Tykkelse på dampspærre
Fra : jones_net

Dato : 03-02-06 10:10

Ved isolering af de skrå vægge på overetagen, skal jeg have en dampspærre
op, men hvor tyk skal den være?

Nogle steder skrives 0,15 mm og andre steder 0,20 mm, og nogle enkelte
steder står der 0,40mm - men hvad er så rigtigt?

/J

Fra : Kåre Bach Kjeldsen

Dato : 03-02-06 11:46

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle steder skrives 0,15 mm og andre steder 0,20 mm, og nogle enkelte
> steder står der 0,40mm - men hvad er så rigtigt?

I Politikens store Gør-det-Selv bog står at min. tykkelse er 0,15mm.
I Jem og Fix har de to tykkelser. 0,15mm kalder de for plastfolie. 0,20
(tror jeg det er), kalder de for dampspærre...
Man må vist selv vælge. Jeg købte den på 0,15, da den i mit projekt kommer
til at ligge mellem to lag gipsplader. Den er ikke så udsat her.
Jeg vil mene at tykkelsen afhænger af hvor den skal sidde.

Kåre

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 04-02-06 15:37

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:drv6o5$42p$1@news.net.uni-c.dk...
> Ved isolering af de skrå vægge på overetagen, skal jeg have en dampspærre op, men hvor tyk skal den være?

Der er ingen krav til tykkelsen men der i mod diffussionsåbenhed (Pam-værdi)
Så det kommer fuldstændig an på materialet du bruger.