Afstand mellem dørhængsler
Fra : Leo Havmøller

Dato : 31-01-06 08:50

Jeg har købt nogle nye indvendige døre i standardmål 825 x 2040 x 40 mm.
Der er som vanligt 2 snap-in hængsler, og i min naivitet troede jeg at
afstanden også var standardmål.
I de nye døre er afstanden mellem hængslerne 1540 mm, og i de gamle 1490 mm.
Dvs. på karmen sidder det øverste hængsel 2.5 cm for lavt, og det nederste
2.5 cm for højt.

Findes der nogle beslag der kunne løse problemet?

Skal jeg fræse i karmen? Hvilket værktøj ville være det rette til det?

Leo Havmøller.

Fra : kb

Dato : 31-01-06 09:11

hej Leo
jeg har mødt samme problem.
min løsning blev at fræse i karmen. kønt er det ikke men heldigvis et sted
man ikke ser.
jeg overvejede at skifte karmen til en der kan købes med døren den er jo
ikke specielt dyr men
så fik den lige med fræseren inden det blev et størrer arbejde end planlagt.
mvh. kb

> Findes der nogle beslag der kunne løse problemet?

det tror jeg ikke.

> Skal jeg fræse i karmen? Hvilket værktøj ville være det rette til det?

en fræser er god men pas på.