Beagle hvalp har lige ødelagt hele huset!
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 01-02-06 17:02

Hej med jer,

Nogen der ved hvor man kan få en indmeldelsesblanket til Al-Quada??
Vores lille beagle-tæve Emma på 5 måneder aspirerer nemlig kraftigt til
jobbet som terorist!

Da jeg kom hjem i dag ved 14:30-tiden var der ingen hund til at tage imod
mig i gangen, hvor vi ellers har spærret af om dagen, netop så hun ikke skal
kunne endevende hele hytten.
Der var helt stille inde fra køkken og stue og pludselig hørte jeg noget
knase, og mens jeg gik ind til køkken/stue med bange anelser, hoppede Emma
ned fra den ene af vores sofaer med en stump af fars dyre dyre
højtalerledning i munden.
I første omgang virkede hun temmelig glad for at se mig, men da jeg ikke tog
imod hende som jeg plejer, men istedet prøvede at danne mig et overblik over
skaderne, vendte hun hovedet og kiggede tilbage over de hele, og så røg
halen mellem benene.
Jeg tog hende i hoved og r*v og satte hende ud i haven for ellers at gå
igang med, hvad der viste sig at være lidt af et projekt...

Begge sofaer var *fyldt* med sådan nogle barkstykker, som kæresten synes er
pæne at have i potteplanterne, begge fars sutsko var mild sagt destrueret ud
over begge sofaer og i det hele taget hele stuen. Et fyrfadslys havde
tilsyneladende også fundet vej ind i munden på lille Emma, for kun
aluminium'en var tilbage som et krøllet stykke sølvpapir - resterne kunne
man spore i sofaerne, og ellers må hun tilsyneladende have spist en pæn del
af lyset.

Snoren til et af vores store, næsten nye foldegardiner var blevet et pænt
stykke kortere og lysestagerne og nogle gipsskulpture ved siden af i
vindueskarmen lå ned.

Det mest imponerene lille Emma har udrettet i dag må næsten være at skubbe
tv-bordet (som desværre også fungerer som hifi-rack) ud fra væggen og taget
alle fars rimelig værdifulde højtalerledninger og bidt i små konfettibidder
efter at have viklet dem godt ud (læs: ind) på gulvet foran. Sjovt nok havde
hun ikke rørt et scartstik eller nogle af de andre ledninger fra
sat-reciever, dvd, video osv.
Slutteligt havde hun efter at have bællet *hele* sin vandskål (vi snakker
meget vand her!) sat sig oven på alle ledningerne bag ved tv-bordet og tømt
omkring 1 liter surt tis ud over det hele - også under tv-bordet, der derfor
måtte tømmes for alt fars hifi-udstyr for at blive gjort rent.

I guder et arbejde det var at støvsuge, gøre rent og rydde op, men hvad gør
man ikke for at have sådan en lille sød hundehvalp omkring sig. Det er da
trods alt bedre hun har lidt krudt i røven, end hvis hun lå i sin kurv og
rystede af nervøsitet hele dagen.

Nå, men efter jeg havde ryddet op, lukkede jeg lille Emma ind og
selvfølgelig fik hund en lille godbid, fordi hun kom da far kaldte på
hende... Man bager jo ikke nag til hunde.

Lige en lille beretning herfra.
Behøver jeg i øvrigt at sige, at spærringen mellem gangen og resten af huset
nu skal udbygges?

--
Jacob Christiansen

Fra : Søren LH

Dato : 01-02-06 17:27

Puha - det var da et held at hun ikke havde bidt en eneste strømførende
el-ledning i stykker. Jeg ville resolut gå igang med at tape alle ledninger
fast. Samt starte alene hjemme-træning.

Mvh
Søren

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-02-06 11:49

Søren LH wrote:
> Puha - det var da et held at hun ikke havde bidt en eneste
> strømførende el-ledning i stykker. Jeg ville resolut gå igang med at
> tape alle ledninger fast. Samt starte alene hjemme-træning.

Heldigvis har vi vænnet os til at hive stikket til alt hifi-udstyret ud om
dagen, når ikke vi bruger det - netop så ikke hunden skal få et knald over
snuden.
I forvejen er ledningerne sat fast på vægge osv, men de par meter
overskydende ledning, som ikke er nødvendige, ligger rullet sammen under /
bag fjernsynsbordet, og det havde hun selvfølgelig fundet ud af. :-/
Mht. at være alene hjemme, har hun ellers ikke de store problemer. Der kan
godt komme en lille tissetår i ny og næ, men det er efterhånden ved at
aftage. Hun hygger sig som regel og har tonsvis af legetøj som tyggeben,
godbid-bolde bamser osv. Nu har hun så desværre fundet ud af, at hun kan
komme over barrikaden indtil resten af huset, og det er jo lig med nye
legetøjsmuligheder i hendes øjne.

--
Jacob Christiansen

Fra : kalinnea

Dato : 01-02-06 18:02

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in message
> Hej med jer,
>
> Nogen der ved hvor man kan få en indmeldelsesblanket til Al-Quada??
> Vores lille beagle-tæve Emma på 5 måneder aspirerer nemlig kraftigt til
> jobbet som terorist!

He he
Jeg sidder og klukker. Jeg ved godt det er *urimeligt* hårdt at komme hjem
til, men om _mange_ år, når Emma bliver voksen, vil du kunne grine af det.
I mit barndomshjem havde vi en Golden Retriver der også aspirerede til
terrorist. Hver dag (*hver eneste*) min søster og jeg kom hjem fra skole,
skulle vi bruge to - tre timer på at rydde op. Og ja, en potteplante kan
deles ud i 2 sofaer, en lænestol og tre senge!

Så Jacob, nyd din hund og god arbejdslyst.
Tak for den fine historie, den gav et godt smil på!

Hilsen Linnea.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-02-06 18:11

"kalinnea" <kalinnea@maildkdkdkdk.dk> writes:

> [...]
> skulle vi bruge to - tre timer på at rydde op. Og ja, en potteplante kan
> deles ud i 2 sofaer, en lænestol og tre senge!

Min hund har heldigvis ikke gjort meget i den slags. Men en enkelt
lille gang blev det da til.

Hun var alene hjemme, åbnede døren ind til soveværelset, hoppede op i
sengen, tog min mands iPaq (lille, håndholdt computer) ud af dens etui
og bed hul i skærmen! Det var en dyr omgang. Lille møgkræ!

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Mus

Dato : 02-02-06 05:18

> [...]
> sengen, tog min mands iPaq (lille, håndholdt computer) ud af dens etui
> og bed hul i skærmen! Det var en dyr omgang. Lille møgkræ!

Vores har præsteret at sprede indholdet af en baby sækkestol ud over hele
soveværelset. Der er mange, rigtigt mange, bittte bittte biiiiiittteee små
kugler inden i. De var overalt. virkelig overalt. Og lang tid efter blev vi
ved med at finde kugler.

Men vores Gizmo må være undskyldt. Han var jo kun en "hvalp" på 8 år - så vi
håber han vokser fra det

Normalt laver han ikke ulykker - men det må simpelthen have været for
fristende og vi kunne altså heller ikke lade være at grine. Han havde kugler
overalt da han tog imod mig ved hoveddøren, ører, næse, mund , øjne.....ret
afslørende.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 02-02-06 06:40

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kugler
> overalt da han tog imod mig ved hoveddøren, ører, næse, mund ,

-------------------------

HA!!!...den har jeg også set!..emma havde den mani med at splitte sin seng,
madras, tæppe osv. ad når hun var alene, der i starten da hun kom hertil..og
det mest komiske (set i bakspejlet) var nu også sækkestolen... en
juniorskummadras der ligger spredt i hele huset i mindst 1000 stykker er en
ting, men alle de krøyerkugler der er i en sækkestol, det slår alt! hold da
kæft et haglvejr!. emma har heldigvis lagt den vane på hylden forlængst, men
man ved jo aldrig med de boxere..de bliver sjældent helt voksne..GGGG!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 02-02-06 10:48

Mus wrote:
> [...]
> fristende og vi kunne altså heller ikke lade være at grine. Han havde
> kugler overalt da han tog imod mig ved hoveddøren, ører, næse, mund ,

*LOL*
Ja man behøver ikke altid at værer den store detektiv,
sidste sommer opdagede jeg også et nygravet hul i haven.
Det kunne i princippet værer både Angel eller Tyson der
var den skyldige, et potecheck afslørede så Tyson som synderen

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 02-02-06 11:49

> [...]
> Det kunne i princippet værer både Angel eller Tyson der
> var den skyldige, et potecheck afslørede så Tyson som synderen

ha!..

emma her har også den irriterende vane med at lege gravemaskine.. jeg troede
at jeg fik hende stoppet med havearbejdet i efteråret, hvor jeg smed en
skovlfuld hundelort i hullet... men jeg så i går, at hun lystigt havde været
på spil igen. og det er ikke et listigt sted i et havebed, næ nej det er
midt i græsplænen. vi har 2500kvm have, og alligevel skal det være midt i
det hele..suk.. og hun er ikke svær at afsløre..forben helt op til
brystkassen og hele hovedet, er smurt ind i våd jord og hun ser så glad
ud...suk..

jeg må have vandkanonen installeret i vinduet ud til haven igen, den kan
nemlig nå stedet hvor der graves...HA!

mvh. marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-02-06 11:56

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> det hele..suk.. og hun er ikke svær at afsløre..forben helt op til
> brystkassen og hele hovedet, er smurt ind i våd jord og hun ser så glad

Det gør Siri også glad og gerne. Og en newf kan altså grave STORE huller.

> jeg må have vandkanonen installeret i vinduet ud til haven igen, den kan
> nemlig nå stedet hvor der graves...HA!

Jeg kender godt effekten af sådan noget her hjemme. En glad hund der
graver, for at få lov til at lege med vand og bagefter en stor, dejlig
mudderpøl at ligge sig i. Vand er absolut en belønning her i huset. En
omgang med blomsterforstøveren er lykken.

Mvh Trine

Fra : fam. Ager

Dato : 02-02-06 12:28

> [...]
> Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
> Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

-----------------

bliver vandet bare brugt rigtigt, dvs. en hård og direkte stråle, så er det
meget effektivt herhjemme. mine kan også godt lide vand, og er strålen blød,
så står de også bare og synes at det er sjovt.
i situationer, hvor de helst skal tages på afstand eller uden at man er til
stede, der er vandkanonen ganske fortræffelig. emma kunne heller aldrig
drømme om at grave, hvis jeg er i nærheden, det er kun når hun tror at ingen
ser...udspekulerede dyr.

mvh. marie

Fra : LH

Dato : 02-02-06 15:54

Newfoundlændere har et helt andet forhold til vand. De eeeeelsker det,
normalt da. Så her kan vand heller ikke bruges som "straf" da jeg også er
ejer af en newfoundlænder. Men min newf har nu aldrig ødelagt så meget som
bare en lille bitte ting. Derimod var jeg før dens tid ejer af en
labradorblanding, og DEN ødelagde ting. Det var lige før vi opgav den. Det
var ALT. Madrasser, sofaer, døre (når vi ville begrænse adgangen til diverse
rum), tapet, vægge, blomster, bøger, kuglepenne, ja som sagt, intet gik
forbi. Jeg ved en søsterhvalp til den ødelagde alle lågerne på et helt nyt
køkken! Min hund var endda ikke meget overladt til sig selv, kun ganske kort
tid af gangen, men lige så snart jeg bare gik ud og lukkede døren (gik tit
direkte til et vindue for at se hvad den lavede) ja så gik den med det samme
i gang med at søge efter det første og det bedste. Det var virkelig en plage
og det holdt ikke op før den var 2-3 år. Så da newf´en kom til da den anden
døde af alderdom, ja det var en ren fornøjelse at få en hund der og vide at
man kom hjem til et hus der var lige så pænt som da jeg forlod det.
LH

Fra : pwh

Dato : 02-02-06 12:46

> ha!..

Det er sgu da ikke sjovt

> [...]
> troede at jeg fik hende stoppet med havearbejdet i efteråret, hvor
> jeg smed en skovlfuld hundelort i hullet... men jeg så i går, at hun

Den fidus med at smide hundelort ned i hullet bruger jeg også,
de graver så heller ikke der igen foreløbigt, men der er ingen probs
med at lave et nyt hul 2 meter længere henne

Mht hulgravning har det også været med til at overbevise mig om
at hunde sagtens kan huske en ugerning længe efter, jeg ved at når
jeg næste gang går ud i haven og bare nærmer mig det nye hul,
så er der 2 slukørede hunde der pludselig skal ind i huset igen

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 02-02-06 13:31

> Det er sgu da ikke sjovt
---------------

jo i den grad...(-;

> [...]
> jeg næste gang går ud i haven og bare nærmer mig det nye hul,
> så er der 2 slukørede hunde der pludselig skal ind i huset igen

jeg har nu også den tanke ind i mellem, emma er godt nok ligeglad, og fatter
ikke en meter.. men loui hannen, er normalt ret artig mht. havearbejde og
andre uheldige ugerninger, og er der en dag, hvor de 2 store har haft det
rigtigt sjovt mens de har været alene hjemme, og måske har feks.leget
trækkeleg med et viskestykke der har hængt til tørre, så er han meget
slukøret når jeg kommer hjem..

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 01-02-06 18:19

Psycho Cowboy skriblede bla:
> Nogen der ved hvor man kan få en indmeldelsesblanket til Al-Quada??

Fin historie der fortæller lidt om hvad folk kan komme ud for med en beagle

Har hørt om det før så det er vist en problematisk race

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-02-06 11:54

jopa wrote:

> Fin historie der fortæller lidt om hvad folk kan komme ud for med en
> beagle
> Har hørt om det før så det er vist en problematisk race
_______________________________________

Der er skam intet galt med en beagle - den kan bare ikke høre en skid, og
pt. har den energi i overflod! Søvn er noget vi kun meget modvilligt går
med til, selvom dagen har stået på hundetræning fra morgenstunden med de
andre hvalpe på holdet, hvorefter vi tager hjem på marken og fortsætter
legen resten af dagen.

--
Jacob Christiansen

Fra : LH

Dato : 02-02-06 15:57

Min søster har en Beagle også og den har altså også ødelagt meget. Jeg har
også hørt at netop Beagle og labrador er ret slemme til at ødelægge. Netop
fordi de vist nok er meget aktive hunde som man skal bruge en del tid på.
Min søster bruger meget tid på hundetræning med sin Beagle og det har lagt
en lille dæmper, men det er en hund der bestemmer selv, hvis den får lov!

LH

Fra : sn

Dato : 01-02-06 18:25

Psycho Cowboy wrote:
> Hej med jer,
snip: en horror(terror?)-beretning

Nu ligger det bestemt ikke til mig at more mig på andres bekostning,
men...æææh....[host] .. [host]
ROFL

Susanne Nielsen, hvis hvalp også har været en lille terrorist i dag, dog
"kun" mod mig, og ikke materielle ting.

Fra : qfha

Dato : 01-02-06 19:44

En kvik lille pige
Husk beagler er flokdyr, så hvad med et par stykker mere. Det vil hun
helt sikkert nyde

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-02-06 11:55

qfha wrote:
> En kvik lille pige
> Husk beagler er flokdyr, så hvad med et par stykker mere. Det vil hun
> helt sikkert nyde
_____________________________________

Den var under bæltestedet!

--
Jacob Christiansen

Fra : pwh

Dato : 02-02-06 10:45

Psycho Cowboy wrote:
> Lige en lille beretning herfra.
> Behøver jeg i øvrigt at sige, at spærringen mellem gangen og resten
> af huset nu skal udbygges?

*LOL*

Sikken en historie, er hvalpe ikke bare dejlige
Jeg fik personligt også flyttet nogle grænser for tålmodighed
mens mine var hvalpe, man lærer med tiden lige at tælle til 10.
Men forvent ikke at det stopper 100%, jeg har lige opdaget at
en af mine har gravet et seriøst stykke plæne op i haven,
så er der lidt at reparerer når sneen er væk, møghunde

/Jens

Fra : driver

Dato : 02-02-06 11:45

> [...]
> aluminium'en var tilbage som et krøllet stykke sølvpapir - resterne kunne
> man spore i sofaerne, og ellers må hun tilsyneladende have spist en pæn

Jeg er bange for at sådan et fyrfadslys kan give en pragtfuld tyndskide.
Men det kan du jo nok konstatere når du kommer hjem i aften.
mvh
driver

Fra : dpl

Dato : 02-02-06 11:44

Psycho Cowboy skrev:

> I guder et arbejde det var at støvsuge, gøre rent og rydde op, men hvad gør
> man ikke for at have sådan en lille sød hundehvalp omkring sig.

Åh ja, de kan virkelig sætte ens tålmodighed på prøve, de kære små.
Og jeg blev lige mindet om en episode der ligger nogle år tilbage
efterhånden, "the teddy murder". Det var vores nu voksne bernhard
Nansen, og afdøde basset Arthur, der stod for misgerningen:

The attack: http://www.kishka.dk/images/div/bamse1.jpg
The kill: http://www.kishka.dk/images/div/bamse2.jpg
The aftermath: http://www.kishka.dk/images/div/bamse3.jpg

Det tog os lidt tid at gøre rent... men de havde det bare for sjovt til
at stoppe dem. Faktisk er det ikke sket siden, det må have været netop
denne bamse der var specielt irriterende.

Hilsen Dorthe

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-02-06 11:58

dpl wrote:

> The attack: http://www.kishka.dk/images/div/bamse1.jpg
> The kill: http://www.kishka.dk/images/div/bamse2.jpg
> The aftermath: http://www.kishka.dk/images/div/bamse3.jpg

Ha ha, det er sq fede billeder...
Jeg havde desværre hverken temperament eller overskud til at tage billeder,
da jeg kom hjem og så hytten, men nu havde jeg ellers nok grinet af det.

--
Jacob Christiansen

Fra : Rikke Vang Olsen

Dato : 02-02-06 18:18

HA HA tak for et godt grin - jeg sidder og tænker længe leve hundegårde hvor
de søde små kan tilbringe alene hjemme timerne med kun at destruere deres
sovekasser og kødben.

Men SKØN historie - tak for den

Knus fra Rikke

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 22:45

Beagler er beagler. *G*
Jeg syndes du slap billigt, vores har kostet os; 2 ericsson mobiler, et sony
videokamera, 2 fjernbetjenninger, en Hugo Boss trøje, 4 Kenzo slips og et
Geogre Jensen sengetøjssæt, foruden kanterne af vores løse tæpper (og det på
kun 8 måneder).... men sådan er det jo med en, som de andre længe har
påpeget, aktiv flok hund.
Vi er gåret over til at begrænse hendes være sted om dagen, det giver dem
faktisk mere tryghed nå¨r de kan overse hele deres område. Hvis det stadig
ikke hjælper, så prøv at lave fjernsynet været tændt, skru dog godt ned...så
sker der noget omkring den.
De fleste folk vil råde dig tila t lege af med dem før du tager af sted,
eller give den en colaflaske med guffer i den kan lege med mens du er væk,
men det er for det først umuligt at lege færdigt med en beagle, og sådan en
colaflaske holder kun en lille rum ting. Begræns område, lidt baggrundslys,
og lær det mantra vi andre nynder på vej rundt i huset før vi tager afsted :
"Beagle-sikring"
En mere vil sikert hjælpe, men er der dog en risiko at de leger
partners-in-crime, og du får dobbelt så meget at se til.

M&G