summarum igen!!
Fra : Flemming

Dato : 04-02-06 20:32

der burde være en gruppe for dk.edb.regnskab
Er der et SS forum på nettet?
Hvor kan man hente hjælp?

Her er endnu et par naive begynder spørgsmål

- Jeg har pt 4 forskellige fakturaer med forskellig layout navne kontonr.
mm kan man lave flere forskellige fakturaer
- skal man bruge den faktura som er i programmet, eller kan man indtaste
fra en standard som jeg pt bruger?

Vh Flemming

Fra : Kim Malmberg

Dato : 05-02-06 00:23

Hej
Du kan lave lige så mange faktura design du vil, åbn din formular designer.
åbn din standard faktura lav de ønskede ændringer, klik på gem som, og du
har
en ny faktura. Det samme kan nu gøre med de andre layouts, følgesedler, m.m.

Kim Malmberg
Wallebogård-it

Fra : Stefan Andersen

Dato : 05-02-06 12:38

Hej Flemming

- som sidebemærkning - er nyhedsgruper faktisk ganske gode forums. Og
i denne gruppe er der efter mit indtryk en del der bruger Summa.

Og det er kun svar som kan fås dumme - spørgsmål stillet i pæn
ordlyd og i de rette grupper ser ud til at blive modtaget godt ;)

Derudover har jeg set et af /de der hæfter/ til 49 kroner der netop
omhandler både de første trin med Summa og bogføring i dette
udgivet. Har selv overvejet at købe et (jeg er dygtig i det tekniske -
men der er stadig ting der driller mig lidt - som f.eks. håndterring
af portoudlægsvejledningen fra skat).

Mvh
Stefan

Fra : Flemming

Dato : 05-02-06 21:42

jooo, men belaster det ikke en del denne gruppe at der er så meget
økonomisnak
var det ikke bedre med en ny gruppe?

vh Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 21:48

> jooo, men belaster det ikke en del denne gruppe at der er så meget
> økonomisnak
> var det ikke bedre med en ny gruppe?

Det tror jeg ikke.

Frekvensen herinde er ikke større, end den kan håndtere økonomispørgsmålene,
som desuden har stor relevans for gruppen "erhverv"

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-02-06 10:50

> [...]
> Derudover har jeg set et af /de der hæfter/ til 49 kroner der netop
> omhandler både de første trin med Summa og bogføring i dette

Efter min mening er hæftet ikke meget værd (well, 49 Kr. er heller ikke
meget).
Manualen, der følger med Summarum er mindst lige så god. Jeg lærte i hvert
fald ikke noget nyt efter at have købt hæftet.

Fra : Anders Christensen

Dato : 06-02-06 16:48

Stefan Andersen skrev:
> [...]
> udgivet. Har selv overvejet at købe et (jeg er dygtig i det tekniske -
> men der er stadig ting der driller mig lidt - som f.eks. håndterring

Det er skrevet af Britt Malka, (som også er skribent her i gruppen)
Titlen er "Regnskab på pc - med summasummarum" og det koster 69 kroner.
ISBN: 87-7843-660-5

--
Mvh Anders Christensen