IE7 i offentlig beta
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-01-06 23:41

Så er IE7 frigivet i en beta 2-udgave.

Installationen tjekker for "valid Windows" (som flere andre MS-
downloads), men ellers er det let og smertefrit.

Jeg har endnu ikke afprøvet programmet - en genstart venter - men
det er godt at man nu langt om længe kan se hvad en ny IE kan byde
på.

Blog-entry her:
<http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/01/31/520812.aspx>

Lidt flere fra samme sted:
<http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/01/31/520817.aspx>
<http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/01/31/520883.aspx>

Download:
<http://www.microsoft.com/windows/ie/ie7/>

Krydspostet med fut til browsergruppen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John

Dato : 01-02-06 00:10

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev i en meddelelse

> Så er IE7 frigivet i en beta 2-udgave.
>
> Installationen tjekker for "valid Windows" (som flere andre MS-
> downloads), men ellers er det let og smertefrit.
>
> Jeg har endnu ikke afprøvet programmet

Tak for info, Jens.

Der er jo nogle nye funktioner, bl a anti-phishing. Du'r det mon?

Jeg er en kylling, der venter med download til den endelige version.. :)

Hold os endelig orienteret om dine erfaringer med programmet!

Mvh John

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-02-06 11:36

John skrev:

> Jeg er en kylling, der venter med download til den endelige
> version.. :)
>
> Hold os endelig orienteret om dine erfaringer med programmet!

Min gamle arbejdsmaskine kører desværre kun Windows 2000 - og da
IE7 kun kan lægges ind på XP SP2, er det den gamle udgave jeg har
foran mig nu.

Men jeg nåede da lige at prøve en smule af i går aftes
- position fixed fungerer bare!
:hover virker nu også på andet end links - men de steder jeg fik
afprøvet det (nogle pure css-menuer), var det ikke et heldigt
resultat. Det skyldes måske nok at IE7 også forstår den
reparationskode (behaviour-fil) der var lagt på.

Selve designet var ikke ændret voldsomt, men IE har som annonceret
tidligere endelig fået tabs - det er jo også noget.

De sites jeg besøgte fungerede fint nok efter opdateringen - dog
var der en enkelt lille fejl på et af mine egne sites - det skal
jeg snarest kigge på.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kurt Lund

Dato : 01-02-06 19:49

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev:

> De sites jeg besøgte fungerede fint nok efter opdateringen - dog
> var der en enkelt lille fejl på et af mine egne sites - det skal
> jeg snarest kigge på.

Jeg prøvede at se på et par sider inden fyraften. Forsiden på
webdesign101.dk skvatter helt sammen. Jørgen Farums css-formaterede
<ul>-menuer
(http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks05.html ) i flere
niveauer har det heller ikke godt.

--
Kurt Lund

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-02-06 13:44

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Så er IE7 frigivet i en beta 2-udgave.

Hvor ville det dog være rart, hvis MS kunne lave et ordenligt
afinstalleringsprogram også, men nej, genveje i startmenuen og hurtigstart
fjernes ikke ved afinstallation af den.

Nå men det var så en hurtig afprøvning at jeg nåede, ikke at den virkede
bedre end 6'eren, tværtimod virkede den meget ulogisk, måske pga.
standardtemaet, hvor mine foretrukne ikke var til at finde efter at de var
importeret, så derfor opdagede jeg ret hurtigt det med afinstallationen.
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-02-06 13:58

Ivan V. Klattrup skrev:

> Hvor ville det dog være rart, hvis MS kunne lave et ordenligt
> afinstalleringsprogram også, men nej, genveje i startmenuen og
> hurtigstart fjernes ikke ved afinstallation af den.

Går genvejene ikke bare til den version af IE der nu er
installeret? - altså hvis du afinstallerer IE7, burde genvejene
blot gå tilbage til IE6?

> Nå men det var så en hurtig afprøvning at jeg nåede, ikke at
> den virkede bedre end 6'eren, tværtimod virkede den meget
> ulogisk,

Jeg var og er i første omgang interesseret i IE7's forbedringer
"under motorhjelmen" - altså forbedringer i understøttelsen af css
og html mm.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-02-06 02:35

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Går genvejene ikke bare til den version af IE der nu er
>installeret? - altså hvis du afinstallerer IE7, burde genvejene
>blot gå tilbage til IE6?

Sikkert nok, men det var ikke genveje som lå der før det blev installeret,
derfor burde de være fjernet ved en afinstallation.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : John

Dato : 01-02-06 14:56

"Ivan V. Klattrup" skrev i en meddelelse

> mine foretrukne ikke var til at finde efter at de var importeret,

Joo.. se kommentarer på denne side:
http://www.chip.de/c1_forum/thread.html?bwthreadid=931148

Mvh John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-02-06 02:36

John skrev:

>http://www.chip.de/c1_forum/thread.html?bwthreadid=931148

Kender ikke det sprog.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : John

Dato : 02-02-06 08:51

"Ivan V. Klattrup" skrev i en meddelelse

> Kender ikke det sprog.

Jamen jeg prøver at oversætte efter bedste evne.

Et af indlæggene omhandler, som hos dig, problemer med at finde Foretrukne
(Favoritter).

Løsningen angives at være: Højreklik på menuliste -> Links.

Jeg kan ikke selv afprøve tippet, da jeg (endnu) ikke har IE7 på computeren.

Mvh John

Fra : John

Dato : 02-02-06 02:01

"Ivan V. Klattrup" skrev i en meddelelse

> Nå men det var så en hurtig afprøvning

Det skader nok heller ikke at væbne sig med tålmodighed:
http://news.com.com/IE+7+bugs+abound/2100-1002_3-6034054.html?tag=cd.lede

Mvh John

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 02-02-06 10:25

On 31-01-2006 23:41 Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Så er IE7 frigivet i en beta 2-udgave.

Det ser dog forfærdeligt ud! Knapperne ser ud som om, der er kastet ind
med en kulskovl - og man kan ikke rykke nær så meget rundt på dem som i
IE6! Hvad er dog idéen i at lægge de mest brugte knapper tre forskellige
steder?

Personligt vil jeg have min "clasic menu" (linjen med File, Edit osv.)
helt op i toppen, derunder alle knapper (Frem, Tilbage, Genindlæs osv.),
derunder Hyperlinks og til sidst tabs, men det kan ikke lade sig gøre -
eller også kan jeg bare ikke finde ud af det.

Så vidt jeg kan se, er hele den øverste linje med Frem/Tilbage,
adresselinje osv. låst. Dvs. jeg kan ikke flytte Genindlæs og Stop et
andet sted hen (hvem har dog fundet på at lægge dem der??), og jeg kan
ikke fjerne søgefeltet.

Jeg kan heller ikke finde den ellers ret indlysende indstilling "Skjul
tabs, når der kun er én tab åben" - den er måske i restordre...

Som man siger i dag: Det er en om'er! Thank God for Firefox

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face