Hundealder
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 03-02-06 20:49

Mojn !

Hvis alt går vel, vhor gammel kan man så forvente at en Dansk/Svensk
Gårdhund kan blive ?

Mvh.
Hans

Fra : pwh

Dato : 03-02-06 21:24

> Hvis alt går vel, vhor gammel kan man så forvente at en Dansk/Svensk
> Gårdhund kan blive ?
>
> Mvh.
> Hans

Mit bud ville værer en 12-15 år, små hunde bliver vist
som regel ret gamle.

/Jens

Fra : LH

Dato : 04-02-06 06:17

"Kvik blev 15 år". Sådan blev der sagt efter Kvik`s død i Matador.

LH

Fra : Clas Lau

Dato : 04-02-06 12:15

Ja, men nu var kvik jo en glathåret foxterrier... :)

Men det passer fint. Mine forældre har dog mistet en gårdhund før den blev
10, men det er vist mere undtagelsen end reglen.

Mvh

-Clas-

Fra : driver

Dato : 04-02-06 17:07

> Hvis alt går vel, vhor gammel kan man så forvente at en Dansk/Svensk
> Gårdhund kan blive ?
>
> Mvh.
> Hans

Det er vanskeligt at svare på - i stil med hvor gammelt bliver et menneske.
Nogle hunde dør unge på grund af sygdom, ofte cancer, enkelte bliver måske
15 år.
mvh
driver

Fra : fam. Ager

Dato : 04-02-06 17:27

"driver" <XXmgcar@sport.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> menneske.
> Nogle hunde dør unge på grund af sygdom, ofte cancer, enkelte bliver måske

arhh.. man kan nu godt sætte en gennemsnitsalder på de enkelte racer. små
racer bliver ældre end store racer. en grand danois er gammel som 8 årig, en
dansk/svensk er i sin bedste alder når den er 8. hvis alt ellers er vel.
men omkring 15 år for en d/s vil jeg også skyde på.

mvh. marie