fra : David List

Dato : 13-06-01 22:01

Jeg har et meget simpelt ActiveX projekt, som kun indeholder en enkelt
ActiveX control. Når jeg har en helt tom form i et nyåbnet projekt, kan jeg
trykke "Play", og se den tomme form. Så snart jeg tilføjer ActiveX projektet
i Project Explorer, og iøvrigt ikke gør yderligere, får jeg en dialogboks,
der siger "Permission denied", når jeg prøver at gå run-time ved at trykke
"Play".
Hvad i alverden er der galt? Og hvad er det der giver meddelelsen? Jeg har
jo ikke ændret noget som helst - blot tilføjet et projekt til
projektgruppen.

Kan nogen hjælpe? På forhånd tak.

Med venlig hilsen
David List

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 13-06-01 23:03

David List skrev:
> [...]
> Hvad i alverden er der galt? Og hvad er det der giver meddelelsen? Jeg har
> jo ikke ændret noget som helst - blot tilføjet et projekt til

For at det skal virke, skal du først lukke designer-vinduet for din
ActiveX-control...
Det kan være at det muligvis bliver åbnet automatisk, når du tilføjer
projektet.

Foresten så kan det være at fejlmeddelsen kommer fra din ActiveX-control...
altså noget kode deri - der giver fejlen.

- Bjarke Walling Petersen

Fra : David List

Dato : 14-06-01 21:53

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> wrote in message

> For at det skal virke, skal du først lukke designer-vinduet for din
> ActiveX-control...

Det er gjort. Det er ikke problemet.

> [...]
> Foresten så kan det være at fejlmeddelsen kommer fra din
ActiveX-control...
> altså noget kode deri - der giver fejlen.

Ja, jeg kan bare ikke forstå hvad det skulle være. Jeg har nu forsøgt med to
forskellige ActiveX projekter på samme måde (lavet nøjagtigt efter en
lærebogs-opskrift), og resultatet er det samme: så snart jeg sætter
projekter sammen i en projektgruppe, hvoraf ActiveX projektet er det ene,
kommer meddelelsen: "Permission denied", når projektet uden ActiveX forsøges
"afspillet". Der er ingen fejlkode, og ingen besked om hvem "afsender" er.
Det er er en msgBox med "Ok" og "Help" og gul trekant med udråbstegn.

Foreløbig tak for svaret.

Med venlig hilsen
David List