Explore
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 01-02-06 21:57

Hej NG
Jeg ved det er svært at forklare sig helt rigtigt, men jeg håber dette
kan forstås, ellers skriv til mig.

Jeg står på en hjemmeside i Explore, der er så forskellige knapper man
kan komme rundt på, det er når jeg benytter en af disse knapper, at
problemet kommer.
Da kommer mit vindue som en meget lille firkant.

Når jeg lukker op fra opstart så er der ikke noget problem, kun når jeg
vil videre fra en åben side.

m.v.h.
Ole J. Hasen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 01-02-06 22:57

On 01-02-2006 21:56 Ole J. Hansen wrote:
> Jeg står på en hjemmeside i Explore, der er så forskellige knapper man
> kan komme rundt på, det er når jeg benytter en af disse knapper, at
> problemet kommer. Da kommer mit vindue som en meget lille firkant.

Så du leder efter en måde at få nye vinduer åbnet fra IE til at være
større, ikke sandt?

Se her: http://www.annoyances.org/exec/forum/win98/1057418017

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : L.E.P.

Dato : 02-02-06 09:33

Wed, 01 Feb 2006 22:57:17 +0100, skrev "Mikkel Z. Herold"
<mikkel@[remove_this]mzh.dk> :

>Så du leder efter en måde at få nye vinduer åbnet fra IE til at være
>større, ikke sandt?
>
>Se her: http://www.annoyances.org/exec/forum/win98/1057418017
>
>Mikkel

Eller bare - og på dansk:

Træk med musen vinduet ud til den størrelse du vil ha' og luk vinduet,
så åbner det i den størrelse næste gang. Og brug IKKE
maksimer-knappen.

Hilsen Lars

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 02-02-06 10:16

On 02-02-2006 09:33 L.E.P. wrote:
> Træk med musen vinduet ud til den størrelse du vil ha' og luk vinduet,
> så åbner det i den størrelse næste gang. Og brug IKKE
> maksimer-knappen.

Nej, det virker netop ikke med IE. Man skal gøre som der står i det link
jeg gav:

1) Åbne IE
2) Åbne et link i et nyt vindue
3) Trække det nye vindue ud i den størrelse man vil ha' (med musen, ikke
med maksimer-knappen)
4) Lukke det *første* vindue
5) Lukke det *andet* vindue

Alternativt kan man bruge det lille baggrundsprogram IE New Window
Maximizer fra http://www.jiisoft.com/iemaximizer/download.asp

Mikkel

Fra : L.E.P.

Dato : 02-02-06 12:22

Thu, 02 Feb 2006 10:16:22 +0100, skrev "Mikkel Z. Herold"
<mikkel@[remove_this]mzh.dk> :

Øhh - hvad der forskellen?

Hilsen Lars

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 02-02-06 20:08

On 02-02-2006 12:21 L.E.P. wrote:
> Øhh - hvad der forskellen?

Forskellen er, at du siger, man bare skal trække vinduet ud og så lukke
det (altså det vindue, man lige har trukket ud). Det skal man ikke, man
skal først lukke det vindue, som har åbnet det vindue, der er for lille!

Det var da en simpel forklaring, ikk'...?

Mikkel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-02-06 22:14

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev:

>Forskellen er, at du siger, man bare skal trække vinduet ud og så lukke
>det (altså det vindue, man lige har trukket ud). Det skal man ikke, man
>skal først lukke det vindue, som har åbnet det vindue, der er for lille!

Det er ikke nødvendigt.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 02-02-06 20:39

On 02-02-2006 22:14 Knud Gert Ellentoft wrote:
> Det er ikke nødvendigt.

Jo, i hvert fald hvis du vil bevare effekten på tværs af
browser-sessions. Hvis ikke du gør som jeg beskriver, så "glemmer" IE
den nye vinduesstørrelse når du lukker browseren.

Tro mig, jeg har lige tjekket det!

Mikkel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-02-06 22:45

"Mikkel Z. Herold" <mikkel@[remove_this]mzh.dk> skrev:

>Jo, i hvert fald hvis du vil bevare effekten på tværs af
>browser-sessions.

Ikke hos mig.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 02-02-06 23:06

On 02-02-2006 22:44 Knud Gert Ellentoft wrote:
> Ikke hos mig.

Mærkeligt. Jeg havde den opførsel både i IE6 og i den nye IE7 Beta på WinXP.

Jeg har heller ikke hørt om andre, hvor det huskes på tværs af
browser-sessions, og jeg har efterhånden hjulpet en del med det fif.

Er der andre, der gider at tjekke - bare for nysgerrighedens skyld.

Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-02-06 23:45

Mikkel Z. Herold skrev:

> Er der andre, der gider at tjekke - bare for nysgerrighedens
> skyld.

Jeg har lige prøvet i IE7 Beta på XP Home:

a) 1 IE-vindue åbnet
b) Skift størrelse med musen
c) Åbn link i nyt vindue => link åbner i samme størrelse
d) Luk vinduer
e) Åbn browser igen => vinduet har samme størrelse som da det blev
lukket før

Umiddelbart kan jeg ikke se at det skulle være nødvendigt at ændre
størrelsen på mere end ét vindue.

Jeg skal ikke kunne sige om det gør en forskel at target="_blank"
automatisk omdirigeres til en ny tab, så jeg for at afprøve link
til nyt vindue må vælge det manuelt (højreklik => åbn i nyt
vindue).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 03-02-06 00:24

On 02-02-2006 23:44 Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> a) 1 IE-vindue åbnet
> b) Skift størrelse med musen
> c) Åbn link i nyt vindue => link åbner i samme størrelse

Interessant - jeg opdagede nu, at der er forskel på, om man åbner det
nye vindue med Shift+venstreklik eller med højreklik -> Åben i nyt vindue.

Med Shift, så åbner vinduet *ikke* i samme størrelse som det vindue man
lige har resizet, men det gør det med højrekliks-metoden.

> [...]
> automatisk omdirigeres til en ny tab, så jeg for at afprøve link
> til nyt vindue må vælge det manuelt (højreklik => åbn i nyt

Tilsyneladende, selvom mine _blank-links ikke er sat til at åbne i
faneblade.

Jeg er vist for træt til at sige noget klogt om det nu, men spøjst er
det da. Jeg ville have troet, at de to metoder gav samme resultat.

Mikkel

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 05-02-06 23:04

Hej NG

til Mikkel og L.E.P. vil jeg sige tak for besvarelse, jeg har prøvet
det Mikkel skrev, og det virker her.
Iøvrigt vil jeg gerne sige, at det har været interessant at føleg jeres
dialog.

m.v.h.
Ole J. Hansne